Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 31 januari 2016

Rekohörnan!

Av Malin wiper - 31 januari 2016 08:00


Vi har varit tillbaka till Rekohörnan som vi besökte för ett tag sen. En riktigt fin delikatessbutik som håller hög kvalitet och är ekologiskt. Dessutom kan man sitta där och mysa med en kopp kaffe och god smörgås, soppa eller nåt annat tillagat. Vi köpte en krydda där sist som förhöjer smaken på både kyckling, fisk och pasta                


Klicka här för att komma in på ett inlägg som skrevs förra gången vi var dit. Då gästbloggade min man för jag var inte riktigt kry. Jag fotade och han skrev under mina bilder


  

 Här ser ni Petter Odén, han och hans fru Christina Odén driver den fina butiken. Dom är jättetrevliga båda två och kan sin sak

 


Min man tog en tomatsoppa toppad med getost. Han tyckte den var jättegod.  

 

Laura Pausini med Víveme


    

Själv tog jag en smörgås av surdeg men brödet är inte segt som annat sånt bröd kan vara utan frasigt och man tuggar rätt av utan att behöva slita mun ur led. Man får den lite varm med massor av god fyllning i form av en fyllning av grönsaker och en ost jag valde själv som kommer från Flen. På sidan låg en jättegod kronärtskocka och sallad med god balsam-vinäger. Det är verkligen skillnad på smörgås och smörgås. Denna är så god så man får gåshud. När man sitter där så förflyttas man till Italien och ur högtalarna strömmar soft musik. 


  

Dagen till ära så bjöd dom sina kunder på Tiramisu. Jag äter ju inte sött längre men det var inte så mycket och den var så saftig och inte nåt söt alls utan som en munsbit som inte gav nåt sötsug efterråt. Dessutom var glasen nedkylda och det gav en extra tousch på tiramisun


  

När vi satt där vid barborden och njöt och kände hur avslappnade vi blev så upptäckte jag denna korg med lite varor som satts ner med halva priset


Klickbilder på det vi köpte. Tomatsåsen kommer från Bioitalia och innehåller även champinjoner. Två påsar med olika sorters spaghetti köpte vi också. Dom kommer också från Bioitalia. Ser fram emot att få testa både sås och spaghettin.   


  

Vi köpte även en påse med glutenfria kakor. Dom finns i många olika sorter. Dom kommer från Nicole Noisette.  Det är så många som inte tål gluten numera och jag har nu ställt den på barbordet för storleken är så lagom på påsen


  

Köpte även med oss denna chokladkaka som finns i tre olika sorter, den håller 34% cakaohalt. Chokladen är som en halv vanlig chokladkaka. Go Do är märket och den får också plats på barbordet. Jag skall börja med mina "Tjejkvällar" igen och då vill jag ha lite smått och gott som lite extra att bjuda på efter mat och kaffe. Vi kommer nog bara att bli tre stycken första gången sen bjuder jag in några till. Vi har ju inte lika stort hemma nu på grund av att det inte fanns några större lägenheter när vi var tvungna att flytta hals över huvud

 

Klicka här för att se hur det såg ut på "Tjejkvällen" 17 april 2013 i vår förra lägenhet  


  

  äftiga former på pasta


 

Skrivet på inramad svart tavla.


  

Läckert under barbordet vi satt vid

 


#Rekohörnan #

 
 
Annelie

Annelie

31 januari 2016 15:01

Mysigt att gå in i sådana butiker ibland, oftast är de ju dyrare, men å andra sidan får man ju vad man betalar därefter också.
Din smörgås såg riktigt god ut, men däremot tomatsoppan (men nu gillar jag ju inte den soppan alls, någonstans).
Snällt att de bjöd på efterrätt, den sortens efterrätt har jag aldrig provat.

Mysigt med era tjejkväller..

Vi som träffades hemma hos vår vän för ett par veckor sedan, vi sa att vi ska börja att bjuda hem varandra på lite mat och dryck lite då och då. Skoj att ha något att se fram emot.

Kramar om.. // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

31 januari 2016 17:08

Fast dom har ju lite extra priser och nu var en del nedsatt. Jag äter hellre lite mindre men bra och gott ;)

Det går inte att beskriva men smörgåsen måste upplevas live ;)Jag är inte heller så förtjust i tomatsoppa men min man njöt hejdlöst ;)

Det var ett tag sen jag hade tjejkväll nu ända sen förra lägenheten. Vi hade så mycket större då. Vi blir nog inte så många och jag sätter inte igång denna veckan utan nästa.

Kul att du och dina vänner kanske har såna kvällar också. Jag hade förut bara kaffe, smörgås och kaffebröd plus lite godis och dricka. Nu skall jag ha nån liten maträtt också

Ha en skön kväll
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards