Öppen Ridå

Alla inlägg den 29 maj 2016

Av Malin wiper - 29 maj 2016 18:30

På programmet i går stod också en modevisning. Här ser ni Ulrika som driver Selma Kläder som går före sina mannekänger. Jag har själv gått mannekäng för många år sedan men då var jag som sagt smal som en vidja.  På den tiden hette det mannekänguppvisning, jag var så blyg och osäker så nåt mannekängämne var jag inte i längden men jag blev ändå anlitad ett antal gånger.    


   

Här ser ni glada spirituella Camilla komma över röda mattan i en modern färg inför sommaren, den passar hon ypperligt i.     


  

Så snygg hon är i sin outfit, en somrig byxdress i lite hippiemönster. Jag arbetstränade på Tallnäs Stiftsgård när jag kom tillbaka från utbrändheten. Där arbetade denna kvinnan som jag gillar till tusen, jättesnäll och omtänksam                                           


  

Tjusig i svart med stora färgstarka blommor        

    

  

Svajande vit till röda mattan, svarta skor som en snygg kontrast  


  

En outfit som känns både festlig och bekväm hade denna ståtliga kvinna

 

  

Sen har vi då Anna från Koola Kidz som seglade fram som en virvelvind över röda mattan  


  

Tuff tjej i både snygga, tuffa och bekväma kläder en sommardag


  

Därefter en kille i tuff utstyrsel och häftiga glasögon till sin läckra frisyr                  


  

En tjej med fart och fläkt och en snygg rosett i håret, så fin       


  

Ytterligare en läcker outfit på en tuff kille                    


  

En lite större kille som kommer med lätta steg över röda mattan. Han också jättesnyggt klädd. Tyvärr så orkade jag inte stå där under hela visningen och det var synd för jag missade mycket.     


Så kul att kommunen ordnat ett sånt fint program i och med invigningen av Järnvägsgatan. Härligt att vi invånare får njuta så mycket av många evenemang under året.

 

   

Det bjöds på underhållning också i form av två tjejer som heter Alva & Linná. Dom sjöng och spelade gitarr jättebra

 

 


#Modevisning #Camilla #Byxdress #Klänning #Svaljande #Koola #Tuffa #Fläkt #Lätta #Gitarr

Av Malin wiper - 29 maj 2016 07:00

   


  

Vi tittade in på en del butiker i "Vår lilla stad" bland annat Jennys Inredning. Dom hade två bord fulla med snygga saker som var nedsatta med 50%. Desstuom kuddar som fortfarande är nedsatta med halva priset. Vi inhandlade  två saker som vi skall ge bort när vi är på semester         

 

  

Här ser ni Jenny till höger och hennes vän och medarbetare Kristina. Två fina gulliga tjejer som brinner för sitt arbete     


  

Jag köpte mig ringen till vänster hos Jennys. Den kommer att passa bra till min ormring till höger som jag köpt i Västerås för ett antal år sedan. Ringen jag köpte passade på lillfingret och en sån har jag varit ute efter länge. Köper sällan ringar så nu var det dags. Ringen är gjord av en liten silversked. Jag föll för den direkt. Den kostade 199 kr 

 

  

Gick sen in på Koola Kidz för att köpa med mig en present när vi åker på semester. Här ser ni tjusiga Anna som driver butiken och hennes fina tuffa söner. 


  

Hennes fina gulliga medarbetare fixade paketet till mig. Snygg knut hon har


  

Kul presentation av dessa byxor, det gäller att ha fantasi


 

Mr T tar några försiktiga steg på vit/rödrandiga mattan utanför Acleja Blomsterhandel


  

Kolla in vilka fräcka och häftiga lampor dom fått in på Acleja. Christian sa att dom ger ett väldigt mysigt skönt ljus            



Min man  filmade en snutt av folklivet på Järnvägsgatan 

 

Sista delen av denna svit kommer inte förrens i eftermiddag nån gång för i dag skall jag fira min härliga mamma på Mors dag. Då kommer ett inlägg om modevisningen. Ha nu en skön söndag i "mammornas tecken"

 

 

        

Mamma som yngre. Hon fyller 93 år i sommar

 

                         

 

 

#Jennys #Medarbetare #Ring #Koola #Söner #Paketet #Acleja #Mattan #Folklivet #Mors

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards