Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 december 2015

Julmarknad i Vaggeryd, julskyltning.

Av Malin wiper - 8 december 2015 07:00

  

Efter  att Ulrika Nero sjungit några låtar gick vi över till Acleja Blomsterhandel för att kolla på deras julskyltning som alltid är lite extra. Här ser man första fönstret som ser jättesnyggt ut 

 

Ett av soundtracken till filmen Frozen som jag själv har sett                        


Önskade att bilderna blev bättre för i detta hänger det vita kottar i olika storlekar och det ser fantastiskt ut, en stor tomte syns till vänster                                               


    

Sen har vi detta som var otroligt fantasirikt och vackert


  

En del på närmare håll, fabulous


  

Efter det in på Wahlgrens Ur & Guld innan dom stängde för dan. Denna fina julgran har ett barnbarn till Richards mamma pyntat så fint


  

Den lilla fina flickan visade mig denna tomtesläde som stod innanför glas. Hon sa att man kan inte ta ut den för då blir den förstörd..   hon var så gullig så man smalt


  

Fick inga bra bilder från Ritz Konditori där vi fikade. Vi tog varsin julsmörgås för slarvandet tog slut.  

 

A-G och jag var till Gym Plus i går morse men det har jag inte hunnit skriva om än. Vädret gör att man är extra trött, det behövs lite mer kyla och lagomt med snö. Vi skulle göra så mycket i går men nu vi bara slappar och jag kollade bla  på TV 4 play "Hem till gården" som jag har följt ända sen det började 1972. Hoppas ni kära bloggläsare får en fin dag. Sköt om er   




#Acleja # #Frozen Wahlgrens #Ritz #Tomtar

   

 
 
Ingen bild

Jeanethe Lundin

8 december 2015 11:04

Så fina bilder o bra komentarer
du har skrivit.
Kram

Malin wiper

8 december 2015 11:16

Vad roligt att du tycker det. Du är för gullig

Kul att du tittar in

Ha en toppendag
kramar

 
Annelie

Annelie

8 december 2015 13:10

Roligt med en levande julskyltning,,, i vår stad är den urusel.
Sällan vi är ut här.

Jag tror det är Ängelholm (är lite osäker på ställe), de har i alla fall en helt gudomlig julskyltning, det är en fröjd att gå där.. :o)
Då är det roligt.

Gråa kramar från söder.. // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

8 december 2015 13:34

När det ordnas nåt här så kommer folk än om det är dåligt väder. Fast i år blev det lite mindre men det både blåste och regnade. Vad trist att det är så dåligt hos dig

Släkt på min pappas sida kommer från Ängelholm. Kul att den är så bra där

Ha en skön dag trots vädret
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards