Öppen Ridå

Alla inlägg den 7 juni 2016

Av Malin wiper - 7 juni 2016 18:00

  

Vi hittade en liten tom badstrand utanför Tenhult. Den hade två bryggor bredvid varandra. Här står min man längst ut på en av dom och kollar ut över vattnet. Det var helt underbart i går eftersom det var lagomt varmt och fläktade lite

 

                              


 

Sen var det då dags för lite fika och vi hade både bord och stolar med oss. Bordet är i aliminium och går att fälla ihop och väger nästan ingenting men stolarna är lite klumpiga så vi skall se om vi hittar några som är lite mindre och lättare som passar till bordet        


  

Vi har nyare termosar som är snyggare men ingen av dom är så bra och håller värmen så länge som denna. Min man hade termosen långt innan vi blev ihop så den är mer än 25 år gammal.


  

Vi tog en stor smörgås per person men delade dom i två så känns det mer som man äter fler. Bra att lura sig själv lite


   

Det var helt underbart ute på bryggan och den lilla badstranden. Några hundra meter före så låg en lite större strand men där var det packat med folk och vi har ingen önskan om att bada och sola utan bara fika och njuta     


  

Fotade lite vackra hästar betandes i en somrig hage i Moliden         


  

Jag försökte få deras uppmärksamhet så jag kunde ta en bild där hästarna tittade mot mig men gräset/maten var mycket intressantare..         


 


En påklädd häst

 


 

  

Tar med en bild jag tagit tidigare på en romantisk balkong. Det behövs inga ord för tänk så lite som kan göra så mycket för känslan och upplevelsen   


Romantic Balcony -Michael learns to rock          

 

 


  


#Tenhult #Bryggor #Fika #Termosar #Badstranden

Av Malin wiper - 7 juni 2016 11:45

  

Efter att ha varit ute och fotat runt Molidens Nostalgimack så var det då dags för den lilla bensinstations-byggnaden att få sig ett besök. Stig Andersson har även fått en jacka till sin "Shelltröja" som hänger så fint bredvid transistorradion. Ut strömmade musik av härligt slag från radion     


Passande låt Med Connie Smith "Tiny Blue transistor radio". Connie Smith föddes 1941 i Elkhart, Indiana. Hennes genombrott kom 1964 med countrylåten Once a day, specialskriven för Smith av Bill Anderson. Klicka här för att läsa hennes biografi        

 

Klicka här för att komma in på en sida som heter "Samlaren.org och se massor av gamla transistorradios

  

Nu fanns det en bilradio som jag inte sett förut



En bricka med motiv från en gammal "Essomack"    


 

Här en gammal goding till räknemaskin            


Även en gammal kassaapparat kunde ses där.                                                                                         


 

Kolla in denna läckra hållare för gamla pengar. När jag var barn så fanns alla dessa sorter. 1-öringar, 2-öringar, 5-öringar, 50-öringar, 10-öringar och enkronor. Man kunde köpa ettöres godis. Nu har man uppnått en ålder så man är ett "museiföremål"..  Då borde man vara värdefullare och inte stå så lågt i kurs...  som äldre gör i dessa dagar..  


  

Bänkarna på macken var fullsatta och folk verkade ha väldigt jättetrevligt. Underbart att det ordnas såna här evenemang.

 

  

En bil jag glömde sätta in i förra inlägget. FORD MERC CLUB CONV CUPÉ från 1946 

     

 

Jag  har fått kommentarer från  Cairo  och det är väldigt skumt så jag får hålla på att ta bort hela tiden så nu låser jag IP numret. Det är flera kommentarer/dag som bara innehåller tecken på annat språk och är i långa ramsor..  Eftersom jag har en trötthet och enérgilöshet som inte känns normalt så frågade jag min man om han kunde ta ett blodsockerprov på mig. Han är diabetiker. Jag brukar ha 4,0-4,5 nu hade jag 5,7, hoppas verkligen att det är nåt tillfälligt så jag skall ta ett prov i morgon bitti igen. I dag  skall jag ta hand om en stor disk som vi inte orkade med i går. Skall även snygga till lite hemma och stryka lite kläder. Jag har skrivit en lista på det jag bör göra först och främs och sen bockar jag av. På eftermiddagen skall jag ta en lång promenad. Hoppas ni haft en fin helg och att tidsdagen för med sig nåt positivt och bra. Sköt om er kära läsare       

      

 


#Moliden #Macken #Connie #Bilradio #Esso #Räknemaskin #Kassaapparat 


Av Malin wiper - 7 juni 2016 07:00

  

Här hade vi kommit tillbaka till Molidens Nostalgimack igen efter en fikautflykt vid en liten strand inte långt därifrån. Det hade samlats ännu mer folk och allt stod och pratade och njöt av bilarna och den härliga macken.           

                                            


  

En röd dröm med vitt på vingarna                   


     

Elvis som blickfång i en bakruta

 

Elvis Presley med Jailhouse Rock. Hade Elvis levt så hade han varit 81 år, sanslöst vad tiden går 

             


  

Häftig så det förslår med sina huggtänder. En DE SOTO från 1953      


  

Tvåfärgad snygg DKW COUPÉ LIMOUSINE 2D från 1959. Mina förädrar hade en DKW en gång i tiden. Kom inte riktigt ihåg hur den såg ut men gissar på gråvit med grönt tak. Dom har haft en hel del bilar genom åren    


  

Stig hade fått in en hel del nytt inne i bensinstationen som jag fotade.     


 


  

En snygg vatten eller oljekanna i turkosgrön färg stod utanför macken som en snygg detalj.

 

   

Det märks att jag inte var på hugget när jag tar en sån dålig bild där man kan köpa korv och kaffe. Borde ha fotat framifrån så kvinnorna fått vara med på bild                     

 

 

Fortsättning följer med foton inifrån byggnaden............... Nu önskar jag er en härlig tisdag. Det är lite svalare  nu och det känns inte helt fel.

 



#Moliden #Elvis #Soto #DKW #Bensinstation #Oljekanna #Korv

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards