Öppen Ridå

Alla inlägg den 24 februari 2016

Av Malin wiper - 24 februari 2016 08:45

 


Tidigt i går morse åkte vi iväg till min mamma och vädret var jättefint och efter ett tag kom solen fram. Det kändes vårigt hela dan och det var lagomt med trafik. Vi är i bättre form nu i och med att vi inte vräker i oss en massa skräp mellan målen. Vi var lite oroliga hur vi skulle göra med maten under dan men allt löste sig till det bästa.  


 

Vi stannade till i Borås för att ta en kopp kaffe och en sockerfri kaka. På bilden lite inredning hos Tant Grön som är ett av Borås fikaställen. Klicka här för att komma in på ett inlägg jag skrev 14 juli 2014 då vi beökte Tant Grön

 


Tyvärr fanns varken vanliga kakor eller sockerfria utan bara stora kaloribomber. Då såg jag i en korg på disken som var fylld med små chokladkakor som höll 70% kakaohalt. Kakorna innehöll ca 2 rutor mörk choklad. Det var det enda som behövdes för att vi skulle bli mätta och piggna till resten av vägen        


 


Första stoppet blev hos syrran och svågern för att lämna av en tv-bänk dom köpt på vårt IKEA. Det första vi såg var deras katt Pip-Larsson som satt och kurade framför deras staket i buskarna. Han såg så härlig ut, deras andra katt Nisse såg vi inte skymten av. Nisse är hela 18 år gammal och det är lite ovanligt för utekatter.         

 

 

 


Hunden Axa ville inte vara med på bild..  Jodå! det var bara det att hon blir så vild när det kommer besök


 


Efter det åkte vi till Kinna Finbageri och köpte lite bröd att ta med till mammas serviceboende. Där har dom så mycket gott. Vi köpte ett runt bröd med godsaker i och lite fina kakor. Mamma var lite trött när vi kom men sen piggnade hon till lite. Efter att hon ätit så åkte vi ut och köpte två nattlinnen åt henne för dom börjar bli slitna dom hon har.        


 


Innan vi åkte hem så besökte vi pappas grav som ligger på en skogskyrkogård så vackert. Vi köpte med oss en kruka med påsklilja med en snygg ytterkruka i guldfärgad plåt. När det blir lite varmare så skall vi grävan ner lökarna i jorden. Sen såg jag på blomsterhandeln lite  prydnadshundar och då köpte jag en av dom, en skotte som jag satt på gravstenen. Dom var nedsatt med halva priset. Sen stod vi där en stund och jag brukar prata lite med pappa och sen fälla en tår. Det är så märligt för är det inte sol när man åker dit så kommer solen fram när man står där. Han var speciellt förtjust i sommar och sol än om han ändå njöt av alla årstider. Syrran och svågern hade gjort så fint där sen förut med granris och annat, plus en ny lykta som tänds automatiskt 

 


Stället vi köpte mammas nattlinnen på heter Hedvigsborgs Handel i Skene . Där såg jag denna Musse Pigg satt som en rolig prydnad på väggen ovanför en trave med kläder. Fortsättning följer med ett restaurangtips i Borås dit även såna som går på vår diet kan gå. I dag blir det lite av en vilodag då jag gör lite saker hemma och sen går en promenad.                     

 

 


#Mamma #Borås #Grön #Pip #Axa #Finbageri #Pappa #Hedvigborgs

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards