Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 november 2015

Second Hand-fynd, från olika ställen.

Av Malin wiper - 28 november 2015 15:41

  

Här kommer lite second hand-fynd som vi samlat på oss under en tidsperiod av några månader. En liten vägglampa för endast 20 kr som även har en dimmer. 


  

En köksmatta för 120 kr som består av både tyg och plast, den såg helt ny ut och det blev en färgklick och ett ombyte. Vi hinner inte få nåt nytt kök före jul men efter nyår har dom lovat


Gardinlängder för endast 40 kr. Vi skall ta ner dom igen för att sätta i öljetter. Vi har inte hittat alla julsaker än, vi brukar ha små liggande tomtar framför adventsljusstaken. Lyktan som hänger i fönstret längst upp brukar vi ha i vardagsrummet på jularna men vi såg nu att den syndes mycket bättre i köket för det lyser ut mot gatan och det blev verkligen en mysfaktor. Den fick vi av min väninna ia för ett antal år sedan. Den kommer från Halmbocken och hon som gör dom är väninna till ia. En äkta Liljeforslykta. Det är en riktigt fin sak som kommer att följa oss resten av det liv vi har kvar. 


  

För några månader sen hittade vi nåt fint som låg i denna plåtburk.                                  


  

Nämligen 4 st såna här asietter för snacks eller nåt annat tilltugg till cocktail, drink, vin, öl eller nåt gott alkoholfritt alternativ. asietterna var inte använda så dom låg inlindade och hade kraftigt papp emellan varje lager. Priset var 40 kr för både asietter och burk

 

Klicka här för att komma in på ebay där dessa asietter finns, man får betala 436.33 för 4 st så vi har verkligen gjort ett fynd och dom är vintage        


En stor julkula som går på batteri och har belysning, plus att det är olika blinkande ljus i tomten. Den kostade 30 kr

  

En nästomte från Röda Korset för 35 kr      


Nu står den i vardagsrumsfönstret tillsammans med nästomten vi köpte på Jul-Ljus Butik & Café i Hok. Liten ängel för 25 kr. Tredje bilden en än elegant porslinsängel från Jul-Ljus

 

 

   Ha nu en hjärtligt skön kväll


 

#Second #Vägglampa #Köksmatta #Gardinlängder #Asietter #Tilltugg #Julkula #Halsduk #Nästomte #Ängel

   

 
 
Peter

Peter

28 november 2015 17:20

Det är otroligt vad det går att fynda på andrahands-marknaden.

http://lopantikvariat.se

Malin wiper

28 november 2015 17:38

Ja du man kan verkligen hitta fynd. Sen är det bra för miljön också att man återanvänder.

Kul att du tittade in. Skall kolla mer på din intressanta sida

Ha en skön kväll
Med vänlig hälsning
Malin

 
Cattis

Cattis

28 november 2015 18:10

Vilka fina saker du fyndat.
Julen är härlig och din julkula var verkligen fin.
Har du köpt din efterlängtade systemkamera nu?
Bilderna är jättefina och du har det där lummiga bakom huvudmotivet som är typiskt för systemkameror så det är därför jag undrar.
Ha det så bra vännen och många kramar

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

28 november 2015 18:28

Vad kul att du tycker det. Ibland hittar man verkligen fynd och får mycket för pengarna. Jag har ingen systemkamera än eftersom vi har fått så mycket utgifter med bilen och sen har jag gått hos kiropraktor och även gym så pengarna har inte räckt än. Kul att du tycker bilderna är bra. Jag köpte en digitalkamera som är nyare så det är kanske därför. Den andra gick sönder. Så fort våra glasögon är betalda så skall jag köpa en systemkamera eller en som är ett snäpp under en sån.

Dina bilder är ju fantastiska så du har blivit en toppenfotograf. Du har många järn i elden.

Ha det bra själv vännen

Många varma kramar

 
Annelie

Annelie

28 november 2015 22:15

Ni gör ju riktigt fina fynd på loppisar, mattan ser ju verkligen ut som ny.

Kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

29 november 2015 09:26

Ja du ibland råkar man på riktiga fynd. Gäller att se sig omkring noga. Ibland finns det inget som faller en i smaken men så dyker det upp nåt. Jag gillar verkligen att handla på second hand.

kramar

 
Carita Liljendahl

Carita Liljendahl

29 november 2015 13:47

Åh såna fina fynd! Gillade lampan och tallriken.
Det konstiga med den här sidan dock, alltså då jag vill kommentera... är att jag får meddelandet "du skriver för fort" och så vill man inte godkänna min kommentar :-)
Jag kan inte hjälpa det, jag skriver fort, bl a på grund av mitt jobb som journalist o författare, men måste ta det långsamt här då... :-D

http://debutsky.wordpress.com

Malin wiper

29 november 2015 14:27

Ja du ibland har man tur. Jag fick samma när jag kommenterade hos dig, det stod att jag skrev för snabbt och skulle ta det lugnt ;) Jag skriver också fort för jag har skrivit på maskin sen jag var tonåring och har även snabbhet i mig. Konstigt att man får såna meddelanden. Du som journalist har ju det i blodet så det känns knäppt

Då får jag ta det långsamt nästa gång också ;)

Ha en skön första advent
kram

 
Ingen bild

Dubbelfarmor

30 november 2015 08:00

Vilka fina fynd! Mattan ser ut som den jag sålde innan vi flyttade och det var verkligen onödigt .. jag kunde haft den nu i vårt kök! Roligt att upptäcka att man gjort fynd vid jämförelse. Ni är duktiga på att hitta fina saker!
Ha en skön vecka! Vi är på väg till sjukhuset för "koll" ..

Malin wiper

30 november 2015 08:36

Ja du ibland har man tur. Vi köper bara sånt som ser fräscht ut och man dyker på många nya saker också. Kul att du hade en sån matta med både plast och garn. Tack snälla du

Hoppas det går bra på sjukhuset
Ha en skön dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards