Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 september 2015

Av Malin wiper - 25 september 2015 16:30

Min väninna A-G och jag träffades utanför Gym Plus i morse 09.00 för att gå in i vårt andra gympass. Det är en bra tid så man slipper vänta länge på en maskin. Denna gång kändes uppvärmningsmaskinen med rodd mycket lättre så vi ökade på tyngden lite.

 

   

När vi gjort klart på tre maskiner uppe så går man ner till källare för att träna mage på en maskin och även på boll. 

 

OK Go 

 

   

Den här skall vara bra för magen och man sitter långt fram på sitsen. Vi satt inte upp vikterna där utan höll oss till den lägre skalan men vi kände att vi redan blivit lite mjukare. A-G kan fixa träningen på bollen själv men jag behöver hjälp och stöd när jag lägger ner ryggen och sen upp men efter ett tag kom jag ner lite mer på rygg och det kändes häftigt. Man märker att det gör nytta och man blir mycket piggare, nästan för pigg så det gäller att kunna slappna av efterråt. 

 

 

   

Smidiga figurer på ett bord. Nu skall vi inte träna igen förrens på måndag för Mikael sa att det räckte i början med 2-3 gånger och vi tycker det räcker med två gånger än så länge, sen tar vi 3 gånger/vecka.

 

   

När vi var klar så gick vi faktiskt över till Ritz Konditori för att fika men jag har dragit ner på smörgåsar nu så jag åt bara en halv i morse. Jag tog denna med leverpastej som var jättegod men jag tar bort överdelen så jag äter bara halva.

 

   

Än om jag inte skall äta såna här godsaker på länge så kan man ju alltid njuta av hur fina dom är

 

   

Min väninna som är smal kan unna sig ett vaniljhjärta. Sen satt vi ett bra tag där och pratade om allt möjligt. Det var jättetrevligt, följde henne sen hem för jag frågade om vi fick låna deras slagborr. Vi har köpt ett till badrumsskåp som vi vill ha upp i helgen. 

 

   

A-G är otroligt bra på att virka och sticka. Förr sydde hon väldigt mycket också både skjortor till sin man och även allt från jackor till klänningar. Den hon håller i handen är en Minions, ett av hennes barnbarn ville att hans farmor skulle virka en sån, se så fint hon har fått till den

 

 

 

Minions

 

 

 

#Plus #Trapp #Mage #Ritz #Minions  

 

Av Malin wiper - 25 september 2015 10:00





Jul-Ljus Butik & Café den unika butiken med ett eget koncept har utökat sin butiksyta med 63 kvm. Invigningen sker i morgon lördag 26 september kl 10-17, söndag 10-17. Jag fick in det lite sent för jag har inte hängt med i svängarna på sista tiden, fast jag har haft en bildlänk på höger meyrad några dagar. Butiken ligger i Hok

 

 

                                

 

 


#Jul #Butik #Café #Invigning #Butiksyta


Av Malin wiper - 25 september 2015 07:45

   

                                                                                                                                  Hang chair for your jacket

 

 


  

Min väninna och jag gick in på Selmas kläder en dag och hon köpte denna fina täckjacka som klädde henne jättebra. Den är lite mer insvängd i midjan än man ser här. Dessutom upptäckte jag att täckjackorna  inte så hårda och uppblåsta som förut utan känns inte så tjocka längre. En helt annan känsla än förut. Selma har väldigt bra priser när man jämför med många andra butiker.

 

   

Jackan fanns även i en lite kortare modell

 

   

Jag provade själv en lila av samma sort som min väninna köpte och den satt bättre än jag trodde och kändes inte klumpig alls. Jag hade velat köpa den men skall jag gå ner i vikt så vill jag vänta lite innan jag köper en ny jacka.

 

 

                                        

 

 

   

Det finns många jackor med mönster i höst som denna

 

   

Det finns mycket att välja på vad gäller halsdukar, både tunna och tjocka

 

   

En tuff hatt och det finns fler. Jag själv passar bäst i såna här lite tuffare hattar eller kepsar. På 1970-talet så hade jag en beige keps till mitt då långa mörka hår och den var helt rätt och då var jag jättesmal så jag hade en vinröd insvängd kappa och höga stövlar.

 

   

Det är mycket med grafiska mönster nu i svart vitt så det känns lite 1960-talet. Jag har haft många såna färgkombinationer själv. 

 

   

Det känns lite persiskt mönster med en lös polo. Jag gillar polotröjor själv.

 

   

Ytterligare nåt som kommit stort

 

 

  

Galgar  tillverkade av gamla stolsryggar, bra återanvändning

 

   

Eller varför inte en lila färgstark kofta, den gillar jag själv.

 


Miley Cyrus med Lilac Wine. Vilken röst...   

 

 

Dump a day 

 

 

Nu är det dags för gympass nr 2 och det känns helt fantastiskt. Solen skiner men ändå är det lite höstlikt eftersom bladen på träden börjar ändra färg. Jag är höst och vinterperson, för hösten är så vacker och luften är mer behaglig att andas i. På vintern skall det vara snö annars kan det kvitta...  .  Ha nu en skön höstdag, fredag igen!!!!!!!!!! 

 

              

 

 #Selma #Täckjacka #Lila #Halsdukar #Handskar #Grafiskt #Kaosmönster #Kofta #Miley

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards