Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 maj 2016

Av Malin wiper - 18 maj 2016 20:30

 


Vi åkte in till Jönköping i dag för några ärenden och kände sen för att äta lunch på Rekohörnan. Dom har dessutom allt ekologiskt så vi brukar köpa på oss lite när vi är där. Vi har fått favoritkryddor och annat som nu började ta slut.

      

Klicka här för att komma in på deras facebook

 

   

Dom hade dessa två rätter och vi kände för soppa nu när det är lite kyligt i luften. Härligt med nåt varmt och gott i magen

 

   

Det var en ny smakupplevelse denna soppa, urgod helt enkelt. Till detta fick man både hårt och mjukt bröd.

 

   

Här ser ni Petter Odén som driver Rekohörnan tillsammans med sin fru.

 

   

Te i trälådor "Nute" fina att ge bort som present eller att ha en låda själv stående framme.         

 

   

Dom har fått in en ny ekologisk raw choklad från Raw Choklad Fabriken. Jag köpte en av dom för att testa.            

 

   

Två korgar med olika drycker. Det finns hur mycket som helst av prima produkter

 

   

Pasta i alla former finns det jättemycket av

 

   

Eko fynd-hyllan

 

   

Vill man ha en extra god ostbricka så finns det fina kex, ostar och andra tillbehör i butiken

 

   

Vi köpte med oss detta. Skriver om varje produkt för sig när jag testat. Osten har jag köpt förut och skrivit om. Klicka här för att läsa vad jag skrev sist vi var dit

 

Vi kom hem rätt sent från Jönköping och sen har fixat detta inlägg och sett på Dr Phil. Vad mycket tragik det finns. Ha nu en skön onsdagskväll gott folk.

 

Ett antal filmsoundtracks av filmmusik-kompositören Ennio Morricone 


Ennio Morricone, född 10 november 1928 i Rom, är en italiensk kompositör, främst av filmmusik, och orkesterledare. Morricone betraktas som en mästare inom filmmusikgenren, främst känd från Sergio Leones spaghettiwesternfilmer. Han gjorde också musiken till den italienska kriminal-TV-serien Bläckfisken från och med dess andra säsong 1986. Morricone gjorde även ledmotivet till äventyrsserien Marco Polos Resor från 1982 av Giuliano Montaldo med Ken Marshall och Denholm Elliot (Ennio Morricone – Moses and Marco Polo Suite: Main Theme from Marco Polo). För musiken i Quentin Tarantinos The Hateful Eight belönades Morricone med en Oscar för bästa filmmusik. Källa Wikipedia

 

 

 

#Rekohörnan #Soppa #Petter #Nute #Raw #Ostbricka #Ennio

Av Malin wiper - 18 maj 2016 07:00

  

I går var jag en sväng in till City skor för att titta på fina sandaler av märket Rieker. Jag hittade ju ett par för ett tag sen på second hand för endast 120 kr men tyvärr så hade dom en stålring upptill som skavde på min tunna hud på fötterna. Jag gav då bort dom till en vän som tyckte dom såg jättesnygga ut. Vi får hoppas att hon inte är lika känslig som mig på fötterna. Klicka här för att komma in på inlägget jag skrev ang skorna. Dom har så fint utanför butiken med ett bord och två stolar, inbjudande          

                               

 

 

Jag hade några par att välja mellan men dessa satt bäst på mina fötter och var väldigt bekväma. Jag måste ha lite höjd baktill så jag kan inte ha helt platta skor

 

   

Dessa är i samma stuk men dom var lite vida framtill för jag har rätt smala fötter. Annars jättesnygga med sina gnistrande stenar. Kameran sjunger verkligen på sista versen nu...            

 

   

Även denna hade jag kunnat tänka mig men den var också lite vidare framtill 

 

   

Dessa är jättesnygga också men alldeles för låga baktill för mig och jag behöver mer stöd från remmar, men för den som kan ha en sån här smäcker fin sandal så är det ju jättesnyggt. Det finns hur mycket som helst att välja på och dom har även en hög med prisnedsatta skor   

 

   

Så här ser mina ut från sidan. Jag har inte köpt skor så ofta som förr så jag behöver verkligen fylla på lite i år. 

 

    

Dessa skor med kilklack köpte jag förra året hos City Skor. Jag tyckte dom såg lite filmiska ut, men det är ju mer åt zebrahållet. Tyvärr kunde jag inte ha dom förra året på grund av ländryggsbesvären. Skorna är helt i skinn både utvändigt och invändigt. Vi har snart nåt att fira och då passar dom bra.        

 

 

   

Dessa sandaler  är nästan som en sko, väldigt klädda och bekväma. Dom har nu gått ur tiden efter att jag haft dom i många år och dom har jag varit väldigt förtjust i. Jag fick dom av syrran för hon kunde inte ha dom..            

 

I dag är det sånt väder så jag kommer att passa på att städa. Dammtorka och snygga till lite hemma. Min man har ju tvättat alla fönster så jag skall även sätta upp nya gardiner. Till vardagsrummet har jag köpt en ny gardinkappa med tulpaner som mönster, på second hand. Efter lunchen åker vi kanske till Jönköping för att göra några ärenden. Nackbesvären har lugnat ner sig lite men jag fortsätter att behandla mig och gör även lite lätta övningar. Hoppas ni kära läsare har en fin dag att se fram emot trots vädrets makter. Sköt om er och ha det så bra 

 

 

#City #Sandaler #Reiker #Gnistrande  


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards