Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 februari 2016

Av Malin wiper - 13 februari 2016 18:00


 


Jag har sett en film på Viaplay som heter "The Age Of Adaline". Det är ett drama, fantasy, romanse från 2015 i regi av Lee Toland Krieger. I rollerna ser vi: Blake Lively, Michiel Huisman, Harrison Ford, Ellen Burstyn, Kathy Baker, Amanda Crew, Lynda Boyd mfl                                    

 

 

    

 

Adeline Bowman har mirakulöst nog bevarat sitt unga yttre som en 29-åring i nästan åtta decennier. Under åren har hon inte tillåtit sig själv att komma nära någon på grund av sin hemlighet. Men efter ett tillfälligt möte med den karismatiska filantropen Ellis Jones återväcks Adalines passion för liv och romantik. Under en helg med Ellis föräldrar hotas sanningen om hennes hemlighet att avslöjas. Detta leder till ett beslut som kommer att förändra hennes liv.

 

     

Zazzle

 

 

Klicka här för att läsa en recension av filmen. Jag tycker nästan likadant men inte att den bara är värd två plus utan för mig är betyget:

 

Jag ger filmen 3 gamla bilar av 5 möjliga i betyg

 

 

 

                                                                             

 

 

 




 

Pixabye

 

 

#Adaline #Lee #Fantasy

Av Malin wiper - 13 februari 2016 14:00

  

Här skiner solen och det är vinstilla och skönt. Vi åkte ner till centrum och där sjöd det av liv i dag. Det kan ju vara för att det är "Alla hjärtans dag" i morgon. Det är lite vår i luften och jag ser själv fram emot vår och sommar, det har jag inte gjort på länge men enérgin börjar komma tillbaka och jag orkar göra mer än förut. Förra året var ingen höjdare men efter en del mörka moln så brukar lite ljusstrimmor dyka upp och förgylla tillvaron.

 

   

Vi gick in en tur på Jonsons Konditori där dom hade såna här läckra "Hjärtebakelser".            

 

   

Även en hjärtformad fin rosa tårta           

 

   

  Anita arbetade där denna dag och här ser ni henne med sin mamma. Dom är rätt lika och båda är ståtliga och har samma sprudlande personlighet.  

 

   

Nelly som är en stamgäst var där också vid sitt bord. Hon bor i Byarum. 

 

   

En bild på hästar som åt sig mätta. Den är tagen i Ölmstad i torsdags då vi hälsade på Skrivmoster och hennes man Mr E. Med den önskar jag er en fortsatt fin dag..                

 


Wild Horses med Natasha Bedingfield.  Hon är en brittisk sångerska som föddes 1981 i London

 

 

 

 #Jonssons #Härtans #Anita #Nelly #Natasha

 

Av Malin wiper - 13 februari 2016 09:15



  

När jag hade "Tjejkväll" i onsdags så fick jag en scrapbooklåda av Helena och i den låg bland annat denna bok. Det är en målarbok för vuxna sin heter "Inspirerande mönster att färglägga". I går var vi in till Jönköping några ärenden och då passade jag på att kolla efter färgpennor så jag kunde börja färglägga i boken. Min bloggvän Annelie har hållit på med sånt ett tag och hon tipsade om att köpa såna på Claes Ohlson. Dom ligger i en trälåda och man får även en bok till pennorna. Den kostar 129 kr, tyvärr har dom inte fått hem detta set än så jag köpte en annan förpackning med färgpennor där. 


  

Så här ser färgpennorna ut som jag köpte och dom hittade jag på Claes Ohlsons barnavdelning, hoppas dom är lika bra som dom andra. Det är 50 st (ca 59 kr) och kommer från Sense. Såna här målarböcker skall vara bra för oss som är högvarvare, utbrända, fibromyalgi mm. När man färglägger så glömmer man allt annat och lever i nuet. I dag skall jag börja att färglägga lite och känna hur det känns. 

 

                    

 

 

Vi vaknade lite sent i dag och har fullt på agendan. Solen skiner, vi har pudersnö och minus 5 grader. Ha nu en skön lördag och helg kära bloggläsare. 

 

 

#Helena #Inspirerande #Claes #Annelie #Färgpennorna

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards