Öppen Ridå

Alla inlägg den 23 september 2015

Av Malin wiper - 23 september 2015 19:00

   

                                                                                                                        Eon korkskruv

 

 


  

Min son tipsar om detta röda vin som heter Summerton Organic Shiraz från Australien. Han tyckte det var lättdrucket utan strävhet men med många olika undertoner. Klicka här för att läsa om detta vin som passar till Lamm eller nötkött men kan även drickas utan tillbehör men en fin chokladtryffel skulle också passa ypperligt till vinet


  

Vinet har nr 6364 på Systembolaget och alkoholhalten är 14%. Klicka här för att läsa lite mer om vinet

 

 

                                                      

  

UB40 med Red Wine. UB40 är en brittisk reggaegrupp som bildades 1978 i Birmingham, England av en uppsättning vänner och bekanta av olika etnicitet från Birminghams arbetarklassområden. Namnet UB40 blev det på grund av att dom flesta i gruppen var arbetslösa, och arbetsförmdlingens blankett ang detta var UB40.            

 

 

Ali Campbell var gruppens låtskrivare och huvudsångare och hans röst var lite speciell och passade gruppen bra. Gruppens två första album var delvis samhällskritiska och populära i hemlandet Storbritannien som då hade massarbetslöshet och etniska motsättningar. Gruppen är fortfarande aktiv men har bytt lite medlemmar genom åren. Klicka här för att läsa lite mer om gruppen 

 

 

#Summerton #Vin #Australien #Organic #UB

Av Malin wiper - 23 september 2015 13:00

 


                                                                                                                          WegsbyU 

 


  

Min son och jag hann med några "filmrace" medans jag var där. Jag kan sitta högst en timme så jag altenerade mellan bäddsoffan framför tv:n och en bra stol som min son hade runt matbordet. Vi såg bland annat denna film som heter Ex_Machina. Det är en brittisk science-fiction-thrillerfilm från 2015. För regin står Alex Garland och i en av dom bärande rollerna ser vi vår nya svenska export Alicia Vikander, några av dom andra är Domnall GleesonCorey Johnson, Oscar Isaac, Sonoya Mizuno mfl 

 

 

  

En ung programmerare väljs för att delta i en banbrytande experiment i artificiell intelligens genom att utvärdera mänskliga egenskaperna hos en hisnande kvinnliga AI 

 

   

Klicka här för att se vart jag hittat denna bild ur filmen på huvudpersonerna. Till vänster Corey Johnson, i mitten Alicia Vikander och till höger Domhnall Gleeson 

 

Filmen ger en skrämmande framtidsbild som inte känns så långt borta. Jag upplevde inte filmen som förutsägbar utan det var en kittlande nerv hela tiden och man var inte  riktigt beredd på  slutklämmen. Alicia Vikander är suveränt bra i sin roll som en robot och även Corey Johnson och Domhnall Gleeson är som klippta och skurna i sina rollfigurer. För mig är rollbesättningen väldigt viktig för att en film skall bli torvärdig. Jag satt som på nålar hela filmen för man visste inte vad som komma skulle och jag måste säga att den hade ett eget uttryck med både spänning, drama och en tousch av romance.

 

 

Jag ger filmen 4 robotar av 5 möjliga i betyg

 

 

       

 

 

 


#Machina #Alicia #Alex


Av Malin wiper - 23 september 2015 08:00

                                                                                                


                                                                                                                Fork chair



 

När vi besökte min son så åkte vi även en tur till Västerås för att träffa min mans lillebror som bott där i många år. Han tog två timmar ledigt för att kunna umgås med oss en stund. Det var lunchdags och min mans bror bjöd oss alla på maten...   Han tog med oss till stället ovan som heter Jonny´s Krog och skall vara ett populärt ställe där andra restauranger också legat före. Klicka här för att komma in på deras facebook

 

 

                                                             


  

  

Det var jättefint därinne och när man gick in genom dörrarna så kom man in till en liten bar med lounge. Det kom folk i en strid ström så man förstod att det var ett populärt ställe


  

Här har vi nyss fått maten som kom ut rätt snabbt. Dom som serverade var jättetrevliga sånt är viktigt för trivseln


  

Min man hans bror och jag tog biff á la Lindström som är en rätt jag inte ätit på många år. Det var den bästa jag ätit någonsin så välgjord, välsmakande och både sås och potatis var av hög kvalitet         

 

Klicka här för att se vilket betyg dom fått på restaurangkartan


  

Min son tog spagetti med en köttfärssås och han sa att det var otroligt gott också


 

Vi gick sen omkring och kollade lite och dom hade en liten oas med grönska både inne och ute där man kunde sitta och mysa en stund 

             

  

En del av restaurangen. Det kom folk hela tiden så det bildades till slut en kö men det var sån bra organisation så allt flöt på


  

Här den lilla mysiga baren 


  

Innan man kommer in på restaurangen så har dom en foaje som ser ut så här, det är bara en del av den på bilden


  

Det hängde färgstark konst på väggarna av en konstnär som heter Matti Koskinen. Klicka på länken så kommer ni in på hans fina hemsida. Han målar väldigt variernade och jag gillar mycket av det jag ser


  



  

Sen var det då dags att köra tillbaka min mans bror till hans arbete på Enics. Vi hade en väldigt trevlig och givande stund tillsammans och han verkade vara i toppform


I dag på morgonen skall jag ta en lång promenad för att förbereda mig för gymmet. Känner mig lite nervös men det ger sig nog när man väl är där. Jag har köpt mig såna där tunna byxor som andas och är till för träning men dom är inga tights för det skulle jag inte känna mig bekväm i just nu men längre fram så kanske jag kan ha såna. 

 

  



#Jonnys #Västerås #Bar #Biff #Oas #Köttfärssås #Koskinen #Bror  #Enics

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards