Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 februari 2016

Av Malin wiper - 20 februari 2016 15:00

  

  

I fredags var vi in till Koola Kidz för att handla en present till ett barn i släkten som fyller 5 år. Vi har alltid hittat bra saker på denna butik och jag vill handla så mycket det går lokalt. Emil gillar att sätta ihop saker och pyssla och nu fick vi verkligen tag på passande grejer igen med hjälp av Anna. Vi gick sen runt och kollade för det är så personligt och fint pyntat och Anna som driver butiken är en jättebra inköpare så det är en fantastisk blandning av kläder och andra saker. Det är en välkomnande stämning och sånt är viktigt        

 

   

Häftigt dekorerat med tröja och kjol i orange i ett material som kändes helt nytt och hade en lite bubblig yta. På skyltdockan en t-shirt med en rolig hund och på det hade hon satt en keps, det var ett häftigt blickfång. 

 

 

         

Små fina baddräkter, baby-matset   

 

     

Häftig upphängning av jeans                               

 

 

   

Tuffa boxer för killar, dom finns i många olika mönster och färger    

 

   

Häftiga snygga mössor som finns i olika färger och mönster, dom ser lite lyriskt magiska ut  

 

   

Snyggt till killar 

 

   

Färgstark kombination

 

          

 Bild 3 antar jag är nån slags babybädd eller insats. 

   

  

I ett paket av dom två vi köpte ligger Beppes Stora Experimentlåda. Klicka här för att komma in och se hur den ser ut. Där är den mycket dyrare än hos Koola Kidz. I det andra paketet ligger ". Lilla Beppes Stjärnhimmel". Klicka här för att komma in på en sida och se hur den ser ut. Man får alltid paketen så snyggt inslagna. Jag tog rätt många bilder men får inte med allt i inlägget för det finns hur mycket som helst, inte bara kläder                          

 

 


 Vad passar väl inte bättre att sluta med då än Beppe (Wolgers) Godnattstund. Klicka här för att läsa om en härlig solskenshistoria 

 

 

#Koola #Anna #Dekorerat #Boxer #Mössor #Killar #Fotomönster #Beppes

Av Malin wiper - 20 februari 2016 08:45



 

I går eftermiddag testade vi en fisksoppa från dietrecepten och den var jättegod utom fisken för jag gillar varken sei eller torsk. Nästa gång tar vi lax men lite mindre. I soppan är det ärter, morötter, palsternacka, räkor, sei, purjolök, lite buljong, kryddor och 1 dl grädde till två personer. Min man satt i lite gurkmeja också så soppan skulle få lite färg          



Tyvärr har jag svårt att hinna med bloggen med all matplanering så jag måste köpa hem mer ingredienser så det finns hemma till det mesta som skall lagas. Det blir inga utsvävningar med att äta ute och fikar jag nån gång då och då så blir det en sockerfri kaka. Bara det ger resultat så är det värt besväret

 

Chris Rea med Sail Away                              

 


  

Som efterrätt åt vi den läskande kalla hallonsmootien. Det går jättebra för oss att följa dieten och nu börjar kroppen vänja sig och det är mycket värt att få bort sockersuget. Det är lite bökigt när man skall åka iväg på nåt för man måste hålla mattiderna och se till att man äter frukost, lunch och middag varje dag nästan på klockslaget 



  

På dan var vi ute i centrum och gjorde några ärenden förutom att "slutfika" på Jonssons. Kolla in vad läckert, ett stort fat med vatten med blommor i. Det är Acleja Blomsterhandel som alltid hittar på nåt nytt. Just nu varnas det för snö och blixthalka så det är tur att vi inte åkte till mamma i dag som vi tänkt.


     

Så här ser det ut i sin helhet, en bänk utanför butiken pyntat så fint. Sen gick vi in på Koola Kidz för att köpa en present till ett barn i släkten som snart fyller 5 år. Det skriver jag om senare för nu skall vi åka iväg för några ärenden på saker som inte finns i samhället. Tyvärr har jag svårt att hinna med bloggen med all matplanering så jag måste köpa hem mer ingredienser så det finns hemma till det mesta som skall lagas. Hoppas ni har en underbar lördag att se fram emot.                        



  

#Soppa  #Chris #Hallonsmoothie #Fat #Bänk

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards