Öppen Ridå

Alla inlägg den 24 september 2015

Av Malin wiper - 24 september 2015 20:15

     




  

  Jag har köpt mig en ny arbetslampa på IKEA i Jönköping som heter Jansjö och har kostat 99 kr men nu var dom nedsatta till 39 kr. Finns i rätt många färger. Klicka här för att komma in och se färgerna. Lampan är väldigt smäcker och fin så den tar inte så stor plats. Den går även att vinkla och lyser bra. 


Jag valde en turkosblå färg som verkligen lyste upp mitt arbetsbord. Bordet använder jag som både skrivbord och sybord. Fast jag har inte kunnat sy på länge på grund av ryggen men hoppas att jag kan det så småningom     

 

Häftig ljus-show. Klicka här för att se en ljusshow för clubs. Klicka här för att se en vad gäller disco


  

Jag såg även att lampan kommit in i koppar och mässing som nu är så populärt. Dom kostar 129 kr så jag antar att dom andra som är nedsatta är utgående färger         

  

  

På Åhlens hittade jag ett sånt här ställ för att organisera saker för skrivbordet, man kan ha kuvert och annat som passar i dom tre facken. Jag skall ha kuvert, dagbok och en adressbok. Den kostade 99 kr och är i nåt slags trådarbete och har lite tyngd i sig. Finns även i tidskriftssalare och en sån köper jag nog till sen. Vill inte ha för mycket på bordet eftersom jag har symaskinen där också 

 

 

 

 

Kruka och blomma från Acleja Blomsterhandel

 

 

Jag har så många inlägg på kö nu så jag måste beta av dom lite snabbare, därför lite mer inlägg/dag. Ha nu en fin och vilsam kväll mina kära bloggläsare...   

 

 

#IKEA #Jansö #Arbetslampa #Åhlens #Kuvert


Av Malin wiper - 24 september 2015 14:00

                                                   


Häromdan hade jag ett ärende in till Acleja Blomsterhandel Intrflora fresh och då kunde jag inte låta bli att fota lite nytt som kommit in gällande hösten                                                                 

    

  

Detta skall ses live för det är så fantasifullt med höstlöv infogade i ett smidesgaller. 


  

En dröm i ljusare orange och krukor i vitt med bladliknande mönster                                                              


  

Det finns många vackra skira vaser i glas med olika mönster som ger höstkänsla


  

På nära håll. Nu finns det nåt för alla smaker och stilarna är olika


  

Eller varför inte vitt med en kruka i kallt blågrå färg. Så elegant i sin enkelhet. 


Pumpadags snart                


  

Bara att komma på idén att hänga en gammal karta på väggen som en detalj med snygga inslag på sidorna är så kreativt  


  

Tur att glasvasen är öppen nedtill...  annars hade det varit svårt att få i alla dekorationer. Så är det ju med skepp i flaska         


  

En byrå full med grönska, fantasin tar aldrig slut för Christian med personal. Man blir inspirerad  

  

Utanför kunde man känna vårens vindar också i form av rund dekoration med utsmyckning. Kan sättas på en dörren eller även ha inomhus på passande plats         


På en träpall stod flera höga vida glaskrukor som var dekorerade med löv och nåt annat som jag inte vet vad det var men läckert såg det ut


     

 

 

Giovanni Marradi med Autumn Leaves.   Är en kompositör, pianist och arrangör. Han är son till italienska trumpetare och dirigent Alfredo Marradi; hans farfars far, som också heter Giovanni Marradi, var en poet och kompositör.   

   


#Acleja #Höstkänslor l #Giovanni   

Av Malin wiper - 24 september 2015 08:00


 

I går var det dags för mig och min väninna att börja träna på Gym Plus. Klicka här för att komma in på deras facebook


  

Vi fick börja med dessa roddmaskiner som var rätt låga och då insåg jag hur stel och muskellös jag var...  Själva maskinen var inte så svår och vi båda klarade det bra men för mig att komma upp efterråt var inte lätt så jag fick ta tag i fönsterkarmen...  

   


  

Här sitter vi och testar på roddmaskinen. Mikael tog en bild på oss när vi satt där och tog in tekniken. Vi vill inte synas helt på bild så jag gjorde ett montage. Man ser Mikael i spegeln. 


  

Här står Mikael Johansson han som driver stället bredvid nästa maskin som vi skall använda. Han gav oss otroligt bra instruktioner så det var inte svårt att hänga med. Dessutom är han så rolig, trevlig och positiv så man får enérgi.  Vi kommer att träna på 4 maskiner dom första 2-3 veckorna och sen skall vi träffas igen för repetition och kolla om vi kan lägga till nån maskin och även öka intensitet. Han sa att vi skall hålla oss till att träna 2-3 gånger/vecka i början. A-G och jag bestämde att träna på fredag förmiddag igen.

 

 

                                                

 

             

               

 

   

Här är maskin nr 3 som vi fick testa. Mikael kommer att skicka papper på övningarna och även en film. Sen fick vi även skriva anteckningar själva över varje maskin. Mikael frågade oss om våra erfarenheter ang träning och vad vi hållit på med. Även vilka ev skador vi hade och vilket syftet var med träningen. För mig är det två saker som gäller först och främst, viktminskning så jag fick övningar för fettförbränning, nästa är att stärka ryggmusklerna och magmuskler. Sen kan man gå vidare därifrån med andra maskiner. Min väninna är smal så hon behöver inte viktminska men annars har vi samma övningar vad gäller rygg och mage. 

 

  

Här ser man lite av maskinparken på vänster sida när man kommer in i den fina fräscha lokalen. Det finns ännu fler maskiner på höger sida och sen några i källaren också 

 

   

Sen var det dags för en annan övning och det med boll, då blir det 5 moment som vi skall genomföra. Jag trodde aldrig att jag skulle fixa det men det gick bättre än jag trodde eftersom han var så duktig instruktör. Man skall sitta så långt fram på bollen som möjligt och sen luta sig bakåt så mycke man kan och sen resa sig upp för att magmusklerna skall få sitt. Man korsar armarna och håller ner hakan. 

 

 

Här ett filmklipp då han instruerade oss för övningen som var riktigt kul att göra

 

 

Dessa klot blir nog inte aktuella...  

 

 

 

 

   

Jag köpte mig en vattenflaska på gymet för en sån kommer att behövas. A-G hade en redan för hon och hennes man cyklar rätt mycket så dom har bra kondition. Både min väninna och jag tyckte detta var jättekul så det kommer inte att bli motigt att gå dit utan tvärtom. Jag var så uppåt och positiv när jag kom hem så jag kände mig jättepigg. Detta kan göra att man börjar sova bättre också. 

 

 

     

 

 

   

 


 

 

 

 

#Gym #Plus #Mikael #Boll #Vattenflaska #Carson 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards