Öppen Ridå

Alla inlägg den 23 mars 2016

Av Malin wiper - 23 mars 2016 17:00

  

Tändlåset slutade fungera på vår bil och den bogserades bort i går, det som är besvärligt är att man måste programmera om nyckeln till det nya låset och det kommer vår verkstad att fixa nu. Tändlåset måste bytas och det blir ett helt nytt lås och allt kommer att gå på 3.200 kr. 

 

Vår försäkring är Tre Kronor som är Swedbanks egna och det är vi glada för när det händer nåt eftersom det funkat så bra dom tre gånger vi råkat ut för saker. Vi har varit kunder så länge och alltid skött oss så vi har fått förmåner som vi inte skulle ha annars. Tack vare denna försäkring så får vi hyrbil i 4 dagar helt gratis så vi behöver bara betala bensin. Vi kommer att hämta bilen i Jönköping på fredag och lämna tillbaka den på måndag eftermiddag. Vi känner oss rätt lättade nu i alla fall för det kunde ha varit värre. 

 


En blandning av musiker som sjunger Drive My Car. RADD betyder att dessa artister tog avstånd från att köra bil alkoholpåverkade.

 

       

Fotölj gjort av ett återanvänt bilsäte. Klicka här för att se vart jag hittade bilden

 

 

 

#Tändlåset #Tre #Swedbank #Hyrbil #Radd

Av Malin wiper - 23 mars 2016 09:28

  

I går när jag var ner till centrum och promenerade omkring så gick jag in på City Skor för att kolla nyheter inför vår och sommar. Det blev ett axplock för det finns hur mycket som helst och man vill ha nästan allt..  för dom är såna bra inköpare och det gäller alla butiker i "Vår lilla stad". Här ser ni Rebecka  prismärkea skor hon packat upp. Hon var så fin i sin blus och uppsatt hår.                 


   

Kolla in vad snyggt hon dekorerat på en matta som ser ut som en gräsmatta.  Kreativt och fantasifullt

 

  

Dom har massor av väskor att välja mellan och jag kunde själv inte låta bli att köpa mig en väska

    

  

När jag ser denna fransväskaB så förflyttas jag tillbaka till 1970-talet då jag var "hippie"


  

Modet är så varierat nu och det känns kul. Ballerinamodeller går aldrig ur tiden och dessa är ju för läckra med guldig tå. När jag ser dom vita i lite spetsmönster bakom dessa så blir jag också nostalgisk för dom minner mig om 1960-talet. Jag har haft nåt liknande själv


  

Blå snygga sandaler inför sommaren. Det finns massor att välja på och det är så kul att dom har olika dekorationer. Här ser man lite pärlor i olika färger framtill


  

Jättefina skor som passar till många tillfällen. Dom ser ut att vara i mocca


       


Walking In my Shoes med Shaggy. shaggy föddes i Kingston, Jamaica och är en amerikansk reggaesångare med jamaicanskt ursprung


   

Finsko för festligare tillfällen, eller till ett par snygga jenas och lite andra detaljer


       

Klickbilder på fler herrskor

 

     


Överblicksbild  över butiken. Dom har även en fantastiskt fin barnskoavdelning.  Jag hade kunnat ta med fler bilder man jag försöker korta ner inläggen lite.

 

 

#City #Rebecka #Dekorerat #Väskor #Ballerinamodeller #Sandaler #Herrskor #Shaggy #Festligare
          

Av Malin wiper - 23 mars 2016 08:00

  

I går promenerade jag ner mot centrum och riktigt njöt av det fina vindstilla vårvädret. Såg denna snygging till bil komma mot mig             



Den lilla parkoasen framför ICA hade fått påskfint, här en av tre utsmyckningar dom har satt påskris i


 


Min man kommer ut från sin arbetsplats på Magnisa Stuga för att njuta av sin kafferast tillsammans med mig

 

  

Det andas verkligen påsk på Ritz

   


       


Klickbilder på lite fler godsaker. Vi satt ute och fikade och min man tog en jättefin smörgås med ansjovis och ägg. Jag en sockerfri hallongrotta


  

Efter alla ärenden så gick jag hem och fotade lite utefter vägen. Här ett idylliskt växthus på en tomt


  

Tre gamla hus stöter ihop på en liten gata och trängs med lite nyare byggnader



En liten del av vår "Brandstation" Det finns tydligen ett litet museum i byggnaden också             



Kul dekorerat utanför ett hus, sånt gillas

 


 


Lite påskpynt hos familjen wiper..  . Grytlapparna till vänster är virkade av min väninna Barbro och den andra köpte jag på Sam Hjälp, också den hemvirkad ser det ut som. Tyvärr är det en orolig värld vi lever i nu och det känns väldigt obehagligt. Jag har inte varit med om nåt liknande under min uppväxt. Hemskt detta med Attentaten i Belgien, det känns inte som man vill ut och resa nåt just nu. Vi hade planerat att kanske resa bort utomlands i sommar då vi firar en sak men nu känns det motigt. Tänker på alla offer och deras familjer. Hoppas ni får en fin och fredlig dag kära läsare



                     



#Promenerade #Parkoasen #Magnisa #Ritz #Växthus #Dekorerat #Smygtittar #Grytlapparna
    

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards