Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 mars 2016

Huset har fått sig ett lyft.

Av Malin wiper - 18 mars 2016 15:30


  

Ibland brukar vi ta en tur förbi vårt gamla hus för att känna nostalgins vind. Denna gång fick vi en glad överraskning för det unga gulliga paret som köpte vårt hus har verkligen gjort mycket på kort tid. Först har dom gjort om mycket invändigt och nu var det dags för utsidan och det var verkligen supersnyggt. Ser ut som ett helt annat hus och man får en känsla av att det är mycket större. Dom har även bytt takplåt som nu passar mycket bättre till huset. Även dörren var jättefin och passade ypperligt till den vita träslaget i huset. Dom har fått två barn under tiden dom bott där, en flicka först och nu en liten pojke     


  

Här ser ni mamman och dottern sittandes på trappen min man byggde, som nu inte passar in helt så jag antar det blir en annan planlösning. Dom såg så fina ut där dom satt och flickan har verkligen växt sen vi såg henne sist


  

Sen skall fönstren färdigställas. Vi blev båda väldigt rörda och glada att huset fått sig en ansiktslyfting och att dom renoverat det med sån känsla så det passade in i omgivningen. 


  

Här ser man andra sidan av huset och vår gamla dörr har nu blivit utbytt en  snyggare och mer passande till den upprustade utsidan. Vi är så glada för deras skull och även att dom trivs bra för läget är ju fantastiskt. Vi önskar er all lycka i världen..   


  

Så här såg det ut förut men bilden är inte bra för huset är mer åt det gula hållet och jag får inte till den helt i fotoprogrammet. Vi står på trappen och vet inte vem som fotade oss. Vi fixade ju också på insidan men hann inte med vardagsrummet. I källaren hade jag velat ha en liten biograf men när vi blev sjuka så sjönk även inkomsten.


  

Utsikten ner till vattnet kan jag ofta sakna nu när vi inte har sån vacker utsikt   

 

 


Här fotar jag nere från ån upp till huset. Vi satt ofta därnere och fikade och njöt av utsikten över hjortsjöån 

 

 

#Hus #Nostalgins #Mamman #Planlösning #Upprustade #Utsikt 

    


 
 
helga

helga

19 mars 2016 12:16

Vad skönt att se att de tar väl hand om huset och gör så snyggt men jag kan tänka mig att ni saknar ert hus ändå. Som sagt vilket läge! Kram och ha en trevlig lördag!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

19 mars 2016 16:30

Jag fick kommentaren men vi har varit ute hela dan så jag kunde inte svara förrens nu

Det är jättekul att dom tar hand om huset och det blir så fint. Vi är i ett annat stadium av livet och skall man ha hus då skall det inte vara så mycket att fixa utan lite mer klart. Vi har ju även kropparna emot oss så det är skönt att slippa tänka på sånt.

Ha en härlig lördag själv
kram

 
helga

helga

19 mars 2016 12:23

Vet inte om min kommentar gick iväg!?

Skrev iaf att det är kul att de unga vårdar huset och gör fint men jag förstår att ni saknar ert hus med så fint läge. Kram och trevlig helg!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

19 mars 2016 17:05

Jag fick din kommentar och har svarat på den. Ibland kan det ju krångla i nätets underbara värld ;)

 
Annelie

Annelie

21 mars 2016 09:13

Wow, vad fint de har gjort iordning ert före detta hus.
Kan tänka mig det är tufft att ha lämnat det huset med dess läge.
Var det för mycket med jobb, därför ni valde att sätta er i en lägenhet..??

Kramar om.. // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

21 mars 2016 11:39

Ja du det var så roligt att se huset så snyggt. När vi köpte huset så arbetade vi båda skift och hade rätt bra ställt och hade tänkt reparera upp huset men sen blev vi sjuka och pengarna sinade efter att vi gjort iordning så gott det gick inomhus. Vi orkade inte heller med den stora trädgården eftersom jag har en nackskada och vi båda har besvär med ryggarna

Vi har ju bott i lägenhet före huset också så det var inget nytt. Vi sörjer inte huset utan är glada att ett yngre par tagit över.

Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards