Öppen Ridå

Alla inlägg den 2 april 2016

Av Malin wiper - 2 april 2016 19:45

  

Vi åkte ut lite i dag för att se hur det kändes med min ländrygg, det gick bättre än jag trodde så vi kom ända till Jönköping men sen behövde jag gå ut på en promenad och då hamnade vi så lyckat nedanför ett ställe som heter Prostkvarnsparken där en bäck portlade så fint.  


  

Efter att ha promenerat runt bäcken så såg jag att längre fram fanns en trätrapp som gick ner under bron. Gick då  ner och kollade och det visade sig att man kunde gå ner under bron och sen upp igen på en annan trapp till andra sidan bron  


  

När jag gick där på gången så såg man denna graffitimålning på andra sidan väggen. Det var rätt mysigt att gå där och väggen på min sida var också målad

 


Chris Rea med Set Me Free


  

Efter det åkte vi omkring i ett område en bit ifrån och där såg jag dessa figurer på en trästubbe. Dom skall föreställa två av dom "Sju dvärgarna" i sagan "Snövit och dom sju dvärgarna". Både snövit och dom andra dvärgarna stod på andra stubbar men solen sken så skarpt så bilderna blev inte bra  

 

  

Här åker vi förbi ett rätt snyggt höghus som har lite karaktär och färgsättningen är läcker

 

    

 

Och ha en fin kväll. Tack för att ni tittade in

 

 

#Prostkvarnsparken #Bäck #Sju #Höghus
 

Av Malin wiper - 2 april 2016 10:15

  

Hej kära bloggläsare. Hoppas ni har en fin helg att se fram emot. Vi fick äntligen tillbaka vår bil sent i går eftermiddag och det känns fantastiskt bra och tryggt. Vi hade tänkt åka till min mamma i dag men jag får skjuta fram resan lite på grund av besvär med ländryggen. Får jag inte bukt med detta inom några dagar så får jag ta en behandling hos Kiropraktorn. Det är inte så dåligt som det var innan jag gick hos Kiropraktorn men så pass att det inte känns aktuellt att åka sammanlagt 26 mil


Så här ser vår bil ut men vår är röd. Jag läste nåt dråpligt om att denna bil var till för små taniga personer. Vi är stora och tjocka, ändå ryms vi bättre i vår bil än i den vi fick hyra som var stor men låg och trång inuti, man satt som i ett skruvstäd. I baksätet ryms det två fullvuxna långbenta personer. Den har även högt i tak, och stora höga fönster som gör att man inte får klaustrofobi. Folk blir förvånade när dom stiger in i bilen för att den är just  så rymlig och det får plats mycket i bakluckan. Den må vara den fulaste bilen på jorden, så tyckte jag själv när jag såg den första gången men det struntar jag i för nu har vi haft två stycken av detta märke och är supernöjda. Den har varit billig i drift och underhåll i många år men nu har den gått så många mil så vi har fått byta ut många delar men motorn är bra och den har ingen rost så vi behåller den ett tag till. Klicka här för att se en nyare och upphottad version av vår bil som kommer från Indonesien. Suzuki Wagon R Stingray

 

               

 

#Bil #Dråpligt

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards