Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 februari 2016

Av Malin wiper - 6 februari 2016 15:46

  

Min bloggläsare Lena tipsade mig om ett ställe i Norrahammar som sålde läckra scafs med Elvismotiv. Jag hade inte en aning om att detta ställe fanns. Det går under namnet Rockies och drivs av Thomas Andersson & Weronica Blomberg. Det är ett trevligt och häftigt par som ligger ute på vägarna sommarhalvåret och säljer sina produkter på olika marknader. Jag ringde dit och fick en tid att komma dit för att köpa två scarfsar till Lena som hon sett ut.   


Klicka här för att komma in på deras hemsida. Klicka här för att se deras 3 sorters Elvis-scarfsar på deras hemsida. Klicka här för att komma in på deras facebook                   

  


 

Detta är en av scarfsarna och dom är avlånga 14x60 och är i polyester. Paret har köpt in dom på sina resor till Florida så dom finns inte att få tag på nån annanstans än hos dom. Märket är David Carey.                   
  


        

På bild två ser man alla tre sorter dom har kvar. Lena köpte den ovan och en rosa. Jag köpte den ovan plus den som har färgstark text med Elvis. Dom kostar 150 kr/st. Bild 3 och 4 lite annat dom sysslar med   

 

   

Jag fick komma in i ett av deras lagerutrymmen där dom hade massor av kläder "Rockabilly"                          


  

Blev visad denna läckra skjorta med hawaiimönster


     

Skjortan har knappar som det står "Fender",  ett känt gitarrmärke. På baksidan är gitarren broderad, så snyggt. På tredje bilden två muggar med Elvismotiv som vi fick..    


  

Jag fick ett par såna här örhängen i plast som många rockabillyfolk köper, dom finns i olika färger och storlekar. Dom har även andra läckra örhängen.


             

Klickbilder på andra saker som fannst där. Bild 1 och 2 julkulor med elvis ansikte på. Dom var svåra att fota men är jättesnygga i verkligheten       


  

Det fanns även såna här tuffa skinnjackor för killar


  

Jättesnygg Elvisskjorta

 

 

   

Jag kunde inte låta bli att köpa en sån här plåtväska med Elvismotiv. Det fanns flera sorter att välja mellan. Den skall jag hitta en plats till och förvara nåt i. Tack Lena för att du tipsade mig om detta ställe. Håll koll på när paret är ute på sina marknadsplatser i vår och sommar

  
  


#Rockies #Norrahammar #Elvis #Scarfsar #Hawaiimönster # Rockabilly #Plåtväska

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards