Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 september 2015

Av Malin wiper - 18 september 2015 13:00

En dag när vi var till min son så åkte vi alla tre till Mels Garage i Fjärdhundra som ligger 2 mil nordväst om Enköping på väg 70. Där finns även ett nostalgicafé vägg i vägg med Mels Garage men det var inte öppet den dan men vi åkte tillbaka senare. Utanför garaget stod denna fina Buick Invicta från 1959 som ägdes av mannen som står vid bilen. Han såg lite mer "hippie" ut men  några av hans utsmyckningar var lite hårdrock så det var intressant att kolla in alla detaljer. Ägaren var väldigt trevlig och tillmötesgående.


 

Jag kunde inte göra den tjusiga mörkt jadegröna bilen rättvisa med mina bilder för den var en graciös skönhet med långa vingar och min kamera är begränsad.  

 


 

På växelspaken satt en silvrig döskalle och det fanns många andra härliga nostalgidetaljer i bilen 

          

 

Bilsätena var så snygga i gönt skinn med vita ränder och hela bilen var som ett välskött konstverk


  

När man tittade in genom bakrutan  såg man en porslins/plastmaterial kvinna ligga på det mjuka materialet som en kul dekoration


  

Baktill hängde två tygtärningar och en döskalle                         


  

Motorhuvens radiomast hade också fått ett häftigt uttryck

 

 

Bilder kommer senare från Mels Garage och nostalgifiket.   

 

 

#Buick #Jade #Döskalle #Mels #Kvinna 

Av Malin wiper - 18 september 2015 08:15

  

När vi var framme hos min son i Enköping 8 september så åkte vi ner till småbåtshamnen för sonen var där för att få upp segelbåten på land. Han är med i båtföreningen och då ingår själva båtupptagningen. En traktor drar båten till sin plats. På bilden är båten på väg med den gula traktorn                      

  

 

Här lösgör min son båten från traktorn när den är på plats  


  

Så här ser båten ut


  

Sen var det dags att plocka ur saker som han haft med på båtresan


Mr T tar här emot en påse full med saker. Min son har legat bättre i båten än i sin egen säng för han har haft tempurmadrasser på sängplatserna


    

Här ser ni honom promenera iväg med sin "Legoväska" som han hittat på second hand. Hans stora intresse som barn var att bygga med just "Lego".                                       

 

  

En segelbåt i trä som håller på att rustas upp stod i närheten


Det finns många fina båtar att kolla på i båthamnen och många ligger fortfarande kvar i vattnet. Sommaren har liksom börjat om igen  


  

Min son köpte en Omnia som är som en ugn man har på spisen i båten för matlagning och bakning. Han har dessutom en bok med recept för denna ugn. Han har tydligen lagat mycket mat i den och den funkar jättebra 

 


Roger Whittaker med The Last Farewell. Han föddes 1936 i Nairobi, Kenya och är en brittisk sångare och kompositör. Han var rätt populär på 1970-talet och jag själv hade några vinylskivor med honom. Han slog igenom 1969 med Durham Town och hade sedan stora hits under 1970-talet


 

                                   

 

 



#Enköping #Segelbåt #Omnia #Roger      

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards