Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 april 2016

Av Malin wiper - 10 april 2016 11:30

  

Jag hade problem med sömnen i natt så jag somnade inte förrens 02.00 det gjorde att jag låg till 09.00 men är inte utvilad ändå. Undrar om det varit fullmåne?. Vi har kaos hemma  för vi har ingen ork och då har det varit lättast att fly från eländet och åka ut så man slipper undan. I dag måste vi ändå ta reda på allt och jag har en hög med sånt som skall strykas medans min man fortsätter att tvätta och städa på sitt lilla minikontor. Vi blir alltid extra trötta på våren så har det varit i många år nu. Annars så är i alla fall nacken bättre så jag kommer att kunna gå till gymmet i morgon "förhoppningsvis" tar inte ut nån seger i förskott. Segelbåten på bilden fick jag zooma in rejält från bilen där den låg i en småbåtshamn

 

 

                                   

                                   Fishing seat

 

   

Apropå stryka så såg jag detta Siemens strykjärn på Erikshjälpen i Jönköping för 45 kr. Färgen är typiskt för 1970-talet, men jag tror det är från 1980-1990-talet för det är inget ångstrykjärn. Klicka här för att se ett liknande men det står inget årtal

 

   

Erikshjälpen i Huskvarna såg jag denna lustiga möbel som ser ut som ett strykbord i sin form. Kan det vara ett sybord eller ett lite större laptopsbord? är det nån som vet?

 

   

Detta är utloppet på Huskvarnaån, med sin lilla småbåtshamn, Det är svårt att fota med en liten digitalkamera när det är soligt så jag längtar efter att blicka in i systemkameran som jag skall få av min son.                         

 

   

Lite graffiti på brofundamenten.

 

   

Fotade detta lila hav av blommor från bilen.    

 

 

Acleja 

 

Nu hoppas jag ni får en fin söndag så här sista dagen på helgen. Solen skiner så starkt så man får dra ner periennerna. Undrar verkligen om vi kan hålla oss inne för att göra tråkiga saker...  fast annars blir det ju kvar tills en ny vecka randas. Nu slänger jag mig med många gamla ord...  Man får ta vara på tiden för det ser inget vidare ut i världen. Blir mörkrädd när man kollar nyheterna på nätet. Det är mycket som börajar rasa samman och kollapsa  

                                                                                    

Maj 2013, min man och jag sitter och njuter vid vattnet på en badstrand innan allt sommarliv kom igång   

 

 

#Segelbåt #Strykjärn #Huskvarna #Småbåtshamn #Graffiti #Lila

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards