Öppen Ridå

Alla inlägg den 22 februari 2016

Av Malin wiper - 22 februari 2016 19:00


  

I lördags då vi hade en del ärenden i Jönköping så passade vi på att lämna lite kläder och annat till Miss Elsas kvalitets second hand. Jag hade lite kläder av dyrare märken som jag inte använt mer än nån gång och då inte trivts i. Då är det lika bra att rensa ut så man får lite mer plats i garderoberna.

  

Naturligtvis så kan jag inte låta bli att fota lite. Det är stor ruljans så det finns alltid nya saker att kolla på.                               


  

Svart, vit-rutig jacka inför våren     


  

Insvängd jacka med lite svaj och en läcker glänsande väska 


  

Den lilla svarta med en kopparfärgad sjal


  

Kort jacka i lepardmönster 


  

Blekrosa lackskor med hög klack

 

   

Jag köpte en sån här stickad axelvärmare som bara kostade 35 kr. Jag fryser mer nu efter min sköldkörteloperation. Den är lite som en bolero fast utan ärmar


  

Jag gillar dessa P.S teckningarna som min bloggläsare Lena ibland har med i sina mejl. Denna var kul och även tankeväckande       

 

 


#Elsas #Second #Stege #Jacka #Svarta #Lejopard #Teckningarna

Av Malin wiper - 22 februari 2016 13:45

  

I dag testade jag en annan maskin på Gym Plus där övningarna är som att man åker skidor, den funkade bra men första gången så tog jag bara några minuter. Vi har lärt känna rätt många på gymmet så vi känner oss väldigt hemma där.

 

Nästa steg för A-G och och mig är sån här dans på gåbandet..   maby not!..  

 

 

Sen gick vi över till Ritz Konditori. Dom har Afternoon Tea torsdagen den 25 februari kl 16-19. Jag har varit på det en gång och det är en stor njutning. Tyvärr kan jag inte gå nu eftersom jag går på denna diet.

 

   

En sockerfri kaka kunde jag ändå ta, A-G tog en vanlig kaka (brysselkex). Där satt vi och kollade ut över torget och myste och mådde toppen efter vårt gympass. Vi gjorde sen stan och gick in på två av våra butiker och det blev lite handlat så det skriver jag om senare 

 

   

I dag var vi tvungna att förenkla vårt matintag och hade wokgrönsaker till maten. Det blir alltid ICA:s egna eftersom dom är både godast och min mage smälter allt dom innehåller. Av andra sorter får jag kramp. Dom heter wokgrönsaker ICA asia wokmix. 

 

Klicka här för att läsa i Aftonbladet. Jag blev illamående av det jag läste. Nu har dom visat sitt rätta ansikte


#Gym #Övningarna #Afternoon #Sockerfri #Bottennapp

Av Malin wiper - 22 februari 2016 07:15


 

I går som middag testade vi en ny rätt från vår dietmeny. Det var Rotfruktsplättar med bräckt kassler och sallad. Till rätten skall man ha en plättlagg så det får vi köpa så fort vi kan. Som synes på bilden så tog vi dessa plåtringar som också funkade bra. I rätten ingår: grovt riven morot och palsternacka, strimlad purjolök, ägg, mjölk, keso och maizenamjöl.


 


Det blev så otroligt många plättar så jag undrade hur vi skulle få i oss dom men dom var väldigt lättätna och supergoda. Dom tunna kasslerskivorna som  vi bräckte blev lyckade till plättarna. Vi glömde tyvärr salladen som skulle bestå av gurka och salladsblad. Vi blev jättemätta och klarade oss resten av kvällen med bara en kopp chaite. Jag tycker vi inte gör annat nu än att laga mat och planera..   Nu går det inte att köpa hem nåt färdigt när man är slö och inte vill laga mat två gånger/dag utan det är andra bullar som gäller...  



 


I lördags då vi åkte in till Jönköping så såg det ut så här men det kom att ändra sig tills vi åkte hem.          


 


När vi åkte hem så tog vi den mindre vägen över Moliden och då hade det snöat rejält och här ser man Molidens nostalgimack i vinterskrud

 

Klicka här för att se ett annat nostalgiklipp


 



Allt var översnöat, det är så kul att åka förbi macken under alla årstider och se hur det förändras.                   

 

 

 

Ju längre vi åkte ju mer snö var det utefter vägen. Vi tog oss i alla fall hem och mötte knappt några bilar.

 

  I dag är det gymmet som gäller och det ser jag fram emot. En ny vecka med en del oskrivna blad och en del inplanerade saker. Hoppas helgen varit till belåtenhet och att ni får en fin början på den nya veckan.

 

 

                      

 

 


#Rotfruktsplättar #Jönköping #Moliden #Snöat #Gymmet

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards