Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 februari 2016

Morgonrocksdag med mindfulness-färgläggning.

Av Malin wiper - 14 februari 2016 15:45

  

I dag har det varit dålig fart på min man och mig. Vi har inte kommit ur våra morgonrockar än så vi ger upp. Vi är jättetrötta och sega så vi kollar på film och gör lite småsaker hemma. Dessutom har jag absolut inget att skriva om och det brukar sällan hända. Jag har börjat färglägga lite i boken jag fick av Helena "Inspirerande mönster att färglägga"           

 

  

 

Jag började med detta mönster och jag började inte inifrån och ut som kanske är bäst, det bara blev så här. Sen tar jag mitten och det övriga sist, jag är inte riktigt nöjd med pennorna jag köpte så jag skall se mig om efter några bättre. Det som står skrivet om denna metod är verkligen sant för man glömmer allt runt sig när man sitter där och färglägger. Jag hade inte så bråttomt som jag brukade utan kände mig avslappnad. Sen går jag på känsla vad gäller färger för jag är inte en sån som har tålamod att sitta och fundera länge på sånt...  Klicka här för att se vad man egentligen skall ha för pennor. Mina är såna man vässar

 

     

 

Klickbilder på lite fler mönster i boken att färglägga. Det kallas för kreativitet och mindfulness. Det är målarböcker för alla åldrar                     

 

 

Klicka här för att se ytterligare ett klipp  

 

 

 

 


#Morgonrocksdag #Mindfulness

 
 
Annelie

Annelie

14 februari 2016 16:12

Riktigt gött med dessa dagar som man bara är,,, förr tyckte jag alltid söndagarna var pest och pina,,, men det har blivit betydligt bättre.
Nu kan jag vara hemma en hel söndag utan att göra ett handtag.
Men, oftast så har vi ju matlagningsdag då.

Vart inget idag,,, idag har det frysen blivit avfrostad, kylen skurat. Så idag tog vi upp en massa rester vi hade i frysen.

Kan ju inte bara göra nytt och sen i frysen med det, måste ju äta upp resterna också. *L*

Härligt att du kommit igång med färgläggningen,,, det är såå skönt och speciellt när man sätter på lite musik till det också.

Ha nu en riktigt mysig fortsättning på er söndag som går i kärlekens tecken.

Kramar om..

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

15 februari 2016 07:31

Ja du dagar när man bara vilar behövs också. Vilan är underskattad numera men jag klarar inte av att sova på dan, har aldrig gjort.

Härligt att du fått frysen avfrostad. Sånt känns skönt. Glömde musiken så tack för påminnelse, jag älskar ju musik och sitter ofta med lurarna på.

Ha en mysig början på veckan. Nu skall jag till gymmet men kommer in till dig senare. Tack för alla härliga kommentarer, du är för go
kramar

 
helga

helga

14 februari 2016 19:07

Vad skönt med en lugn dag och att bara gå runt i morgonrock. Jag har också en sån målarbok och tycker det är mysigt att sitta och måla en stund.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

15 februari 2016 07:23

Det var verkligen skönt men nu är jag utvilad och vill gå på gymmet :) Kul att du har en sån målarbok också. Det lugnar verkligen mina franska nerver (sa dom förr)

Ha en skön dag
kramar

 
Liten Uggla

Liten Uggla

16 februari 2016 13:30

Jag gillar morgonrocksdagar. Känner att jag hade behövt en sån idag men jag skall iväg till vc strax och få en B12-spruta så det blir till att klä på sig.
De där målarböckerna har blivit jättepopulära. Jag köpte ett par stycken för några år sen och började måla. Men fick sluta efter ett tag, jag får så jäkla ont i nacken av det.... Trist.

Önskar er båda en fin tisdag! Kramisar från mig! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 februari 2016 17:33

Ibland behövs morgonrocksdagar. Hoppas du känner dig bättre när du fått din spruta. Då kan nog inte jag använda såna målarböcker så länge heller för jag har ju en nackskada. Vi får se hur det går.

Ha en fin tisdagskväll vännen

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards