Öppen Ridå

Alla inlägg den 12 mars 2016

Av Malin wiper - 12 mars 2016 21:00



     

Nu har ytterligare en musiker gått ur tiden nämligen Keith Emerson. Han föddes 1944 i Todmorden, West Yorkshire. Han var en brittisk rockmusiker och keyboardist. Han började sin karriär i engelska progrockgruppen The Nice 1967. Keith Emerson lämnade gruppen 1970 och bildade Emerson, Lake & Palmer som blev en ad de stora grupperna inom den progressiva rocken. Han inledde senare en solokarriär och släppte sitt första egan album Inferna 1980. Det är så många nu som gått ur tiden så det börjar kännas tomt 

 

Klicka här för att se en konsert från 1997. Klicka här för att se ett annat klipp. Jag har själv lyssnat på gruppen en del förr men inte nu på ett tag



                                   


Emerson Lake & Palm med Knife-Edge                 

 


#Emerson #Keyboardist #Knife


Av Malin wiper - 12 mars 2016 16:28

  

Vi har varit så fruktansvärt trötta så vi orkar inte fixa nåt hemma utan åkte iväg till Jönköping för att gå en second hand rond. På Erikshjälpen har dom en nostalgihörna där det finns en vägg bakom med en orkester avbildad. På vissa personer har dom skurit ut ansiktena så man själv kan stoppa in sitt där och bli fotad. Min man fotade mig där jag stack in mitt huvud längst till höger, med saxofonen, han tog bilden precis när jag blundade.. Det har blivit lite mycket från second hand på sista tiden, det går lite i vågor

 

The Shadow of your smile med Gerry Mulligan som jag sett live i början på 1970-talet på en jazzfestival i Umeå. Det var en stor upplevelse. Han är känd för sitt spel på barytonsaxofon. Gerry Mulligan föddes 1927 i Queens, New York. Han dog 1996. Han var en jazzmusiker, kompositör och arrangör. Han var en mångsidig musiker som även spelade piano och klarinett.


                               

Sites siba 

  

I nostalgihörnan fanns även en babyvåg som dom såg ut förr i tiden. När jag fick min son för nästan 43 år sedan så fick man låna hem en våg till barnet. Då var det nästan hysteriskt viktigt att väga både före och efter att barnen fått sin mjölk eller välling                   


  

Det är så stort på Erikshjälpen i Jönköping så det tar lite tid att komma igenom allt och dom har verkligen bra pyntat överallt. Här en soffa med kuddar och ett bord framför där dom spritt rosenblad


  

En gammal hallmöbel som såg helt ny ut. Vill man ha den så får man punga ut med 750 kr. 

 

  

En silvrig kanna som dom satt tulpaner i. Dom har även ett stort Café på Erikshjälpen men vi har inte fikat där än.

 

   

En riktigt avlåååååååång sko 


 

   

Ett dragspel med väska låg på en hylla. Det kostade 850 kr. Tänk att vi kom därifrån utan att ha köpt nåt, det är ovanligt. I kväll skall vi bara slappa igen med tv, film, lite mat och vila. Hoppas ni får en lördagskväll med lite mer hålligång..   

 

 

#Erikshjälpen #Second #Nostalgihörna #Babyvåg #Soffa #Hallmöbel #Kanna #Sko #Porslinstupp #Dragspel

Av Malin wiper - 12 mars 2016 09:15




Min son tipsade mig om ett tv program i går som hette "Spökraketerna" som är en dokumentär som går på SVT. Klicka här för att läsa lite om "Spökraketerna". Klicka här för att se dokumentären på SVT-play. Min son har alltid varit faschinerad av både rymden och UFO och lästa allt man kan komma över i dessa ämnen. Den handlar om Föreningen UFO Sverige och deras verksamhet och agenda. Jag tycker det var en intressant dokumentär och ser fram emot deras nästa expedition för att ta reda på mer ang en händelse som hänt ett antal gånger på en viss plats under årens lopp.                               

 

Klicka här för att läsa Clas Svahns blogg. Han är vice ordförande i Riksorganisationen UFO Sverige. Han föddes 1958 i Mariestad och är utbildad vid Journalisthögskolan i Göteborg. Han är Journalist, författare och lektör för Bibliotekstjänst. Han har tidigare arbetat som Journalist på Mariestads - Tidning 1978-1983 och Norrbottens- Kuriren 1983-1990

 

   

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild

 

En liten "teaser"

 

Jag har själv varit med om en incident som jag inte vet om jag skall berätta om, får fundera ett tag. Den har hänt 3 gånger i livet och handlar om samma sak. Eftersom jag är mottaglig för en massa saker så tror jag inte att vi är ensamma utan det finns mycket som vi inte har en aning om, än i alla fall

 

   

Best animations

 

Vi kom inte upp förrens 09.00 i dag efter en natt av många olika drömmar. Vi är lite rastlösa så vi åker ut i dag också än om jag har en stor strykning som väntar, den får vänta för den försvinner inte..  Det är lite kallare i dag och solen har inte kommit fram än. Jag har tittat på Let's Dance varje år men nu blev jag lite uttråkad så jag zappade. Det känns som att dom får hitta på nåt nytt nu för vi kan detta. Nu önskar jag er en händelserik dag i vårt universum

 

        

 

 #Spökraketerna #UFO #Clas #Rastlösa

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards