Öppen Ridå

Alla inlägg den 14 februari 2016

Av Malin wiper - 14 februari 2016 15:45

  

I dag har det varit dålig fart på min man och mig. Vi har inte kommit ur våra morgonrockar än så vi ger upp. Vi är jättetrötta och sega så vi kollar på film och gör lite småsaker hemma. Dessutom har jag absolut inget att skriva om och det brukar sällan hända. Jag har börjat färglägga lite i boken jag fick av Helena "Inspirerande mönster att färglägga"           

 

  

 

Jag började med detta mönster och jag började inte inifrån och ut som kanske är bäst, det bara blev så här. Sen tar jag mitten och det övriga sist, jag är inte riktigt nöjd med pennorna jag köpte så jag skall se mig om efter några bättre. Det som står skrivet om denna metod är verkligen sant för man glömmer allt runt sig när man sitter där och färglägger. Jag hade inte så bråttomt som jag brukade utan kände mig avslappnad. Sen går jag på känsla vad gäller färger för jag är inte en sån som har tålamod att sitta och fundera länge på sånt...  Klicka här för att se vad man egentligen skall ha för pennor. Mina är såna man vässar

 

     

 

Klickbilder på lite fler mönster i boken att färglägga. Det kallas för kreativitet och mindfulness. Det är målarböcker för alla åldrar                     

 

 

Klicka här för att se ytterligare ett klipp  

 

 

 

 


#Morgonrocksdag #Mindfulness

Av Malin wiper - 14 februari 2016 10:00

  
    


I dag har vi druckit kaffe i våra "hjärtekoppar" som vi nu haft ett antal år och endast kommer fram då, och även på bröllopsdagar.

 

 

 

Min man och jag går på en diet som jag inte vill skriva om än men man behöver inte svälta och känner sig så mätt så det är ingen sak alls att bara äta tre mål/dag och inga mellanmål. Man får äta två  hårdbrödsmörgåsar med olika pålägg till frukost plus ett ägg med sill. Det finns många andra alternativ att välja mellan. Alla ingredienser skall vägas. Min svåger går på detta med stor framgång. Vi har fått råd och tips av honom och det var han som inspirerade oss till detta..  . Jag försökte göra gurkan hjärtformad men det var inte lätt


   


  Klicka här för att se vart jag hittade denna bild     



                                                 
     

Klicka här för att läsa om vad ICA i Årsta har hittat på dagen till ära. Lite kul är det..  

 

 



En scen från filmen The Wedding Date. För sången står Michael Bublé med Sway

 

 

                

 

Våra förfäder?, nej det är min man och jag nån gång på 1990-talet. En bild i repris. Vi befann oss i Göteborg där mina föräldrar bodde då. Det fanns ett litete ställe på Liseberg där man kunde bli fotad med gammaldags kläder. Allt satt ihop så det vara bara att krypa in i dom. Min man gjorde ett misstag att inte ta av sig pilotbågarna..  det har vi skrattat åt många gånger. Hoppas ni alla får en fin "Alla hjärtans dag". Hjärtlig kram från Malin

 

 

           

 

       

 

 

#Hjärtans #Hjärtekoppar #Årsta #Wedding #Liseberg #Gammaldags

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards