Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 31 maj 2016

Värnamo Sjukhus!

Av Malin wiper - 31 maj 2016 07:00

  

I går var jag varit till Värnamo sjukhus röntgenavdelningen för att få taget ett utltraljud över halsen genom att jag har en liten mjuk knöl på ärrets vänstra sida. Satt i väntrummet när en sköterska ropade upp namnet Margareta. Jag reagerade inte för jag har som tilltalsnamn Malin och ingen har ropat Margareta förut så jag satt lugnt kvar. Efter en stund kom samma person tillbaka och ropade Malin och då reste jag på mig. Hon frågade sen om mina efternamn stämde och det gjorde det. Sen sa hon det som var märkligt: varför kom du inte med när jag ropade Margareta, hörde du inte, då sa jag: därför att jag heter Malin som tilltalsnamn sa jag då. Då sa hon: hur skall vi kunna veta det med en tråkig ton som lät som jag gjort nåt riktigt galet.

 

Om dom är osäker så kan dom väl ropa båda namnen. Hon sa inget då men verkade irriterad. När vi kom in så frågade hon varför jag inte ville heta Margareta som är så fint. Då skulle jag ha funnit mig och sagt att det har inte hon med att göra. Jag blev så nervös  så jag fann mig inte riktig tyvärr, utan mumlade nervöst. Min man har ju sagt till mig att om jag blir illa behandlad så skall jag räkna till tre så jag hinner tänka efter och komma med nåt som tar udden av det hela. Det var en tråkig stämning därinne och det kan ju bero på att dom är stressade men vi som kommer dit är i en utsatt situation och dom vet ju inte hur vi känner när vi kommer dit eller vad vi upplever i livet just då.                                              


Nu var det bara en person som betedde sig så för jag har annars gott att säga om dom flesta på Värnamo sjukhus. Har berömt dom i bloggen flera gånger för att jag blivit så bra behandlad. Det har bara hänt en gång att jag klagat och det var hos en läkare som inte gav bedövning när så skulle göras. Sen kom en kvinnlig läkare in och gjorde ultraljudet så jag fick reda på resultatet direkt. Allt såg bra ut och hon såg inget i den mjuka knölen och tyckte den inte var så stor men syns det gör den, ingen svullen lymfa heller. Hon tyckte bara det var nåt kosmetiskt och hon trodde också att den skulle bli mindre med tiden. Jag kände inte för att stanna kvar i Värnamo efter detta så vi åkte direkt hem. 

 

Det kommer mer bilder från resan till mamma, vi åt i Ulricehamn. Nu önskar jag er mina kära läsare en underbar dag i solens tecken                

 

 

 

#Värnamo #Röntgen #Knöl #Margareta #Irriterad

 
 
Ingen bild

Signhild Skrivmoster

31 maj 2016 07:31

Trist uppförande av henne ... men jag har också blivit bemött på ett sätt en gång, så jag kände mig väldigt kränkt. Hon gick innanför min privata linje och ifrågasatte sånt som hon inte har att göra med. Man blir väldigt överrumplad ...

Skönt att det inte var nåt som du behöver tänka på i framtiden.
Små "skönhetsfel" tror jag vi kan leva med för man får ju såna naturligt år efter år! :) Det sägs att man ska vara stolt över rynkor och sånt som visar livserfarenhet.

Ha det gott! Vackert väder har vi. Kram

Malin wiper

31 maj 2016 08:23

Ja då vet du hur det känns. Man känner sig kränkt på nåt sätt. Jag hade inget på halsen före och har inte hört nån som fått sånt efterråt så dom har nog gjort nåt fel. Det sitter ju mitt på halsen men har blivit betydligt mindre. Det jag var rädd för var att det skulle vara nåt som inte stämde på halsen därför ville jag ändå kolla, för man vet aldrig. Bättre kolla en gång för mycket än en gång för lite.

För många år sedan så var jag med om en sån situation att inte kolla upp och det förstörde 4 år av mitt liv.

Det var inte rynkor som är naturligt utan en mjuk knöl mitt på halsen

Ha en skön dag
kramar från Malin

 
Inger Rozén

Inger Rozén

31 maj 2016 11:18

Hej!Nästa gång får du skriva tilltalsnamnet.Människan var nog på dåligt humör innan.Ja du,hör man dåligt så kan man ju säga att jag hör så taskigt.Det brukar jag säga.Jag böt mitt efternamn Chintoh för detkunde ingen säga eller skriva.Men Rozén hette jag som Tur att det varen ofarlig knöl.flicka.Kram,Inger

http://chintohs blogspot se

Malin wiper

31 maj 2016 11:34

Mitt tilltalsnamn står ju på alla papper redan. Jag har hörsel som en 18-åring men jag kan ju inte gå in i nån annans namn.

Chinto är ett fint och annorlunda namn

Ha en fin dag
kram

 
Annelie

Annelie

31 maj 2016 15:00

Jädra snorkiga människa på fel plats.
Varför ha alla namn på journalerna,, de vet väl tilltalsnamnet och skriv då bara i den,,, om nu de ändå ska bli sura / tvära för det.
*Grrr..*
Ogillar sådant folk.

Å tyvärr är det som du säger Malin,, man kommer inte på nå bra att svara i stunden, utan det kommer efteråt.

Gött i alla fall att knölen inte är nå farligt, utan att du kan lägga det bakom dig.

Kramar om.. // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

31 maj 2016 16:12

Efterråt blev jag jätteirriterad och önskar jag hade sagt nåt bra. Dom har ju ens tilltalsnamn i journalen och även på mitt körkort som man jämt får visa. Jag ogillar också dumhet

Det känns toppen att det inte är nåt i knölen ;) den största knölen sitter ju längst upp på halsen ;) ;)

Stor varm kram
från
Malin

 
Ingen bild

-Nena-

31 maj 2016 20:17

Usch så trist attityd den där människan verkar ha
Tilltalsnamnet är ju inte alltid det som står först och oftast brukar ju även tilltalsnamnet vara understruket eller med fetare stil.
Jättedåligt av henne och var har hon med att göra om vilket tilltalsnamn du (eller dina föräldrar) valt att använda.
Man vill så gärna ha något bra att säga i sådana lägen men tyvärr brukar det ju inte komma förrän efteråt.

Kram finaste Malin <3

Malin wiper

31 maj 2016 20:41

Mitt tilltalsnamn har alltid stått först och dom har ropat upp mig i över 50 år som Malin. Det jag reagerade på var att hon gav mig skulden. Håller med dig för jag kände mig nervös och ställd

Efterråt vet man precis vad man vill säga ;)

Tack för din fina kommentar vännen

Kram till dig finaste -Nena-

Det var ett tag sen nu vi gjorde vår första kommentar hos varandra. Det känns så kul att vi följt varandra ett antal år och mycket har hänt.

Ha nu en jätteskön sommarkväll
kramar från
Malin

 
Ingen bild

-Nena-

31 maj 2016 21:39

Ja då är det ju ännu mer märkligt att de inte kallade in dig med tilltalsnamnet först.

Ja det är en del år sedan som vi möttes i bloggvärlden och jag är så tacksam att vi fortfarande har kontakten om än det inte är lika ofta nu när jag inte bloggar längre.

Tack detsamma
Kram Lena

Malin wiper

1 juni 2016 06:49

Ja precis!

Tur att det då finns facebook så vi inte tappar kontakten. Tänk om man hade resurser att samla ihop alla som man haft kontakt med länge och sen ha en jätterolig träff. Det hade varit en höjdare

Ha nu en fin onsdag
kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards