Öppen Ridå

Alla inlägg den 21 maj 2016

Av Malin wiper - 21 maj 2016 19:32

                                       




Grattis till Elisa Lindström  & Yvo Eussen som vann Let's dance 2016. Jag höll tummarna för detta par för jag tycker hon är suverän och tillsammans med Yvo Eussen blir det en makalös konstellation. Han för henne på ett sånt mjukt, proffigt och tryggt vis så man bara njuter. Dessutom har detta par en härlig integritet som gör att man slipper allt överdrivet tjafs och behöver inte veta allt om deras privatliv utan det lämnas lite åt fantasin.

 

 

Ha nu en underbar kväll  

 

 

            

 

   

 

#Let's #Elisa #Yvo

 

Av Malin wiper - 21 maj 2016 16:30

  

Vid 10.00 tiden i dag så åkte vi iväg till Jönköping för att bara gå omkring och mysa och besöka lite second hand. Framför oss på motorvägen hade vi en skåpbil som hade texten "Dalateatern". Det var länge sen jag var på teater tyvärr för jag är uppvuxen med både radio- och tv teater. Jag var väldigt förtjust i att lyssa och se på teater och hade velat bli skådespelare själv men har aldrig haft det självförtroendet och jag har varit lite för stel och blyg än om jag har en dramatisk ådra som tittar fram rätt ofta..  

 

Ett klipp från Dalateaterns uppsättning av "Hemsöborna"  2012


  

Blev supernostalgisk när jag såg denna burk på Sam Hjälp. En precis likadan hade jag i början på 1970-talet fast i rött. Den använde jag till inlagd sill


  

När jag sen såg denna kaffepanna blev jag även då nostalgisk för en sån hade mina föräldrar en gång i tiden

 

 

               


  

Tänk att man kan få en sån här utemöbel, ett bord och 4 stolar för endast 175 kr på Sam Hjälp. Vad får man för 175 kr i dagens läge?. Gruppen var son ny            


   

Precis en sån här soffa hade vi när vi bodde i Katrineholm men vi kostade på äkta skinn istället för tyg så den kostade 16.000 kr, nu hade jag nog aldrig köpt en sån dyr soffa men då jobbade vi båda skift och hade bra ställt. Soffan hade som rottingaktigt på sidorna. Hellre hade jag åkt på en resa, så tokig man var.


Här med annat mönster i mitten. Ett tag hade man virkade dukar nästan överallt och nu har vi bara duk på matbordet i vardagsrummet. Sen hade vi virkade fönsterremsor men inte numera. Trenderna går verkligen upp och ner.


  

På Sam Hjälp köpte jag denna jumper som jag skall ha under en rutig blus jag köpt förut. Den kostade bara 45 kr   


  

Så här ser den ut under den rutiga blusen som har lite silvertråd i tyget

 

    

Ett gammalt tungt strykjärn som jag såg på Röda Korsets second hand. En fin inredningsdetalj eller bokstöd. Inget för oss som håller på att rensa ut. 

 

Nu skall vi sätta oss ner i lugn och ro och äta lite lätt mat och dricka ett glas rött vin, det var länge sen sist. Ha en fortsatt fin lördag nu när solen tittar fram igen. 

     


  
#Dalateatern #Sam #Burk #Kaffepanna #Utemöbel #Soffa #Virkade #Jumper #Strykjärn

Av Malin wiper - 21 maj 2016 08:30



  

Hej kära läsare! jag hinner inte få in nåt riktigt inlägg på förmiddagen för jag  sov lite för länge och sen skall jag in i duschen, efter det en liten tur med bilen. Vädre verkar bättra sig och nu tittar solen fram            

 


Det pratas på Italienska i klippet men klippet går ändå att njuta av. En vespa skulle vara roligt att ha. Jag köpte ju en moped för några år sedan men den hann bli stulen innan jag kunde nyttja den. Den var värd 5000 kr men jag fick den för 2000 kr men fick inte ut lika mycket på försäkringen för det var fler saker som blev stulna. Hoppas jag så småningom kan köpa en begagnad moped för jag  kan ju inte cykla längre på grund av nacke och ländrygg           

                             

 

  

Så här känner jag mig i dag, lite nollställd men man piggnar väl till lite senare. Sover lite dåligt men jag har så pass mycket energi så jag vill inte sitta inne och uggla. Nu önskar jag er en härlig lördag i njutningens tecken

 

   

 

 

 

 #Värnamo #Vespa #Nollställd

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards