Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 april 2016

Av Malin wiper - 13 april 2016 19:00

  

I dag åkte vi iväg till Jönköping ett ärende och på vägen såg vi denna "Minions" skapad av bildäck, lite färg och fjädrar. Fantasifullt till tusen, åker man lite småvägar så upptäcker man en hel del.                               

 

   

Ibland dyker hus upp precis vid vägkanten, det är charmigt

 

 

Pugh Rogefeldt med Kärlekens träd. Jag tror att sångerskan som sjunger med honom är Maritza Horn , mamma till Melissa Horn

 

 

 

   

Numera ser man inte bara vita sockerbitar på fälten utan många olika färger, det blir en snygg färgklick som piggar upp.

 

   

Här har vi hamnat på Sam Hjälp för att kolla om "fågelbadet" som jag såg sist fanns kvar. Tyvärr var det sålt så jag ångrar att jag inte köpte det när vi var dit i lördags. Klicka här för att se hur det såg ut. Jag har aldrig förut dykt på ett fågelbad på second hand. På bilden en fikaplats på Sam Hjälp om man inte vill sitta i dom vanliga cafémöblerna. Jag sitter helst i stol numera sen ländryggen blivit känslig

 

   

Hittade ytterligare några gamla grytlappar som jag fotade på kul. Vet inte vad detta är för virkning, en snygg effekt och tjocare än andra jag sett av lite äldre modell. Riktiga 1970-talsfärger

 

   

Likadana men andra färger. Det har blivit mycket skrivande om second hand på sista tiden men det går lite i perioder.



#Minions #Traktor #Hus #Pugh #Grytlappar #Talesätt

Av Malin wiper - 13 april 2016 09:15

  

Jag vaknade rätt tidigt i dag och har därför hunnit med en hel del. Diskat, strukit en stortvätt och snyggat till i sovrummet. Jag sitter vid datorn så mycket så allt annat glöms ibland bort och till slut ser man röran omkring sig och då blir det lite övermäktigt. Nu har jag i alla fall tagit tag i detta och efter en kopp kaffe så blir det en promenad ev ner på "Strandpromenaden" så man får se lite vatten och båtar. Hoppas ni har en fin onsdag att se fram emot kära bloggläsare.

 

 

Vintage telephone seat from 1960s

 

I går pratade jag i telefon med min bloggvän/vän Annelie och det var som vanligt jättetrevligt. Vi har nu känt varandra några år men inte träffats men man vet aldrig. Tänk om ändå Svenska spel kunde ringa, då hade det varit kul att anordna en jättestor bloggträff med alla man lärt känna genom åren. Jag har träffat några stycken genom  och det har alltid varit så lycket. Innan jag började blogga så var jag med i flera andra sajter som då var aktuella men en del såna sajter har försvunnit genom åren. Där lärde man känna folk också som fortfarande finns i på fb eller bloggar

 

ELO med Telephone Line.             

        

 

 

#Stortvätt #Bloggvän  #ELO

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards