Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 januari 2016

Vinterpromenad och en fika på Jonssons Konditori

Av Malin wiper - 21 januari 2016 18:00

   


  

I förrgår kändes det som jag förflyttats upp till norrland när jag tog min promenad. Istapparna hängde från en del hus och det var vitt, ljust och vackert. Önskar bara att det kunde vara så på julen också


                                

  

Tog en bild på "Krösatåget" som just kom in till stationen. Vi har åkt med dom ett antal gånger och det är väldigt fint och bekvämt inne i vagnarna

 

 


  

På torget var det en stor hög med snö men för övrigt rätt bra uppskottat. utom där cykeln stod                       

  

På sidan om Aoptik höll dom på att förbereda sig för att ta ner den hängande julutsmyckningen. Det är så härligt när centrum sjuder av liv och det gjorde det i går. Ännu mer liv var det när vi hade vår spelbutik, intredningsbutik och bokhandel. Allt detta fanns för 15 år sedan då vi flyttade hit

 

Här har en man blivit upphissad för att göra sitt jobb 


  

Jag ringde till min mans arbete för att fråga om han kunde ta en fika med mig på Jonssons Konditori. Det gick bra så vi tog oss dit och åt varsin jättegod smörgås på deras toppengoda rågbröd.  

 

   

Snygg utsmyckning i form av älgar utanför vår klädbutik People



 

 

 

Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget och läsa om det senaste framgångsreceptet för Vaggeryds Kommun



#Istapparna #Krösatåget #Julutsmyckningen #Jonssons #People #Vaggerydstorget

 
 
Cattis

Cattis

21 januari 2016 19:17

Tack för din fina kommentar på min blogg.
Tror inte jag vill ställa ut några bilder för det kostar nog en del. Som sjukpensionär så har man inte så många kronor i plånboken. Framkallning och ramar kostar ju en del.
Ja, snart ska jag opereras. Steloperation av nacken.
Den 8/2 kan jag berätta för dig men vill inte gå ut med datum på FB för jag vill inte att någon ska skriva om det där.
Vill ha det lite för mig själv så jag kan rehabiliteras i den takt som är bra för mig.

Dina bilder är otroligt fina och jag tycker det är så kul att läsa dina inlägg. Kommenterar inte så mycket för jag vet aldrig vad jag ska skriva. Får liksom en blockout.

Känner jag mig bra till våren så kommer vi att köra uppåt och då ska jag vara ute i god tid den här gången så ni är hemma när vi kommer. Nu måste det bara bli av.
Känns som vi känner varandra jätteväl även om vi aldrig har träffats.

Nu när du börjat träna så flitigt så tror jag du kommer att känna dig mycket bättre.

Kram min vän

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

22 januari 2016 08:10

Tack själv för din fina kommentar. Som du säger så har man inte lika mycket pengar längre som när man arbetade. Bara att bli sjukpensionär sänker lönen betydligt. Synd för du skulle kunna ha en utställning. Du har utvecklats och lärt dig massor om foto. Tänk vad mycket som hänt för oss under dom åren vi kännt varandra. Jag var mitt inne i min utbrändhet och orkade knappt röra mig.

Jag känner också så när jag har nåt stort på agendan att jag vill ha det för mig själv. Vad roligt det skulle vara om vi äntligen kunde träffas för nu har det gått så många år. Det har alltid kommit nåt emellan. För mig känns det likadant. Ändå precis som vi känner varandra jätteväl. Detta med att kommentera har jag inga krav, själv har jag blivit urdålig på detta för jag hinner inte med för bloggen tar sån tid.

Ja du träningen börjar bli livsviktig men jag kan aldrig träna som jag skulle vilja. Nacken och ländryggen är så skadade så jag blir aldrig densamma som förr. Du vet ju hur det känns, man går omkring ofta med yrsel och overklighetskänslor.

Jag hör av mig

Stor varm kram till dig min första bloggvän

 
Annelie

Annelie

21 januari 2016 21:34

Jag glömde skriva i ditt förra inlägg om din väns koppar, de gillade jag också skarpt.
Kan du fråga vart de är köpta..??

Hihi, jag har inte ens tänkt på om de har tagit ner julutsmyckningen som hänger i luften, enda jag har reagerat på är att alla julgranar som står på infarten till Trelleborg med ljus i var borta. Nu väntar vi på att palmerna kommer ut på samma ställe i vår.

Kramar om..

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

22 januari 2016 08:32

Dom var verkligen jättesnygga. Som en blandning mellan kopp och mugg. Skulle själv vilja ha såna. Jag skall fråga vart hon köpt dom och återkommer.

Jag kom ju till centrum precis när dom tog ner dom

Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards