Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 april 2016

Av Malin wiper - 1 april 2016 18:00

  

En dag promenerade vi bort till Frejas Bod Second hand som bara ligger ett stenkast från vår bostad. Vi lämnade in en sak och tog sen en fika innan vi gick omkring och kollade runt. Det var rätt mycket folk där så dom har blivit populära och har massor av bra saker                                      


  

Här kan man slå sig ner med kaffe eller te och en kaka till. Alla möbler och annat är till salu 

 

  

En stol som jag tyckte var en i en snygg design, det fanns några stycken där och dom kostade 100 kr/st                                                                      


  

Detta är en bäddsoffa för 400 kr. Ser lite annorlunda ut nästan som ett baksäte i en veteranbil


  

En retro pall som man får ge 80 kr för. Den skulle bli som ny och häftig med ett annat tyg. Såna här pallar såg man ofta i hallar förr ca 1960-1970-talet

 

  

Fyra snygga stolar på rad som kostar 50 kr/st. Dom känns lite filmiska      


  

En låg fotölj/stol i rotting som minner mig om hur man satt på 1970-talet, den kostar 100 kr. Jag flyttade till Göteborg 1975 och då var det poppis att sitta så lågt som möjligt. Jag klädde en stadig madrass med frottétyg från IKEA och köpte kuddar som var lite stadigare och satt som ryggstöd. Då hade man inga besvär med kroppen och kom lätt upp och ner. 

 

   

Flower power skor i tyg. Det är väldigt inne nu med blommor på både skor kläder, väskor mm      


 

Sen såg jag då denna cykel av märket "Yosemite" Single speed som såg helt upprustad ut och kostade bara 1000 kr. Det var inga växlar på cykeln men jag har varit ute efter en cykel som jag bara kan använda ner till samhället för att handla. Jag sålde min förra cykel för jag spände upp mig och fick värk i nacken när jag cyklade längre streckor. Jag fick ta ut cykeln för att testa den men hjulen var lite för smala så det blev lite vingligt men cykeln kommer inte att få stå där nån längre tid. Tack och lov att jag inte köpte den för sen fick jag såna ländryggsbesvär efterråt. Nu förstår jag att jag inte kan cykla längre och det beror inte bara på nacken utan ländryggen också. Fick ju sluta med en trampmaskin på gymmet för skadan gick upp och då tar det en tid att få bukt med detta och det riskerar jag inte igen. Jag älskar att cykla men var gör man? jag är tacksam att jag kan promenera i alla fall 

 


Påfört i kväll:


Jag har inte orkat med att skämta med er så här den 1 april men brukar göra så varje år.

 

Detta var mitt aprilskämt april 2014:

 


Det är inte bara Coop Kosum som försvinner tills dom byggt upp 6-våningshusen utan nu skall ICA huset också rivas och där skall också byggas ett högre hus för att det inte skall se så haltande ut. Då kommer ICA Supermarket precis som Coop att få nya fräscha och större lokaler samtidigt som vi får fler bostäder i Vaggeryd

 



  

#Frejas #Kaffe #Design #Bäddsoffa #Pall #Tevagn #Fotölj #Flower #Cykel #Skärmmössa

Av Malin wiper - 1 april 2016 13:00



  

I torsdags efter att A-G och jag varit till gymmet så gick jag in i lokalen där Jonssons Konditori legat. Det var två killar som arbetade där med det elektriska och andra hantverkare hade tömt hela stället på inredning. Jag fick lova att fota hur det såg ut nu

 

             


  

Bröddisken stod här förut, nu är den ett minne blott och allt är bortplockat, det känns konstigt.    

 

    

Här ser man halva bröddisken innan rivning och ett av caféborden. Jag har aldrig varit emot förnyelse men numera känns det så sorgligt när nåt som funnits länge försvinner. Det är mycket som ändrats på dom 16 år vi nu bott i Vaggeryd. När vi kom fanns det både bokhandel, spelbutik och inredningsbutik, sportbutik mm. Sen har det funnits en del butiker som inte varit så långlivade, även en zoologisk butik. Där City Skor ligger fanns förut en färghandel som även hade en butiksdel som sålde smink 

        

 

Första gången jag åt sushi var på en sushibar i Jönköping som inte finns längre. Jag var livrädd men servitören sa att stoppa bara in biten i munnen så ordnar sig allt. Så fort sushin kommit in i munnen så kändes det som den smalt och alla smaker flöt ut och jag blev så förvånad över att det var så gott på ett annorlunda vis. Sen var man då fast och sen dess har jag ätit sushi på många ställen genom åren.


 

Rakt in ser det ut så här nu och det skall bli spännande att följa detta ombygge. Mina solglasögonbågar kom lite i vägen       


 


   

Ett steg upp till den lilla cafédelen var det helt tomt nu också


   

Utanför stod denna bil från El Agenten 

 

Jag har inte återhämtat mig riktigt i ländryggen sen jag satt i hyrbilen och blev lite sämre när jag var till gymmet i går så jag har inte gått till gymmet i dag utan väntar tills på måndag. Dom inlägg som kommer in i dag är förskrivna och tidsinställda. Det verkar inte som vi får tillbaka vår bil i helgen så vi hoppas den blir klar tills nästa vecka. Önskar er en fin fredag och helg.

 

                

Betyder: Ta hand om er på Italienska

 

 

 

#Jonssons #Elektriska #bröddisken #Agenten

 


Av Malin wiper - 1 april 2016 08:00

 

Patty Duke  Förskrivet tidsinställt inlägg

 

Jag läste att den amerikanska skådespelerskan Patty Duke avlidit i en ålder av 69 år. Hon föddes i Coeur d'Alene i Idaho. Dödsorsak blodförgiftning efter en brusten tarm. Jag har sett massor av filmer och serier hon varit med i under åren, och hon har även vunnit en Oscar för bästa kvinnliga biroll för sin roll som  Helen Keller i Miraklet från 1962. Klicka här för att ta del av alla filmer och serier hon medverkat i.

 

 

 

Patty Duke fick diagnosen bipolär sjukdom 1982, varefter hon ägnat mycket av sin tid till att förespråka och utbilda allmänheten om psykisk ohälsa. Klicka här för att höra henne prata om sina manic depressions

Klicka här för att läsa lite mer ang hennes bortgång  i Aftonbladet

 


 


Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på Patty Duke

 

 

September room

 



         



  #Patty #Bipolär

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards