Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 februari 2016

Av Malin wiper - 19 februari 2016 17:00

                         

  

I dag några timmar efter lunchen åkte vi ner till centrum för att handla lite och då passade vi på att ta ett sista fika på Jonssons Konditori. I morgon lördag är sista dan innan stängning. Det känns väldigt sorgligt och konstigt. Märklig känsla det kommer att bli när skylten plockas ner. Det kommer att bli en sushibar där från 1 maj.



 


Här ser ni Anita en av dom fantastiska kvinnorna som arbetar där. Tack även till er andra som inte arbetade i dag och även till ägaren  


  

Trots att vi nu går på dieten sen 6 dagar tillbaka så kunde vi inte låta bli att unna oss en sista kaka, en underbart god hallongrotta. Ibland kan man ta en kaka eller liten chokladbit trots dieten bara det inte blir varje dag utan dom flesta dagarna äter man inget mellanmål. Vi satt där länge för en sista njutning på Jonssons       

  


  

Dom har sin egen pyntning i fönstren som tilltalar ögat. Det har varit så bra med två fina Cafén i samhället och jag tycker det behövs. 


  

En fin kruka med rosor lyste upp på disken


Ovre delen av cafét

                  


     

Rosettkrukor i ena fönstret

 

 

                     

 

 

Edith Piaf med Adieu Mon Coeur             



#Jonssons #Anita #Hallongrottor #Pyntning #Rosor #Rosettkrukor #Edith

Av Malin wiper - 19 februari 2016 12:00

                   



 


För ett tag sen såg jag filmen Hallam Foe  som är ett brittiskt drama från 2007 i regi av David Mackenzie. Filmen är baserad på en roman skriven av Peter Jinks. Manuset är skrivet av Ed Whitmore och David Mackenzie. Filmen hade premiär på filmfestivalen i Berlin den 16 februari 2007. Filmen tävlade om Guldbjörnen för bästa film. I Storbritannien släpptes filmen31 augusti 2007 och i USA 5 september 2008

 

I rollerna ser vi: Jamie Bell, Ruth Milne, John Paul Lawler, Claire Forlani, Lucy Holt, Chiarán Hinds, Malcolm Shields, mfl

 

 

                              

AB Ilmonte

 

 

 

 

 

Hallam Foe är en tonårspojke som är en ensamvarg och lever på sin fars stora gård i närheten av Peebles. Hans hobby är att spionera på folk från sitt träd hus. Hallam är övertygad om att hans styvmor (Verity) är ansvarig för hans mors död genom drunkning två år tidigar. Hallams syster lämnar hemmet för att gå på universitet och det står klart att Verity och deras far vill att Hallam går vidare i livet. Hallam lämnar sitt föräldrarhm för att undkomma sin styvmor, och reser till Edingurgh

 

 

Jag håller med Rotten Tomatoes om att det är en film som har en väl avvägd balans mellan det mörka och drömmande. En berättelse med fantasi och bett, dessutom välspelad med en bra skådespelarkår. Den tog då tag i mig  så jag ger den 3,5  trädkojor i betyg av 5 möjliga

 

 

            

 

 

 


#Hallam #Drama

Av Malin wiper - 19 februari 2016 08:13

 

I dag var det svårt att komma ut till er för nätet krånglade och hoppade ur. Jag har fått jobba en stund med datorn med att söka fel, starta om och fixa och trixa. Det är min man som lärt upp mig så jag kan göra en hel del själv. Jag går ständigt på kurs hos honom och det ger resultat.  Sen vi flyttade hit så kan allt helt plötsligt slås ut och ser man på en film så kan den avbrytas så man får börja om, så irriternade. 

                          

Jag har ändå inget att skriva om just nu utom att det känns som att världen är ur led när man är ute och läser på nyheterna. Sånt man inte trodde i sin vildaste fantasi har besannats och det känns som vi lever i "de dummas tidevarv". Politikerna har tappat kontrollen fullständigt och famlar i mörker. Klicka här för att få ett "wake up call", det var som ett knytnävsslag och väldigt dramatiskt så se det på egen risk. Hela klippet bör ses 

     

 

 

  Ta vara på tiden och ha en skön fredag och helg

 

 

 

#Krånglade #Tålamod #Dummas #Politikerna

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards