Öppen Ridå

Alla inlägg den 27 april 2016

Av Malin wiper - 27 april 2016 18:00

 


Såg att Lasse Flinckman gått ur tiden och det  i en ålder av 66 år. Det känns så sorgligt att så många artister gått bort på sista tiden. Han var ju tidigare med i "After Dark" 1976-2009. Det sista jag hörde av honom var att han öppnat ett Café i Skåne och att det var väldigt populärt och välbesökt, läser nu att han sålde sitt café i oktober 2012. Klicka här för att komma in på hemsidan för detta café som hette "Why Not Café" Flinckman deltog med After Dark i Melodifestivalen 2004 med låten La Dolce Vita, jag tyckte inte det var så länge sen så tiden rusar iväg. Klicka här för att läsa mer på SVT kultur

 

                            

 

Det finns ju inga renodlade underhållningsprogram numera men After Dark bjöd på spirituell show med både dans, musik, humor, glamour och överraskningar. Jag har själv suttit bänkad vid tv:n när deras shower visats på tv. Dom är verkligen proffs på detta och man slapp alla dessa tävlingar och frågesporter som det numera finns en uppsjö av.

 



After Dark med La Dolce Vita. Jag hade velat sätta in nåt mer klipp från då Lasse Flinckman var med i After Dark men det är sån dålig bildkvalitet på dessa tyvärr



   

 

 

 

#Lasse #After #Café #Skåne  #Dolce



Av Malin wiper - 27 april 2016 12:00

  

I morse var jag uppe tidigt för 07.45 åkte jag till Vårdcentralen där jag skulle ta sköldkörtelprov. Jag opererade ju bort halva sköldkörteln i februari förra året och detta blir tredje provet. Det är för att se att den kvarvarande friska delen på höger sida fungerar hormonellt. Höger sida har tagit över helt och det har funkat bra hittills. Hoppas detta prov var normalt också så jag slipper "Levaxin" än om det inte är nån katastrof. Jag ser ju hur bökigt min man har med alla sina mediciner och jag har inte en enda just nu. Bara värktabletter vid behov


  

Efter det så hämtade jag upp A-G för att träningspass på Gym plus, jag har fått slå ihop två träningspass. Ni ser A-G med ny turkos snygg träningsjumper på en av maskinerna. A-G och hennes man L-G firar 53-årig bröllopsdag i dag så hon skulle hem och mysa med sin man efterråt. Njut och ha en underbar dag och kväll kära vänner..                        



  

Två trevliga kvinnor vi lärt känna som här trampar på för fullt. Dom har tränat på gymmet mycket längre än oss så dom är vältränade.

  

Jag smög in i grupprummet och där tränade denna tjej till häftig musik. Har fotat henne förut också men det var ett tag sen nu. Hon är också supertrevlig och vältränad som synes. Jag kom ihåg i början hur jag flåsade på gåbandet men nu är läget annat och konditionen  har blivit betydligt bättre

 

  

I källaren där vi tränar på bollen träffade jag denna tjej som också är jättegullig och har toppenkondition. Vi har faktiskt nu lärt känna en del folk och är mer varma i kläderna. Det är väldigt berikande            


Sen var det då dags för Ritz Konditori som ligger mittemot gymmet


       


Klickbilder. Vi tog varsin hallongrotta som ger minst sötsug. Förra gången delade vi på en smörgås          


  

Ritz har nu börjat med Smoothie så en sån skall jag testa så småningom    


  

På söndag 1 maj är det andra året i rad som det är öppet på butikerna och  det som kommer in går till Cancerfonden. I år har alla butiker öppet mellan 10-13.00 Dessutom bjuds vi på skönsång av Skillingaryds manskör. Vi bevistade evenemanget förra året. Klicka här för att läsa om detta

 

 

#Vårdcentralen #Gym #Ritz #Cancerfonden #Manskör


Av Malin wiper - 27 april 2016 07:00


Här kommer fortsättningen på gårdagens inlägg ang Jennys Inredning som slog upp sin port i går. På en vägg hade hon satt korrugerad plåt som var lite snyggt rostig, och ovanpå stod passande lyktor, flygplan i trä och mycket mer                                     


    

Läckra vaser på stålställning i höga glasrör, och vita tulpaner som stack upp. Det blev en snygg effekt mot plåten     


  

Två hattar var fästa med stålnypor och det såg verkligen häftig och exotiskt ut             


Vilken fantasi, man blir ju glad när man ser detta. En plättlagg med glasburkar i samma storlek med nestuckna blå blommor. Så passande på rätt ställe          

 

    

Äldre typen av racerbilar i trämaterial


    

Så snyggt med dessa bulliga vaser med plåtringar framför plåtväggen. Hon säljer inte blommor men har dom som en dekoration för att lätta upp i den tuffa stilen


  

Kraftfullt och exotiskt vindspel. Det finns också flera olika sorters drömfångare. Det är väldigt många olika stilar men dom går ihop på grund av hur allt är ihosatt 

 

   

Det fanns flera sorter av drömfångare också, här en som gömmer sig bakom blomman

 

  

Det finns även hudvårdsserier och doftljus mm    


  

Kraftfulla flaskor som man kan servera vatten ur men även annat.

 

Nu önskar jag Jenny med personal, Lycka till!...  med butiken



 


  


#Jennys #Korrugerad #Stålställning #Hattar #Plättlagg #Racerbilar #Bulliga #Vindspel #Drömfångare #Flaskor

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards