Öppen Ridå

Alla inlägg den 12 april 2016

Av Malin wiper - 12 april 2016 19:00

  

Vi gick över till Frejas Bod Second hand i dag efter lunchen för att lämna in lite saker vi rensat ut. Nu har det kommit ut trädgårdsmöbler till försäljning utanför ingången     

 

   

Min man hittade nya lock till två av våra kastruller för bara 10 kr/st. Allt man köper där är rent och fint så vi behövde bara putsa upp locken lite och det är min man haj på.

 

   

Så här såg orginallocken ut. Den längst in hade handtaget på locket lossnat. Kastrullen närmast hade ett handtag på locket som man brände sig på när man tog av det. På grund av detta slapp vi kassera annars jättebra kastruller. Jag gillar verkligen second hand som är bra för miljön och det är roligt att bara gå omkring där och kolla efter fynd

 

   

Jag såg även denna fina "Cittra" som kostade några hundra. Det finns många olika slags "Cittror". Klicka här för att läsa om instrumentet Cittra. Klicka här för att se en snarlik Cittra som den Frejas Bod har inne just nu


Här spelas låten "Dream" på cittra med Etienne de Lavaulx

 

   

Kollar ju efter gamla virkade grytlappar att fota. Här en grytlapp i form av en klänning. Klicka här för att komma in på ett inlägg ang detta för nån dag sen

 

   

Såg även denna kraftigt rosa plaststol för endast 40 kr.

 

   

Tillhör gruppen på inläggets första bild 

 

                  

                      

                          Betyder: gokväll på Italienska

 

 

 

#Frejas #Kastruller #Cittra #Porslinsram #Grytlappar 


Av Malin wiper - 12 april 2016 13:00

  

För nån vecka sen besökte vi Lerdalaboden i Jönköping för att köpa ett blixtlås till en jacka där det gått sönder. Fick tag på detta som syns på bilden, 75 cm långt. Lerdalaboden ligger i samma hus som fd Ekohallen, som nu heter Hemmahallen. Klicka här för att läsa om namnbytet 


  

Min man stod och pratade med han som driver stället medans jag fotade och kollade runt. Dom har sammanlagt 50 skyltdockor i butiken.

  

Det finns hur många garnsorter som helst att välja mellan. Dessa såg läckra ut. Som ni ser överst på bilden så har dom en del inredning också, och det på olika ställen i butiken


  

En skyltdocka med en stickad kofta. Kul att se plagg uppstickade

 

  

Jättesnygg kofta som man inte skulle säga nej till om man kunde sticka

     

  

Hålig svart dekorativ poncho. Får lite spindelkänsla

 


Hero ett av soundtracken till filmen "Spiderman" 2002. Framförs av Chad Kroeger featuring Josey Scott   


  

Lite mer garner som är utspridda snyggt i lådor eller på annat vis


   

 Det finns även barn- skyltdockor   

 

 


#Lerdalaboden #Skyltdockor #Garnsorter #Kofta #Spindelkänsla #Soundtracken #Underlägg #Minisax #Barntröjor

Av Malin wiper - 12 april 2016 08:00


  

God morgon! Redan kl 06.30 hade solen tittat fram så det blir ytterligare en härlig dag med 4 grader varmt på morgonen men det kommer nog att öka rejält under dagen.  Jag skall verkligen ta vara på denna dag och inte kasta bort den på onödiga saker. Städning och annat kan vänta till på eftermiddagen.

 


Nationalteatern med "Men bara om min älskade väntar". Vackert!

 

   

Jag gillar dessa P.S teckningar med dom små talande texterna. Har lånat denna av min bloggläsare Lena som ofta har med dom i sina mejl.           

 

           
 

 


 

                                    

                                                  





                             




#Härlig  #Kugghjulen  #Promenad  #Nationalteatern                      

                     

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards