Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 maj 2016

Av Malin wiper - 20 maj 2016 12:30


  

A-G och jag hade ett bra träningspass på Gym Plus men det blev inga bilder mer än hantlarna på bilden. I dag kunde jag använda mig av roddmaskinen också för nacken är bättre. Sen är gåbandet och bollövningarna ett måste. Det kändes så skönt när vi gick därifrån mycket piggare och mer alerta

 



  

Sen gick vi över till Ritz Konditori, kolla vilken läcker chokladtårta, disken var full med godsaker men jag begränsar mina bilder för att träna på lite "lagomt"..  


  

Vi testade deras smoothie, A-G tog med banan och jordgubb, jag med ananas och mango. Tyvärr så skulle vi ha tagit dom en varm dag istället för det var så kallt ute så vi frös, blev ännu mer frusna av smoothien...  Annars var smakerna jättegoda. Jag har smakat smoothie många gånger men inte sån här naturlig utan mer krämig och glassig. Man fick sig en vitaminkick och den fortsatte att verka när jag kom hem så det blev en hel det uträttat     


  

Vi satt vid barbroden och kollade ut mot torget och pratade bort en stund.              


   

Nu händer det saker på fd Jonssons Konditori. Det dröjer inte alltför länge innan vi har en Sushibar där.  

 


Passande musik att varva ner till efter ett gympass. Sofie Zelmani med If I Could. Hon har en sammetslen röst som gör att man går ner i varv.  

 


#Gym #Ritz #Smootie #Zelmani

Av Malin wiper - 20 maj 2016 07:30

I går hade jag en tid på Värnamo sjukhus, kirurgen, min man tog ledigt två timmar så han kunde följa med mig. Jag var lite orolig för min lilla mjuka knöl på halsen där operationsärret sitter. Jag träffade en kvinnlig läkare Laila Azemovic som var trevlig, saklig och förklarade detta om knölen väldigt bra för mig. Hon ritade upp så jag kunde se varför jag fått denna knöl som inte gått tillbaka helt. Det är under operationen som dom skär på ett visst sätt och då snurras huden runt och det kan uppstå en sån liten mjuk knöl. Den var mycket större och längre i början men den har blivit mindre. Hon sa att den kommer att försvinna helt men det kan ta lång tid. Hududsaken är att det inte är nåt annat fel. Hon såg nog att jag var lite orolig ändå så hon skrev upp mig för ultraljud, men det kan ta tid för sånt här är inte prioriterat.          

 

Sen tog jag upp detta med TSH-värdet som för mig gått upp från 3,1-3,4 man får ha högst 4 sen måste Levaxin sättas in, för då alstrar sköldkörteln för lite hormoner och det kan ställa till med mycket obehag. På nätet har en läkare rekommenderat högst 2,5. Då sa hon till mig att låta bli att läsa på nätet ang detta för alla mina väden är hur bra som helst och man har ju koll på mitt TSH-värde med jämna mellanrum. Jag tog upp detta med att jag inte går ner i vikt men då sa hon att värdet inte är boven utan man måste ta i mer då man blivit lite äldre. Så nu skall jag skriva upp allt jag äter och även all motion så jag har koll på detta. Att sitta vid datorn så mycket som jag gör är inte bra heller så jag måste hitta en balans. Kände mig nöjd och belåten när jag gick därifrån för jag fick bra svar på alla mina frågor


  

Jag var inte i form för att fota utan vi åkte direkt hem. Kände att vi var för trötta för att laga mat så vi åkte till Preem och köpte oss korv med mos. Satt oss sedan på en sten vid vattnet och njöt. På bilden ser ni min mans portion men jag själv tog bara en korv och en skopa mos för nu är det andra bullar som gäller. Vi skall undvika att gå ut och äta i några veckor för vi har lite roliga saker att göra framöver då vi vill vara i bättre form           

 

  

När vi sen kom upp från parken så såg vi att Preem har en fin liten uteplats i år där vi också kunde ha suttit. Jag undrar om den verkligen fanns förra året och markisen såg ny ut


  

Efter det åkte vi hem och satt upp en gardinkappa som vi köpt billigt på second hand. Den hade även öljetter så vi behövde bara sätta upp den och den passade jättebra med sina gula och lila tulpander som mönster. Denna täcker lite mer av fönstret än dom andra vi haft där

 

Nu är det snart dags att bege sig till gymmet och jag önskar er alla en fin fredag och helg            

 

 

#Värmamo #Laila #TSH #Preem #Gardinkappa

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards