Öppen Ridå

Alla inlägg den 24 augusti 2015

Av Malin wiper - 24 augusti 2015 14:45

           

För ett tag sen var vi till vår fina Spis Restaurang och åt lunch. Jag kunde inte fota mer än maten för det var så mycket folk där. Klicka här för att se mina interiörbilder jag tog där för ett tag sen. Vi satt utomhus och njöt denna gång.

 

   

Deras fräscha sallad är underbart god och dressingen nåt alldeles extra

 

Henrik Dorsin med En gaffel kort...  Det är ett långt klipp men så sanslöst rolig parodi på trubadurer...                            

 

   

Min man tog pyttipanna, han sa att det var den godaste han någonsin ätit, det var ett toppbetyg men dom har ju så fina råvaror och närproducerat och lägger man till att dom är skickliga på matkonst så kan det inte bli dåligt  


Jag tog varmrökt lax med en sås som var otroligt god och deras potatis är av bästa sort  

 

Jag har inte mycket att bjuda på just nu så jag har satt in lite äldre inlägg som jag tidsinställt.           

En bra cover på låten Monday Morning med  Tijana, Sarah & Branko. Annars har man hört låten med  Melanie Fiona. Klicka här för att komma in på Tijanas facebook 

 

 

#Spis #Pyttipanna #Varmrökt #Henrik #Tijana

 

Av Malin wiper - 24 augusti 2015 09:45

             

Jag satt vid laptopen när min man ropade till mig att  Skådespelaren och regissören Lars Amble gått ur tiden. Han blev 76 år gammal och dog i sviterna av cancer. Under hela min uppväxt så såg man honom på tv och även tv-teatern som jag var otroligt road av.  Klicka här för att se vad SVT Kultur skriver om honom. Jag har träffat honom en gång och det var i mitten av 1990-talet då min man och jag bodde i Katrineholm och befann oss en helg i Stockholm för att se komedin "Skvaller" på Maxim teatern. Efter den roliga föreställningen så gick vi till sceningången och väntade på skådespelarna för jag ville ta autografer. Till slut kom han och han var väldigt lättsam och trevlig. Nu är det så många som gått bort så det börjar kännas tomt i leden.    

 

  

Tre gånger belönades Lars Amble med privatteaterpriset Guldmasken för bästa regi. Han undervisade även vid Teaterhögskolan i Stockholm. Lars Amble var både skådespelare och regissör. Klicka här för att komma in på en sida och läsa om när han var med i klassiska reklamfilmer

 

   

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild som föreställer Lars Amble och Gunnel Lindblom i teaterstycket "Tamburmajoren" av Ingmar Bergman  

 

Här ser vi Lars Amble i en scen från "Firmafesten" den kommer en liten bit in i klippet där han går uppför trappen och tar av sig kavajen. Klicka här för att se ytterligare ett klipp. Tråkig att dom inte bevarats bättre, kvaliten och ljudet på dom gamla klippen är urusla. Klicka här för att läsa lite mer om hans bortgång. 

 

   '

Freepik  

 

Han har bland annat varit med i filmerna Göta Kanal och Rasmus på luffen. Klicka här för att höra "Luffarvisan" från Rasmus på luffen. Där ser man även bortgångne Allan Edvall 

 

Han söjs närmast av Lolo Amble  och frun Gunborg Alm 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

#Lars #Firmafesten #Guldmasken #Bergman 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards