Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 februari 2016

Av Malin wiper - 25 februari 2016 17:15

 


  Här tittar jag fram bakom spegeln på gym Plus. Jag lyckades ta mig igenom gympasset trots nåt fel i knävecket som säkert kommer från knät. Det blev i alla fall inte sämre. men blir det inte bättre så får jag besälla tid på Vårdcentralen. Det blev lite mindre hastighet på gåbandet och jag fick stretcha benet efterråt


 


Lite hjälpmedel till en av maskinerna

 

 

Led light shoes


 


Efterråt var det dags för att skrapa varsin trisslott på ICA spelhörna. Denna gång vann vi ingenting..  så det är bara att göra ett nytt försök nästa gång


 


Här ser ni Ulrika som driver Selma Kläder. Hon höll precis på att öppna sin butik när vi gick förbi, då kunde vi inte låta bli att gå in. Jag har fotat lite sen förut och nu lite mer men det kommer i ett annat inlägg. A-G köpte sig en sån snygg kofta, samma som Ulrika har på sig på bilden men det syns inte så tydligt där. Glömde att fota henne kofta tyvärr. Jag köpte mig en jumper i lite kall grön färg med silvrig text med ordet "hej" på flera olika språk

 

 

 

Så här ser jumpern ut men den är lite grönare än på bilden

 

 

 

Den finns även i denna färg


 


Det skulle vara snyggt med en häftig väggmålning på tegelväggen ovanför Apoteket mot det gula huset. I dag gjorde vi det enkelt för oss med lunchen och tog wokgrönsaker och köpte färdiggrillade kycklinglår på ICA och till det en sås av cremé fraiche som jag kryddade med mango curry och svartpeppar. Solen har varit framme hela dan så våren kanske är på väg så smått. Ha nu en skön kväll kära läsare och tack för att ni tittar in.

 

 

   

 

 

 

#Gym #Spegeln #Trisslott #Ulrika #Selma #Jumpern #Väggmålning

Av Malin wiper - 25 februari 2016 07:17

 


God morgon! kära läsare, hoppas sömnen varit bra. Jag har vaknat flera gånger i natt av en massa konstiga drömmar. Kom ändå upp 06.30 då min man gick in och duschade. Det ligger kvar lite snö fortfarande ute men det har varit soligt mitt på dan och känts vårlikt. Nu går vi in på 12:e dagen i vår diet men vi har inte gått ner så mycket än mer än att kläderna sitter lösare. För mig brukar det ta ca 14 dagar innan det går igång helt. Känner ändå att kroppen börjar bränna fett för handtagen i midjan börjar minska och en tröja jag tog på mig i går satt inte åt längre. Vi mår toppen på denna diet men vi tappar lite orken mitt på dan men sen är vi igång igen. Den här dieten passar oss bättre än 5:2 där man måste halvfasta två dagar i veckan.

 

                      


 


När vi åkte från pappas grav i tisdags så såg vi denna fina häst från vägen och då stannade vi och drog ner rutan och fotade. Jag pratade lite lugnt med hästen som bara stod där så stilla

 



The Rolling Stones med Wild Horses


Jag hinner inte få ordning på nåt vettigt inlägg på morgonen så jag satt ihop detta lite hastigt. I dag är det gymmet som gäller men jag vet inte hur det går eftersom jag har fått nåt i knävecket på höger sida så jag har svårt att få benet rakt. Jag tror att nån sena eller knät blivit överansträng för det har värkt. Min man har masserat lite på det onda och det blev lite bättre. Jag ramlade ju över ett podie på Sam Hjälp för ett tag sen och då skadades knät men jag har inte kännt av nån värk förrens nu. Jag får känna mig för på gåbandet och kan nog inte dra upp hastigheten. I dag skall vi inte fika efter gymmet utan skrapa lotter på ICA:s spelbutik. Håll tummarna att vi vinner storkovan...  

 

 

 

  Hip, hip hurra! ha en bra dag


 
 #Diet #Grav #Häst #Inlägg #Sam #Rolling

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards