Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 juni 2016

Av Malin wiper - 20 juni 2016 13:45


  

Nu är jag en lycklig innehavare av min första systemkamera en Nikon D 3200 som jag fått av min son..  Det känns fantastiskt spännande. Sen kan man köpa till fler objektiv och det jag skulle behöva är ett som zoomar på ännu längre avstånd. Fast nu klarar jag mig med dessa och skall försöka bli van vid kameran som man även skall hålla på ett speciellt sätt så det tar lite tid innan det känns naturligt       


Här kommer mina första bilder med systemkameran jag fick av min son. Jag har fått lite undervisning av min son och använder mig först av automatiken men skall lära mig mer så småningom. Bilden ovan är från Västerås hamn där det byggts så det kankar och på detta ställe är det ett gytter av hus som ser ut som dom sitta ihop                        

 

Klicka här för att se mer av hamnen i Västerås 


  

En restaurang i hamnen har brunnit ner tyvärr 

 

      

Läckert färgstark räddningsbåt            


   

Hamnen i Västerås är verkligen sevärd och fin. Sevärd gammal lyftkran

 

   

Männen i mitt liv..  


  

Yttersidan av en annan restaurang som är jättefin där man även kan köpa charkuterier. Restaurangen heter Kajplats 9. Klicka här för att se hur restaurangen ser ut från framsidan mot vattnet

 
  

Både i hamnen och inne i centrum av Västerås kryllar det av såna här bastanta "Bambi" skulpturer i olika varianter och färger.


  

När vi besöker min son så brukar vi alltid åka en tur till Svartkärrets Båtklubb. Även fota oss tillsammans när vi sitter i dessa utemöbler som funnits där i många år. Solen gjorde att mitt hår blev rödare än det är och rätt blekt,  jag är omöjlig på bild. Huvudsaken är att min son blev bra

       

 

Klicka här för att se hur mina bilder såg ut 2010, känns som jag utvecklats och numera bearbetar jag mina bilder själv i photoshop


  

Min man måste ju också få vara med på bänkbilden                               


  

Vi åkte sen förbi en gammal biograf ute på landsbygden. Min son sa att den är i drift fortfarande


  

Vi åkte förbi några segelbåtar också

 

Ett av soundtracken till filmen The Big Blue från 1988. En fantastisk film som jag själv sett om flera gånger.

 

  

Klubbholmen        


  
  #Systemkamera #Brunnit #Räddningsbåt #Lyftkran #Männen #Bambi #Svartkärrets #Biograf #Segelbåtarm #Blue #Klubbholmen

Av Malin wiper - 20 juni 2016 07:00

Vi åkte igenom Södertälje och tog en fika på Kafé Tratten  innan vi for vidare mot Nynäshamn. Vi frågade två tjejer på stan vilket café vi skulle välja och dom rekommenderade detta.    


  

Kafét ligger i ett gammalt fint hus

 

  

Dom hade bevarat det gamla men fräschat upp lite, denna ingång var lite annorlunda med sin lilla förstuga innan man kom in


Det gick att sitta även på övre våningen så kafét är stort


    

Här ser ni mannen som driver Kafét och han var så otroligt lik skådespelaren Steve Martin, önskar att jag tagit en bild på närmare håll. Han var dessutom jättetrevlig. Klicka här för att komma in på Steve Martins hemsida

 

Steve Martin är inte bara skådespelare, komiker, filmproducent, författare, kompositör, utan även musiker. Här med bandet Steep Canyon Rangers som spelar bluegrass. Det gör dom väldigt bra.


  

Önskar även att jag hade kunnat fota på deras innergård som hade en härlig karaktär och mysfaktor, men det satt för mycket folk där. Vi tog ägg och ansjovissmörgås och en med leverpastej. Dom var otroligt goda och även snygga för ögat med fin dekoration av grönsaker.


  

När vi parkerat bilen så var detta det första vi såg av Södertälje, så vackert


  

Vi gick upp för denna breda höga trapp upp mot fina gamla välbevarade stenhus                       


  

Gillar att dom bevarar såna hus som håller hur länge som helst om man sköter om dom. Det är mysigt om det får finnas både gammalt och nytt                                


Sen gick vi förbi en teater som heter Oktober Teatern.   


    

Detta är nog nåt industriellt som stod på en plats vid gågatan. Senare när vi var på väg tillbaka till bilen så var den full av leksugna barn

 

   

På Indiska i Södertälje köpte jag mig denna tunna "kimono" morgonrock. Jag har bara en tjock morgonrock och den tar sån plats att packa ner. Jag har haft många såna här modeller genom åren även i silkiga material

 

 

 

#Södertälje #Tratten #Förstuga #Våningen #Martin #Innergård #Trapp #Oktober #Industriellt #Kimono

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards