Öppen Ridå

Alla inlägg den 27 september 2015

Av Malin wiper - 27 september 2015 18:37

 



Till SmålandsJenny som ville ha mönster till min väninnas virkade minion. A-G brukar improvisera men jag frågade henne och det skall finnas mönster på nätet. Jag har letat och skickar dig en länk som var den enda jag hittade. 



http://www.allaboutami.com/post/11585794742/minionpattern

 

 

     

 

Klicka här för att se vart jag hittade bilden på dessa vantar med minionkänsla. Där finns även mönster på dessa



#Minion #Mönster


Av Malin wiper - 27 september 2015 08:00

      

                                                                                                                      

 

 


  

Min son och jag såg denna film "Wild" när vi träffades för ett tag sen. Filmen är från 2015 och är ett äventyr, drama, biography. För regin står Jean-Marc Vallée. I rollerna ser vi: Reese Witherspoon, Laura Dern, Thomas Sadoski, Keene McRae, Miciel Huisman, W. Earl Brown , Gaby Hoffmann mfl. Filmen är en sann historia som bygger på Cheryl Strayeds självbiografi Vild: en vandring till mig själv 

 

 

 

Efter sin mammas plötsliga död tar Cheryl ett drastiskt beslut och lämnar sitt destruktiva liv för att ensam ge sig ut på en tusen mil lång vandring längs the Pacific Crest Trail i Kalifornien. Bärandes på sin stora sorg utmanar hon sig själv både fysiskt och psykiskt och börjar den långa resan mot att finna sig själv. 

 

                               

 

 

Filmen gav ett perspektiv av hur Cheryl ändrade sitt liv från destruktivt till att på ett äventyrligt vis ge sig ut på en lång vandring som fick henne att tänka efter, man får se många tillbakablickar på hennes liv. Även få njuta av vackra naturvyer men även jobbiga strapatser för en ovan person.Hon träffar på andra äventyrare på vägen och och även läger där man kan vila upp sig lite. Det finns lite magi i filmen också som ger dimension, plus en gnutta kärlek. Jag har aldrig varit nåt fan av Reese Witherspoon men i denna film får hon verkligen visa vad hon går för och gör sin roll rättvisa

 

 

Jag ger filmen 4 rävar av 5 möjliga i betyg. Det förekom en magisk räv i filmen

 

 

 

                  

 

 

                     

                                     

 

 

 

#Wild #Jean #Reese #Betyg  


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards