Öppen Ridå

Alla inlägg den 27 februari 2016

Av Malin wiper - 27 februari 2016 09:00

     

    Before It's news 


Min bloggläsare Lena som jag mejlar med talade om för mig i sitt sista mejl att George Harrison från The Beatles skulle fylla 73 år i torsdags om han fått leva. Jag har svårt att hålla reda på allt så det är bra att man får sån information som hon ger. George Harrison var den av Beatlarna som mitt hjärta klappade mest för när jag var tonåring men sen gick det över till John Lennon än om jag gillade/gillar alla i The Beatles. När The Beatles kom så kändes det som nåt helt nytt och alla blev som galna, jag själv hade ett par stövlar som jag skrev deras namn på och gick omkring och kände mig så tuff. Deras musik är tidlös och många generationer har tagit till sig den.                            

 


Georg Harrisons tribute to  John Lennon som han såg upp till. Nu är båda borta sen länge och det känns sorgligt. Nu finns bara två från The Beatles kvar, Paul McCartney och Ringo Starr. Klicka här för att höra en tribut till Georg från sina bandvänner. Klicka här för att höra honom sjunga My Sweet Lord själv. Klicka här för att läsa om en hyllning som hans son Dhani har gjort till sin far George. Sonen är själv musiker. Det är så trist när ens äldre idoler försvinner en och en. Fattar inte att Ringo Starr blir 75 år i år.      

 

 

Nu är jag tvungen att avsluta för vi åker ut i dag lite också för vi båda är lite rastlösa och jag måste passa på när ländrygg och korsryggen är så pass bra. Vilka lyckokänslor man får när man inte har värk längre. Solen verkar komma fram i dag också så jag hoppas ni får en toppenlördag kära läsare och tack för att ni tittar in till mig, det glädjer mig mycket..



#Harrison #Beatles #Dhani

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards