Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 juli 2016

Ohlssons Tyger i Jönköping!

Av Malin wiper - 6 juli 2016 18:30


  

Jag har 3 kuddar till nya soffan men behövde en till så vi åkte då till Jönköping och där hittade jag en butik som heter Ohlssons Tyger på väster, gatan nedanför Åhléns och Hemtex. Där fanns det hur många kuddfodral som helst i olika mönster och färger. Dessutom hade dom rea på nästan allt så både tyger, gardiner kuddfodral mm var nedsatta från 30-50%

 

Klicka här för att komma in på Ohlssons Tyger i Jönköping. Klicka här för att komma in på deras webshop. Klicka här för att se vart dom har sina butiker förutom i Jönköping. Klicka här för att komma in på deras facebook. Kudden i mitten är från Jennys Inredning och dom andra till vänster hade jag sen förut

 

     

 

Så nu är vår helt nya second hand-soffa komplett. Kudden längst till höger är den nya som har lite sammetsyta och skiftar lite. Sen hade vi en pläd i liknande färg sen förut som jag la på lite snett. När jag sen kollar bilden ordentligt så ser jag att det ändå fattas en kudde för jag vill ha två på varje sida, så jag får ta en tur till butiken igen så småningom. 

 

 

                           

 


Passade på att fota lite i butiken som var väldigt stor, luftig med massor av tyger och annat. Dessa kuddar föll min man för men då bör man ha en enfärgad soffa utan mönster. I dom färgade mönsterdelarna var det lite sammetskänsla             


  

Här kuddar med fågelmotiv

 

  

Alla dessa gardiner var nedsatta i pris

 

  

Vi fick tag på färdiga längder med öljetter som kostade i vanliga fall 400 kr men nu 200 kr. Dessa har lite kallare färger och kommer att passa ypperligt i sovrummet där vi nu har lite mer lila, svarta, vita och gröna toner. Jag har satt upp gardinen men det funkar inte att fota för än om jag drar för persiennerna så blir det inte bra     


  

30% nedsatt på lurviga modetyger 

 

   

Detta är vaxdukar som ser mer ut som tygdukar. Jättehäftiga mönster, ser lite retro ut. Det fanns så mycket att titta på så jag hann inte med allt men det går ju fler tåg. Tjejen som arbetade där var jättetrevlig och hjälpsam och sånt betyder mycket. 

 

   

I dag har det bara kommit lite duggregn men i går när vi var till Jönköping så såg det ut så här på ett cafébord utomhus. A-G och jag var på Gym Plus i dag för ett träningspass och jag kom nu upp i samma tid som förut på gåbandet, 20 minuter på hastighet 5. Sen gick vi till Ritz Konditori för att ta oss en fika och där satt vi rätt länge vid barborden och kollade ut mot centrum. Jag var lite stressad för jag hade glömt kameran och jag kände verkligen hur beroende jag blivit av den. Det var så länge sen som jag tog bilder med mobilen så A-G fick visa mig.. Tyvärr tar min mobilkamera så usla bilder så jag kunde inte använda dom.

 

 

                                        

 

 

 

 

#Ohlssons #Kuddfodral #Gardiner #Marina #Vaxdukar #Gym #Ritz

 
 
Annelie

Annelie

8 juli 2016 03:15

Ohlssons tyger tycker jag att jag känner igen.
Undrar om inte den butiken ligger på Mobila i Malmö.
I sådana fall är det den jag varit in på....en riktigt stor butik.

Snygga gardiner ni köpte er.

Ha det gött vännen..// Kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

8 juli 2016 07:43

Vad kul att se dig vännen. Att du är i farten redan, vilken styrka du har och så skönt att det gick bra

Hoppas du fick sova i natt. Jag har varit med om nästan samma situation och det är synd för man skall vara utvilad före en operation. Så det är dumt att bli störd då

Ohlssons tyger finns tydligen i många städer så jag har för mig att den finns i Malmö också.

Gardinerna var snygga men när dom kom upp blev inte alls som i förpackningen, mönstret kom lite bort så jag har hittat ett par andra som jag redan hade.

Krya på dig nu och ha det bra
kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards