Öppen Ridå

Alla inlägg den 12 februari 2016

Av Malin wiper - 12 februari 2016 17:00

 

Annie Lennox med Shining Light. En liten färgexplosion så här på kvällskvisten.          

                   

 

Annie Lennox med Why. Jättefin låt och hon framför den så bra

 

 

     Jag hoppas ni får en festlig kväll  

 


 

#Annie #Festlig

Av Malin wiper - 12 februari 2016 15:45



  

I förmiddags var det dags för Gym Plus igen och det märks att vi börjar få bättre kondition för nu känner man sig inte så svettig och påverkad utan allt går som en dans. Jag har till och med kunnat börja med ryggövningen på gymbollen igen och det känns häftigt. A-G har några övningar som hon tipsat mig om vad gäller skulderbladen och dom brukar vi göra tillsammans sittande på bollen. Dom gör att jag har fått mindre besvär med korsryggen där jag har 4-5 kotorna lite utskjutande. Nu går vi dessutom mycket fortare på gåbandet så vi får upp pulsen. Vi är uppe i 20 minuter. 


  

I spinningrummet såg jag en man som höll på att reparera en spinningcykel. Frågade om jag fick fota honom, och det gick bra...   


   

Sen var det dags för belöningen på Ritz Konditori..  Dom hade så vackra blodröda rosor på borden

 

                                                               

    

Dom har bakat massor av godsaker inför "Alla hjärtans dag"


  

Jag har nu vräkt i mig sötsaker både på tjejkvällen, hos Skrivmoster och nu på Ritz. Det är en sista njutning inför nåt min man och jag börjar med i morgon. Vill inte skriva vad innan det gått minst en vecka. Vi tog varsin sån här godbit som lockade och pockade på att bli uppäten...  Det var så mycket gott i  godsaken så tandvattnet forsade ur mungipan...                



Fluffig inbjudande princessbakelse med små söta hjärtan på toppen 

     

 

#Gym #Spinningrummet #Ritz


Av Malin wiper - 12 februari 2016 10:45

  

I går var vi bjudna till Skrivmoster och hennes man Mr E. Då kunde jag samtidigt lämna Skrivmosters andra pris i min senaste gissningstävling. Motorvägen från Jönköping till Gränna är väldigt vacker eftersom man har utsikt mot vattnet och ljuset ligger på ett speciellt sätt som tilltalar ögat. Dom bor mellan Jönköping och Gränna på ett vackert ställe som heter Ölmstad.


  

Dom bor även väldigt fint till i snygga radusliknande bostäder där man har enormt vacker utsikt över jordbruksmarker. Vi har varit dit för ca 2 år sedan då dom hade Ölmstadsdagen.

           


  

Kolla in vilka godsaker som bjuds på till kaffet. Duken på borde är köpt i Indien och jättevacker. Det var så roligt att träffa dom igen och allt känns så lättsamt och behagligt. Tyvärr blev inte bilderna jag tog på oss alla så bra och då vill jag inte sätta in dom  


  

Kolla in vilka fina smörgåsar med sallad, skina, ost och mimosassallad emellan. Hon har bakat brödet själv som även är jättesnyggt med flätat på överdelen. Dom var verkligen goda


       

Här ser man smörgåsen i närbild. Sen fick vi även smaka på en hembakt chokladkaka som var ljuvligt god. Bild 3 Skrivmoster fick en utmärkelse för sina dikter. Hon har skrivit både romaner och diktsamlingar och både min man och jag gillar hennes dikter. Deras lägenhet har en jättehärlig planlösning med stora luftiga ytor, dom får in jättefint ljus från fönstren.


  

Fantasifullt utsmyckat på en gammal fin väggklocka.

 

  

Elegant dam a´la 20-talet. Så graciös figur      


     


Vi åkte förbi Kryssets Lanthandel som vi varit inne på förut. Det är så fint och mysigt därinne, inte långt ifrån där våra vänner bor


  

Mycket fint att se när man åker runt i omgivningarna i Ölmstad


     

Klickbilder


Nyss kom jag från Gym Plus där A-G och jag har gjort ett gympass. Har man börjat på gym så kan man inte sluta känns det som, den kicken man får efter passet är guld värd. Solen skiner det är nån grad kallt och strålande vackert ute. Ha nu en jätteskön torsdag kära läsare. Snart är det helg igen!!!!

           

 


#Ölmstad #Skrivmoster #Radhusliknande #Godsaker #Indien #Flätat #Hembakt #Väggklocka #Kryssets #Gym

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards