Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 februari 2016

Av Malin wiper - 4 februari 2016 18:00

 


På förmiddagen i tisdags fick jag tre jättetrevliga samtal. Först från min första bloggvän Cattis som jag kännt i hela 11 år från det jag började blogga. Vi träffades på en blogg som jag har ett minne av hette "bloggsida". Jag kom ihåg att jag tyckte det var så kul att få en bloggvän efter att ha bloggat några dagar och var helt ny som bloggare. Jag var då mitt inne i min utbrändhet och kunde inte arbeta men måste ändå syssla med nåt och då blev det en blogg. Det gick lite traggligt i början men sen när jag gick in på Cattis sida och skrev en kommentar och hon på min så kändes det helt fantastiskt. Sen dess har vi haft kontakt men tyvärr inte träffats och nu var det vårt första samtal. Jag blev så lättad när det gick så bra att prata med henne, hon var så trevlig och lättsam så samtalet flöt på utan några problem. Vi planerar att träffas till våren

 

 

 

Här ser ni Cattis så fin i en vit sommarklänning sommaren 2011. Vi var bortresta och hon och hennes man åkte förbi för att träffa oss, typiskt att man inte var hemma då. Hon står nere vid vattnet nedanför vårt egna hus där vi bodde då. Klicka här för att komma in på ett inlägg från 31 juli 2011 som har med detta att göra    

 


Sen ringde min bloggvän Annelie som jag inte kännt lika länge men rätt många år ändå och vi har pratat i telefon några gånger. Där flyter det på också och hon är jättetrevlig och lättsam. Jag hoppas att vi kan träffas också så småningom. Jag har sån tur som har såna fantastiska bloggvänner som jag följt i ett antal år. Tänk att man kan bli såna vänner fast man inte träffats. Bloggandet räddade mig från isolering men dom första åren blev det bara ett litet inlägg/dag och jag hade än inte börjat fota så mycket som jag gör nu. Det blev nån bild och nån animering, då hade jag även kommit i kontakt med "Vicke" som var duktig på animeringar och jag fick låna bilder från hans sida. Han blev också en fin bloggvän men la efter många år ner sin blogg. Saknar honom jättemycket och hoppas han har det bra      


Efter detta så hann jag knappt lägga på luren förrens Kristina ringde som också är en bloggvän sen några år. Hon är även "Healer". Vi träffade henne och hennes man nyligen och gjorde Jönköping en hel dag. Dom är också jättetrevliga och lättsamma så det flyter på. Vi har träffats förut en gång för några år sedan. Vi pratade en stund så i tisdags hade jag många fina samtal          


Jag har ju flera till jättebra bloggvänner bland annat Pisan som jag träffat två gånger och har kännt rätt många år nu, även Skrivmoster som jag träffat och har kontakt med, men nu skrev jag vad som hände i tisdags. För mig är bloggandet som ett collage och en rolig hobby 

 

   

Tack alla mina bloggvänner och fb vänner för att ni finns och förgyller min tillvaro..  

 

 

A-G och jag var tidigare till gymmet i dag och det var ekande tomt. Jag har för lite bilder så jag sätter ihop två träningsgånger till ett inlägg på måndag. Vi var till Ritz och fikade efterråt men vi tar ju samma smörgås varje gång så det är ingen vits med att visa upp. När vi gick så kom en kvinna dit som tränar flera gånger i veckan också. Min man var så trött när han kom hem i dag så han ville lägga sig några timmar. Hoppas det inte är nån ny förkylning på gång. Ha nu en skön kväll.

 

 

 

#Bloggvänner #Cattis #Annelie #Kristina #Gymmet


Av Malin wiper - 4 februari 2016 12:00

 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild


Nu har jag sett del 4 av programmet "Vänligen Lars Lerin". Tråkigt att det bara är två avsnitt kvar för det är ett program som ger så mycket och han är ju helt underbar som person. Man sitter med ett leende på läpparna eller känner igen sig i mycket som det pratas om. Det är både humoristiskt och allvarligt i en salig blandning. När man sett ett helt program så känner man sig varm om hjärtat och det kommer så många tankar. Det är dessutom behagligt och underhållande.

 

         

 

Del 4 som jag såg i går handlade om när Lars träffade Nino Ramsby och han var också en jättefin, allvarlig men rolig person som det riktigt glimmade om. Dom fann verkligen varandra som vänner. Tänk vad mycket jobbigt en del får gå igenom för att få vara den dom är. Nino Ramsby spelade och sjöng så vackert så jag fick gåshud och satt bara framför tv:n och lät mig hänföras. Känner för att börja lyssna lite på Nino Ramsby efter detta program. Dessutom finns Lars Lerins man Manoel Marques Junior med i programmet och det blir som en extra krydda för dom tillför så mycket tillsammans också 

                  Klicka här för att komma in på SVT-play och se programmen. Klicka här för att läsa en artikel som handlar om Lars Lerin. Jag gillar hans konst också så man skulle vilja gå på nån av hans utställningar.

 


Man blir betagen av hans konst. Ett klipp från Lerin-museet i Karlstad 

 

 

#Lars #Nino #Karlstad

Av Malin wiper - 4 februari 2016 07:00

  

Ny bild februari månad på min "Retrokalender" som jag köpte av A-G:s barnbarn. Har inte själv hört talas om märket "Triangelkaffe"  

 

 

Klicka här för att se bilden för januari månad

 

   

 

Klicka här för att se vart jag hittade denna reklambild för "Triangelkaffe". Där får man sig en liten historielektion ang kaffemärket       

 

 

Jag önskar er en fin februaridag då vädret växlar från pudersnö till regn. Snart är det helg igen!!!. I dag  är det dags för gymmet, jag längtar

 

 

                                         

Frank Sinatra med The Coffee song

 

 

 #Retrokalender #Triangelkaffe #Februaridag #Frank

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards