Öppen Ridå

Alla inlägg den 28 maj 2016

Av Malin wiper - 28 maj 2016 17:00

               


Innan bandet klipptes för att inviga Järnvägsgatan så fick vi ta del av lite street perfomance som jag filmade. Det var jättekul och som snygg rekvisita två gamla veteranbilar.

 

  

En av bilarna som användes var denna snygga polisbil från en svunnen tid men ack så snygg och tidlös. Bilen är en VOLVO 131361 P från 1968. Klicka här för att komma in på Larssons Blogg och se fler polisbilar 

     

       

 

   

Sen var det då dags för invigning, först ett tal och sen bandklippning. Det var väldigt högtidligt och fint.

 

 

Jag filmade hela invigningen så ni alla får se. Mannen som talade inför invigningen vet jag inte vem det är men han höll ett tal i rimform               

 

   

   

En bild från torget själva torgdelen där det satt folk till och från

 

  

Vi har nästan slutat helt med sötsaker men i dag unnade vi oss lite gott. Jag orkade inte med hela min bakelse. Min man tog rabarberpaj med vaniljsås   

 

     

 

Fortsättning följer med del 3................ Resten av inläggen kommer in i morgon söndag

 

   

 

 

#Street #Polisbil #Invigningen #Ritz  

 

Av Malin wiper - 28 maj 2016 14:30

   

När vi kom kl 10.00 till centrum så trodde vi invigningen skulle äga rum då men det tog en timme till innan det kom igång. Här ser ni Fred som driver Edqvist IT lägga ut den sista röda mattan mot scenen. Det var inte så mycket folk från början men sen var hela "Vår Lilla Stad" fullsmockad med nöjeslystna männisor.

 

                                     

 

    

Coop bjöd på tårta och kaffe. Vi tog själva en liten bit och satt oss på en bänk och myste en stun. Det var jättegott och lagomt stor bit tårta                   

 

  

På nedre delen av den nya gatan så hade dom satt upp en hoppborg som var extra lång som en hinderbana. Framför stod en helt ny lång bänk som man kan slå sig ner på. Kul att det nu finns både cykelställ och en bänk. Hoppas det blir fler bänkar för det behövs på den långa Järnvägsgatan   

                     

 

  

På andra sidan gatan mot ICA så stod det rader med stånd där man kunde köpa lite av varje och även få sig något till livs i form av korv eller hamburgare. Här ser ni två tjejer från Gym Plus. Där kunde man köpa sig lite hälsoprodukter och även hudkrämer av fin kvalitet.

 

     

Helt plötsligt dök Gym Plus-ägaren Mikael upp själv på väg till sin bil. Alltid glad och trevlig.          

 

  

ICA Supermarket bjöd på jättegod korv som min man inte kunde låta bli att smaka på. Tjejen grillade korven perfekt       


    

Här har det kommit lite mer folk och efter ett tag ännu fler för i Vaggeryd ställer folk upp väldigt bra när det händer nåt.                                             


  

Vi träffade Jeanette och hennes kille på röda mattan men jag borde ha tagit ytterligare en bild för jag knäppte tydligen när han tittade ner i marken, synd. Jag var nog lite stressad och upprymd.   

 

   

Ulrika som driver Selma Kläder kom höll på att ställa ut lite kläder som var nedsatta med 20%. Hon var ursnyggt klädd

 

 

 

 

 Fortsättning följer med del 2........................... 

 

 

 

#Järnvägsgatan #Invigning #Hoppborg #Gym #Mikael #Korv #Jeanette #Selma

Av Malin wiper - 28 maj 2016 08:30

           

Min man har hjälpt mig att tona/intensivtona mitt hår på morgonen för jag orkade inte i går. När det gäller mitt hår så kan man inte gå efter tiden toningen skall vara i utan det tar dubbelt så lång tid. Denna förlamande trötthet är jobbig och det är därför jag inte orkar göra så mycket som jag egentligen vill. Vi kommer att gå ner till centrum i dag och vara med om invigningen av den nya gatan i alla fall. Det finns ju lite att göra runtom i centrum denna dag också. Det kan bli en regndag för det är rätt blött ute men det är helt vindstilla.

 

En tanke slog mig..   ang denna disskusion om invandring och friskolor. Alla skall ha rätt till bra skolor allt annat är oacceptabelt i min värld. Som det ser ut nu så är hela samhället segregerat.  Det börjar nästan kännas som man gett upp om detta samhälle för sånt som var självklart förr är inte det längre. Politikerna lever i en helt egen värld och har tappat fokus på det som är viktigt för att alla skall må bra i sin vardag. 


Disturbed med "The Sound of silence". Hörde denna version för ett bra tag sen på fb. Kul med en annorlunda version av låten och sångaren har ju en fantatisk röst

 


#Tona #Dagens #Politikerna #Disturbed

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards