Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 september 2015

Av Malin wiper - 1 september 2015 14:00


  

Nu blir det stora förändringar i "Vår Lilla Stad". Apoteket (Apoteksgruppen) flyttar måndag 7 september kl 12.00. Nya lokalerna ligger i Coophuset som snart även står färdigt för vår Coop Konsumbutik igen. Därför stänger Apoteket fredag den 4 september 12.30 inför flytten.   



  

Här ser man baksidan på nya Coop Konsum där det även kommer att finnas parkeringar vad jag förstår. Klicka här för att se vad jag skrev 19 oktober 2014 

 

    

Framsidan på vår gågata. Jag misstänker att Apoteket skall ligga för sig självt i denna lokal som det lyser i. Jag trodde att Apoteket skulle vara lite mer i anslutning till Coop nästan som en galleria. Dom höll på för fullt att fixa därinne men det finns inga hyllor än utan bara en tom färdig lokal.

 


Det har verkligen hänt mycket och så här ser allt ut från baksidan och det nya höghuset sticker upp bredvid



 

Det jobbas för fullt inför slutspurten

 

Där jag tror det skall bli en parkering så plattas marken till ordentligt. Jag antar att man kan gå in från framsidan av huset också för där finns en ingång          

 

 

  

 

I dag när jag var ute och promenerade så såg jag detta och tänkte då på gårdagen då jag var rätt mycket upp i varv...  och gick omkring hemma och snubblade på allt från mattor till sladdar och slog i knäna i allt som var i vägen...  .  Ändå var det värre innan min utbrändhet. Gick ständigt omkring med blåmärken men numera så händer det inte så ofta för jag har mina verktyg att ta till. Ibland var det rena rama snubbelkomedin och jag skulle nästan kunna skriva en liten bok om alla dråpliga situationer jag befunnit mig i på grund av min framfart. Kan berätta en av dom som hände på ett av mina arbeten. Jag gick bakom en maskin för att fixa lite men såg inte att grinden var stängd så jag gick rätt i den med stor kraft. En kille fick skjutsa mig till läkaren men innan vi kom till hans bil så såg jag inte att det stack ut bräder från en annan bil, killen ropade så jag missade med en centimeter från att få fler skador. Den semestern gick jag omkring med en bula i pannan och en svullen haka, ingen vacker syn. Innan utbrändheten så var jag inte lika medveten om mitt beteende som nu  

 

Charlie Chaplin 

 

 

#Apoteket #Coop #Baksida #Framsidan #Varv #Charlie


         

Av Malin wiper - 1 september 2015 08:00

      


  

Kommande filmer på vårt fina Folkets Hus Bio Centrum. Jag längtar själv tills jag kan sitta några timmar p bio men jag är inte där än              


  

Hitman Agent 47 visas 4 september 19.00, biljettpris 80 kr 

 


  

Så ock på jorden en uppföljare till "Såsom i himmelen". Filmen visas söndagen den 6 september 15.00 och kl 18.00 Biljettpris 80 kr. Filmens längd är 2 timmar och 14 minuter     

  


  

Barnfilmen Nicke Nyfiken 3 tillbaka till djungeln visas lördagen den 12 september kl 15.00 Biljettpriset är 60 kr


     

Det blir en flyttloppis på Västra Promenaden 10 i Vaggeryd onsdag 2 september kl 14-20  


  

Vill ni pröva på "Djupvattensgympa" så går det bra i Vaggeryds Simhall. Det drar igång v 38. Sista anmälningsdag 4 september. Pris 400 kr för 12 gånger


  

Känner ni för att testa på Linedance så går det bra med start 6 september söndagar 17.00 Lokal: Skillingehus och det kostar 40 kr/gång, 500 kr/termin 

 

 

 

  I dag är det "Flourtantens dag". Snart finns det en dag för allt. Jag har själv upplevt flourtanten i skolan så jag kom ihåg hur det var. Det knackade på dörren mitt i en lektion och in kom en kvinna med en bricka där det stod små vita muggar. Det man även kom ihåg var att man hae svårt för att hålla sig för skratt när man sköljde igenom munnen med vätskan. Jag har för mig att det hände nån gång att fluoren sprutade ut från nåns mun och sen skrattade vi alla. Så detta med florursköljningen var ett litet kul avbrott i lektionen. Fluortanten var alltid så högtidlig i sin framtoning men alltid snäll. Trodde inte att floursköljning skulle finnas kvar fortfarande men då ser man hur framgångsrikt det varit.

 

 

I dag är det första    och det är lite regntungt och mörkt som det kan vara nu när förhösten infaller. Önskar mina bloggläsare en härlig dag

 

 

 

#Folkets #Centrum #Bio #Hitman #Så #Nicke #Flyttloppis #Gympa #Linedance 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards