Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 september 2015

Av Malin wiper - 3 september 2015 14:00

   



  

Här ser ni Ann-Charlotte Björling skriva sin autograf till mig 1991, utanför Maximteatern i Stockholm. Hon var inte med i föreställningen men när man står och väntar på skådespelare så kan andra kända personer dyka upp också. Hon är dotter till den legendariska operasångaren Jussi Björling (Till Havs). I sitt sällskap hade hon med sig en annan skådespelare men jag hittar inte hans autograf just nu. Ann-Charlotte Björling var också en trevlig och behaglig person som villigt skrev sin autograf och verkade bry sig om sina fans 

 

  

Här ser ni hennes autograf. Många tycks tro att det bara är yngre som tar autografer men det är helt fel. Jag har sett alla åldersgrupper genom åren så det är som allt annat samlande.  


Ann-Carlotte Björling föddes 1943 och hon är en svensk skådespelare och operettsångare (sopran). Efter att ha stutfört en treårig utbildning vid Operatudio 67 började hon som romanssångerska i början av 1970-talet. Hennes lyriska sopran lovordades . Hon är även språkbegåvad så hon sjunger helst på orginalspråket tyska, engelska, spanska, franska och italienska. Sen teaterdebut gjorde hon 1978 när hon fick hoppa in som ersättare för Ingegerd Käll i operetten Lilla Helgonet mot Nils Poppa på Maximteatern.

 

   

Klicka här för att komma in på sidan där jag hittat denna bild på Ann-Charlotte Björling med sällskap. Klicka här för att läsa om Raymond Björling som är barnbar till Jussi Björling



 

Ann-Charlotte med sin pappa Jussi Björling. Stockholmskallan

 

 

Jag är ute och promenerar rätt mycket nu och åker sällan i bilen och det har gjort att ländryggen är bättre och jag har inte behövt ta värktabletter på 5 dagar. Tyvärr så har övre ryggen och mellan skulderbladen blivit sämre men det hoppas jag skall bättra sig när jag börjar på gym efter semestern som snart infaller. Får n0g även gå tillbaka till Kiropraktorn för några behandligar till i övre ryggen. Helt bra i länd och övriga ryggen kan jag inte bli om jag inte stärker musklerna runt besvären och jag riktigt längtar tills det blir dags för träning. Det är så roligt för min väninna A-G vill också träna så jag får sällskap. 

 

 

 

#Björling #Ann #Jussi #Maximteatern #Raymond #Ländryggen

Av Malin wiper - 3 september 2015 08:00

   

                                                                                                                  Amazon




  

Blickfång man fängslas av


En kedja runt huset framträder på linsen


  

Dramatiska vågor som får en att stanna kvar en stund för att rensa bort alla andra tankar 


  

Längtande blickar ut mot vattendraget           


  

Nån har förlustat sig vid strandremsan


En stunds eftertanke   

 

     

Räddningen är nära               


Höstkänsla över strandremsa      

  

Rullande Konstverk



  

Nästa på tur 

  

Bilderna i detta inlägg är fotade i Jönköping och Vaggeryd. Önskar er en skön torsdag, snart helg igen!!!!...   

 

 

#Blickfång #Strandremsan #Eftertanke #Rullande #Graffiti


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards