Öppen Ridå

Alla inlägg den 24 mars 2016

Av Malin wiper - 24 mars 2016 18:00


 

Kettlebells


Nu har A-G och jag avverkat ytterligare ett träningspass på Gym Plus. Jag kommer att gå på gym resten av mitt liv vart jag än kommer att befinna mig, dom får bära ut mig därifrån..  för att få bort mig för så roligt och härligt är det


  

Jag fick fota två killar som körde lite mer avancerad träning. Vi gör övningar på bollen nere i källardelen.   


I gruppträningsrummet så fixas det med tekniken 


  

Efter gymmet promenerade vi upp mot ICA för att ta varsin trisslott på spelhörnan. Tyvärr så hade vi ingen tur denna gång heller, vi som hade tänkt bli miljonärer. Jag skrapade extrachansen och hade jag haft tre lika så hade vi vunnit jättemycket och på en lott var det en stjärna och då vinner man alla summorna på spelbrickan och det är inte lite   


Step Up Revolutions last dance Sean  and Emily    

 

I eftermiddag har min man fortsatt sin rensning på sitt kontor och nu börjar det se lite bättre ut. Mycket blir utrensat och vi har skrivit en lista på allt vi skall göra och sen pricka av. Dammsugningen får vänta tills vi kommer hem i morgon.  Konstigt att man har så mycket saker när man gjort sig av med grejer varje gång man flyttat. Nu önskar jag er en fin kväll mina härliga läsare. Sköt om er och ha det så bra

 

    

 

  

 

 

#Gym #Killar #Trisslott #Step

 

Av Malin wiper - 24 mars 2016 12:30


 
Acleja Blomsterhandel

Då har vi skärtorsdag och vi har lite kallare väder med nån minusgrad och lite disig. Min man arbetar i dag också men är ledig från fredag tom måndag. Skönt att vi slapp vara utan bil under hela påsken men man måste deponera 2.500 som man får tillbaka när man lämnar tillbaka bilen igen. Det är direktiv från EU     



  

På min promenad genom "Vår lilla stad" i går gick jag förbi vår fina stationsbyggnad, där har dom två företagen pyntat så fint med påskris.     

  


  

Folkets Hus låg där så fint och utbyggt, ett hus som sjuder av liv och används fullt ut


  

Gick en sväng in på Koola Kidz och där stod en fint leende Anna som driver butiken med den äran


Ritz Konditori hade så mycket godsaker inför påsken så tandvattnet rann i strida strömmar      


  

Selma Kläder hade en klänning i påskens färger som hängde där så fint och bara väntade på att få komma på fest              

 

       

Bild 2 Ulrika på väg ut med en ställning kläder som är nedsatta i pris.


  

Acleja Blomsterhandel dignar av nyheter. Häftig påskig växt     


  

Vårt fd Jonssons Konditori står inför en förvandling från Konditori till Sushibar. Det har börjat arbetas med lokalen och en kille höll på med golvet därinne såg det ut som                  




Det är mycket påsk i bloggen men inte i vårt liv för vi håller på med så mycket annat och har inte ens hämtat några påsksaker på vinden..  Det är rörigt hos oss för vi rensar från grunden och städar i skåp och lådor och mellan detta så är vi trötta av vårljuset och "fullmåne" som verkar vara framme ofta nu. Vi skall ändå inte glömma att njuta av lite påskmat. På lördag har vi andra planer och vi får inget besök i påsk så det är ingen katastrof att vi inte har perfekt hemma. Förr tyckte jag om att måla ägg som placeringskort. Jag försökte måla ansikten på äggen som liknande gästerna..   när gästerna kom så fick dom gissa vart dom skulle sitta, om dom kände igen sig själva..  

     


#Skärtorsdag #Stationsbyggnad #Folkets #Koola #Ritz  #Selma #Acleja #Sushibar #Placeringskort
  

Av Malin wiper - 24 mars 2016 07:30



  

 Min man gick iväg för att lämna in lite saker till Frejas bod, second hand och då hittade han en Skeppshult stekpanna i gjutjärn 28 cm i diameter för endast 30 kr, vad får man för 30 kr? knappt nåt. Den är i jättefint skick och går man ut på nätet så kostar en sån mellan 600- 700 kr. Vi har förut haft stekpannor som efter ett tag blivit omöjliga att steka i, allt fastnar men nu har vi en som kommer att hålla längre än oss själva. Tyvärr är den tung så man får ta till båda armarna för att orka lyfta den. Fast jag går ju på gym nu så jag skall inte klaga...     

 

   

Min man  har först gjort rent den ordentligt och sen smort in den med rapsolja. Den är som den vore helt ny och jag kan inte se några skador på stekpannan. Vilka fynd man kan göra på second hand och på Frejas Bod har vi fått tag på mycket bra saker.

 

   

Rejält och fint handtag i trä. Jag har haft en cykel av märket Skeppshult och den var också rejäl men lite för tung för mig att cykla på med skadorna jag har. Det är en sån cykel som håller år ut och år in.                 

 

 

I dag på morgonen kommer A-G och hämtar mig för vi skall till Gym Plus och köra ett pass innan helgen. Sen skall vi gå upp till spelhörnan på ICA och skrapa fram en förmögenhet..  . Sköt om er nu kära läsare njut i nuet 

 

 

#Frejas #Skeppshult #Stekpanna

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards