Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 april 2016

Av Malin wiper - 6 april 2016 17:00

                           


 

Myspace

 

Jag dök på en sångare och komiker som kommit ut med en ny skiva. Han heter Ola Aurell. Nu vet jag varför han lät så bekant, och när jag letade i bloggen så ser jag att jag skrev om honom 16 april 2014. Klicka här för att komma in på det inlägget

 

 

mynewsdesk

 

 

Ola Aurells nya album heter  "Nordisk Familjebok". Klicka här för att förhandslyssna på låtarna. Skivan kommer ut i morgon 7 april. Jag tycker han har en fantastisk röst och sjunger väldigt tydligt, gillar även hans texter som säger mycket om vår samtid. Han tar upp ämnen som är aktuella i dag, och sånt har man börjat sakna i denna ytlighetens tidevarv.  Han presenteras ofta som en sjungande ståuppkomiker. Ola Aurell skriver rätt vågade texter  och drar skämten till sin spets. "Alkohol gör andra saker bra" är en av dom låtarna på skivan jag gillar, den säger mycket och jag njuter av trycket i musiken. När jag hört liveklipp på youtube där han sjunger aukustiskt så förstår man att han inte alltid behöver ett band bakom sig utan klarar sig bra med bara en gitarr, sången och sin humor            

 

Klicka här för att läsa en intervju med honom. Klicka här för att komma in på en sida och se vart man kan uppleva honom live i denna månad. Klicka här för att komma in på Carinas Fotoblogg och se snygga bilder på Ola Aurell

 

 


#Ola #Familjebok #Ståuppkomiker

Av Malin wiper - 6 april 2016 12:00

  

Sist vi var till Erikshjälpen i Huskvarna såg vi denna lustiga möbelgrupp där gammalt möter nytt.

  

Det blev ju riktigt häftigt att klä gamla stolar i jeanstyg. På stolsryggen har det satts en jenasficka, så läckert

 


  

Den här lite modernare stolen blev också tuff med jeanstyg 



  

Giftgrön slokhatt                     





 

Det fanns flera såna här snygga sol- och trädgårdsstolar med fina oförstörda dynor

    

 

I dag både regnar och blåser det så det är riktigt aprilväder. Det började bli lite tomt i frysen så jag har varit ute och handlat så vi klarar oss ett tag. Det är så otroligt skönt och befriande att ha bilen igen. Fast det hände nåt när jag satt i nyckeln häromdan för det blev tvärstopp så vi åkte till verkstan för att fråga. Då såg dom att min nyckel var helt utsliten och den hade blivit lite krokig, därför måste jag köpta en ny och dom kostar 500 kr. 

 

   


 

 

#Erikshjälpen #Möbelgrupp #Jenastyg #Slokhatt #Snurrfotölj #Korg #Trädgårdsstolar
  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards