Öppen Ridå

Alla inlägg den 26 februari 2016

Av Malin wiper - 26 februari 2016 18:45



                           


 


Jag såg en film på Viaplay som jag sett förut men den gick att se om. Den heter "Crazy In Love" och är väldigt välspelad av dom två huvudpersonerna. Filmen är ett drama, komedi, romance från 2005 i regi av Petter Naess. I rollerna ser vi: Josh Hartnett, Radha Mitchell, Gary Cole, Sheila Kelley, Erica Leerhsen, John Carroll Lynch mfl 

 

 

    

 

Romantisk dramakomedi om två personer som har Aspergers syndrom. Donald leder en hjälpgrupp för autister och gillar fasta mönster och rutiner, men när den vackra Isabelle går med i gruppen börjar hans liv att bli mer komplicerat.                 

 

Detta är en film som griper ta i en och man blir berörd. Jag är inget fan av Josh Hartnett och Radha Mitchell men i denna film gör dom sina roller så bra så man riktigt hänförs och det blir trovärdigt. Både lustigt, tårdrypande och spännande. Klicka här för att läsa lite mer om filmen

 

Jag ger filmen 4 valar av 5 möjliga i betyg

 

          

 



Nu önskar jag er en fin bio, fest eller vanlig myskväll. Själva tar vi det lugnt och äter lite kolhydratfattig kost och ser på film.   

 

 

 #Mozart #Crazy #Drama #Josh #Radha #Petter

Av Malin wiper - 26 februari 2016 13:00


 


Jag och A-G var in till Selma Kläder efter gymmet i går och jag hade även lite bilder sen förut. När jag ser dessa jeans från Desigual så tänker jag på "Woodstockfestivalen 1969" fast detta är lite mer lyxvariant. Jag och min sons pappa såg woodstockfestivalen på en biograf i Amsterdam en bit in på 1970-talet. Har skrivit om detta förut eftersom det var en upplevelse. En biograf som slår alla moderna man ser nu eftersom det var så stort och duken var enorm, fullständiga rättigheter på flera pubar och barer i biofoajen. Ändå såg man inte en enda full person och allt gick städat till. Det gick omkring folk inne på biosalongen och sålde glass, godis, popcorn och annat. Har aldrig efter det sett nåt liknande. biofotöljerna var superbekväma och det var luftigt och olika sorters platser så man kunde sitta vid bord också och njuta. Våra biopalats är urtråkiga i jämförelse och inte behövde väggarna vara svarta för att man skulle se filmen

 

                          

Inget dåligt skärp i tyg och pärlor. På sidorna tryckta blommor i vitt             



Jag ville att Ulrika som driver butiken skulle visa upp en färgstark snygg väska som nyss var inkommen. Det gör hon med bravur och ett vackert leende                   


  

Kolla in hur färgstark den är    


  

Långklänning har blivit på modet igen. Jag har själv haft såna på 1970-talet. Köpte en handmålad i Amsterdam på en liten butik. Den var vinröd med massor av blommönster framtill. Till den hade man ett läckert pannband. Klänningen på bilden är lite mer exklusiv


  

Varför inte en jacka i färgstarkt blommigt också


 

En silkig blus som exploderar som en färgpalett 


  

Fransar på både väskor och kläder är nu högsta mode i vår och sommar. Denna väska ser även lite Indiansk ut


  

Ytterligare en läcker top med mönster som jag känner så väl igen men nu i uppdaterad form 

 


Nu dämpar vi ner oss med en blus som har mycket mönster men är lite mer nedtonad. Känns lite Indisk i både mönster och form

 

 

Detta är ett förskrivet tidsinställt inlägg eftersom vi är i storstan just nu och njuter av solen och vårkänslorna. Ha det bra..  

 

 

 

#Selma #Ulrika #Woodstockfestivalen #Långklänning

Av Malin wiper - 26 februari 2016 08:03




Status Quo med Whatever you want från Aquostic. Jag fick två cd-skivor från svågern som är ett stort Status Quo fan och har sett många av deras konserter live i Göteborg. Nu har dom spelat in låtar där dom sitter framför en orkester och själva spelar på gitarrer och sjunger tillsammans sina låtar och jag gillar det jag ser och hör. Klicka här för att läsa om deras släpp av cd:n aquostic. Jag har haft inne en annan av låtarna för ett tag sen som heter "Paper plane". Klicka här för att läsa när dom framträdde på Liseberg 2015 då dom fick 4 torn i betyg av 5 möjliga

 

 

 

Status Quo är en rockgrupp från Storbritannien som är huvudsakligen inriktad på boogierock och hårdrock. Dom är mest kända för sina ösiga och tunga rock'n'roll som med sitt stadiga shufflekomt normal 6/8-delstakt, i folkmun ofta av bland annat media kallas klassisk rock.  Status Que är ett av Storbritanniens mest långlivade band då det har funnits sedan 1962. Dom har hittills sånt över 118 miljoner album världen över och släppt 63 brittiska hitsinglar (varav 22 inom Top 10), det är mer än något annat rockband sedan deras första album släpptes 1968

 

 

 

I natt har både min man och jag sovit mycket bättre än i går natt. Fick reda på av Pisan att det då hade varit fullmåne och det kändes verkligen. Jag är förvånad över att jag orkade gå till gymmet för jag hade noll kraft. Nu är livsandarna tillbaka, det är soligt ute och vi åker till Jönköping när min man kommer från arbetet. Vi känner för att bara strosa runt i stan och sen ta en promenad nere vid vattnet. Hoppas ni kära läsare har en fin helg att se fram emot.

 

 

#Status #Aquostic #Storbritannien #Fullmåne

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards