Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 februari 2016

Av Malin wiper - 11 februari 2016 19:15

  

Nu har dom gått ut med att Jonssons Konditori i Vaggeryd lägger ner. Det känns jättetråkigt för det har funnits så länge vi bott i Vaggeryd och det är snart 16 år sedan. Vi brukar alternera mellan våra 2 konditorier så får man lite omväxling. Det kan låta mycket med två Konditorier i samhället men det fanns ännu fler förr säger min man som arbetar på museieföreningen.

 

   

Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget och läsa mer ang detta och vad som kommer att hända i lokalerna från 1 maj. 


  

Det har varit så trevligt att gå in där och fika och prata med den härliga personalen, en välkomnande stämning. Kommer att sakna konditoriet

        

 

                               

 

                    

 

       

 

   

 

        

 

   

Tack för att vi fått njuta av ert fina Konditori. All lycka i framtiden till er som arbetat hon Jonssons Konditori

 


Natalie Cole med Miss You like crazy                       

 

  

 

#Jonssons #Jättetråkigt #Vaggerydstorget #Natalie

Av Malin wiper - 11 februari 2016 08:45

  

I går hade jag tjejkväll och det var jättetrevligt. Vi satt vid vardagsrumsbordet och åt. Vi har tre funktioner i rummet eftersom vi har ett rum mindre i denna lägenhet. Tur att vardagsrummet är så stort. Jag fotade inte så mycket för det är inte lätt på kvällen och kameran är begränsad så det skall bli kul med en systemkamera


 


Jag bjöd på en välkomst coctail i form av en cider rosé. Letade coctailpinnar i alla våra butiker men det fanns inga. Då fick jag ta det jag hade i form av små pinnar med bokstäver som man kan tända som ljus. Satt på blåbär och hallon och stack ner i glasen. Tyvärr glömde jag citronskivorna det hade blivit godare med några droppar citron i.

 
Först hade jag tänkt blanda ihop coctails själv men recepten var så invecklade så jag tog en Herrljunga Cider rosé med champagnekork som jag hade hemma sen förut     


  

Jag bjöd på Madam Ediths kycklinggratäng med grillad kyckling. Fast jag hade så många kycklingfiléer i frysen så jag stekte dom och sen strimlade. Annars skall det vara färdiggrillad kyckling. Till detta ekologisk pasta med blandade rotsaker. Tyvärr så tålde inte denna pastan att blandas med grönsaker så den blev lite stabbig. Jag har gjort så förut och det har blivit hur bra som helst men det har ju jäklats lite dom sista dagarna.      


 

Eftersom ugnen inte funkar att baka i längre så köpte jag en tårta hos Ritz Konditori och den var supergod. Med hallon och chokladtryffel i ett lager. Den tårtan kan jag verkligen rekommendera. Här har vi ätit lite så man ser den i genomskärning

 

   

Så här ser den ut i sin helhet, så snygg                  


  

Sen satt vi oss i soffdelen och pratade och myste. Jag hade en liten gissningstävling med två priser. A-G vann första pris och Helena andra pris. Ni kommer även att få gissa på den saken så jag lägger ut den så fort jag hinner.

 

          


        

Jag fick en jättefin blomma av A-G som lyste med stora rosa, lila blommor..  


  

Helena håller på med scrapbooking så hon hade gjort en fantastisk låda till mig som var dekorerad så fint. Hon använder sig av massor med saker såsom gamla bokblad, noter och annat. den skall jag ha på ett ställe där den syns och lägga nåt i lådan.   


         


Här ser man hur det ser ut inuti lådan och ovanpå. Visdomsord och utsmyckningar. I lådan låg servetter och en bok som har mönster man färglägger. Såna böcker har blivit väldigt populära för oss högvarvarvare, utbrända mm. Det ger en lugnande inverkan när man färlägger, så man glömmer allt annat 

 

Vi har saker på agendan så jag hinner inte blogga så mycket i dag. Gymmet är flyttat tills i morgon istället för i dag. Ha nu en skön torsdag kära bloggläsare. Kram från Malin



 #Tjejkväll #Coctail #Edith #Kycklinggratäng #Tårta #Ritz #Soffdelen #Gissningstävling #Blomma #Låda

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards