Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 juli 2016

Av Malin wiper - 3 juli 2016 15:15



 

Förskrivet tidsinställt inlägg


Vi såg en dokumentärfilm hos min son som heter Grand Canyon Adventure, River at Risk från 2008 i regi av Greg MacGillivray. En dokumentär om en 15-dagars flod rafting resa på Coloradofloden som syftar till att belysa vattenvårds frågor.  Klicka här för att läsa om nationalparken Grand Canyon

 

 

       


Det är en dokumentär om Grand Canyon ekosystemet och ursprungligen spelades in i 8K upplösning (7680x4320 pixlar) för IMAX 3D biografer - därav imponerande 3D bildkvalitet. 3D-djupet är vacker, naturlig och ger dig några unika bilder från Grand Canyon landskap - i 3D. Eftersom min son har 3D tv så kunde vi njuta av filmen i det formatet. Det var en upplevelse att se dokumentären så jag kan varmt rekommendera den än om den har några år på nacken.

 
 
 
Trailern till dokumentären
 
 
Grand Canyon helikoptertur
 
                                              
 
 
 
Rundtur med helikopter
 
 
 
                                   
 
 
 

 

#Grand #Ekosystemet #3D #Greg

Av Malin wiper - 3 juli 2016 07:00


  

Sist vi var till Erikshjälpen i Jönköping såg vi denna nätta, stilrena radiogrammofon som ser ut som en fin möbel, märket är AGA. Dom ville ha 450 kr för möbeln och det var rätt mycket folk runt denne skönhet, tyvärr hittar jag den inte på nätet. Det har ju blivit populärt med vinylskivor igen. Bra för den som har lite extra plats hemma



           
  


  

Såg även en basförstärkare Marshall Bass 20 model 55 på deras teknikhörna. Klicka här för att kolla en sån en likadan på en sida som kostar 1600 kr så man tjänar 600 kr. Erikshjälpen ville ha  1000 kr      

 


Tal Wilkenfeld Under the sun. Klicka här för att höra henne spela ett bassolo. Tal Wilkenfeld föddes 1986 och är en australisk basist som fått uppmärksamhet över hela världen när hon spelat med några kända rock och jazzmusiker. Hon spelar med Jeff Beck, Chick Corea, Herbie Hancock mfl 


  

Precis när jag kom in till Erikshjälpen så såg jag denna lustiga soffa med två olika ryggstöd. Har aldrig sett nåt liknande. Är det nån som sett en sån och kan berätta lite. 1800 kr ville dom ha för denna


  

En klassisk trädgårdsstol som jag glömde kolla priset på


  

Ryakuddar fanns att se i deras nostalgihörna. Det är sällan man ser såna numera och jag har själv aldrig haft några men nu tycker jag dom är snyggare än jag gjorde förr. Det ligger ju lite arbete bakom också. Såna i lite mer uppdaterat mönster skulle också bli snyggt. Klicka här för att komma in på en sida för att se en jättesnygg ryakudde, det finns även keramik där


  

En pigtittare som jag antar varit träfärgad eller vit som säkert blivit övermålad, men jag kan ha fel.  Kostar 175 att köpa där. Klicka här för att se en pigtittare som ser likadan ut som en jag hade som barn                               

     

         

  

 

 

              

 


 

#Erikshjälpen #Möbel #Marshall #Ryggstöd #Ryakuddar #Touch #Pigtittare

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards