Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 augusti 2015

Av Malin wiper - 20 augusti 2015 18:00

      

  

Jag hade ett ärende in till Acleja Blomsterhandel häromdan och då såg jag lite krukor som kommit in inför hösten. Nu verkar 1960-talet vara på ropet för det är just såna mönster och det är sobert snyggt. Tonerna går i grått, vitt, svart och lite gråblått. Mönstren känner jag igen från mitt barndomshem            

 

  

Här ser man lite fler mönster. Jag tycker det är så tidlöst snyggt   


  

Gillar även dom lite blåsvarta kanterna upptill  


 

Stilfullt         


  

Detta är också nåt nytt som känns lite råare i sitt material  


  

Denna ser nästan ut som en slipad diamant 

 

 

En finstämd version av låten "Diamonds are forever"  med Katie Melua   . Låten är ledmotivet till Bondfilmen Diamantfeber från 1971                                 

                                         

 

   

Krukan finns även i en lite gråare variant. Sen lite olika vaser i sobert grått                               

 

   

Även i olika storlekar                 


  

Här även lite rufft som verkar komma stort nu. Tänk er lite passande blommor i dessa, ger en viss känsla

 

  

 

#Acleja #Krukan #Fokus #Talet #Sobert #Melua


Av Malin wiper - 20 augusti 2015 12:00

  

Då var det snart dags för den årliga Vaggerydsdagen som tycks bli större för varje år. Folk går man ur huse för att roas och njuta av dagens upplevelser. Den infaller i år 29 augusti 10-15 och årets artister är Linda Bengtzing och Isa Tengblad. Jag har nog bara missat nån enstaka Vaggerydsdag då jag varit bortrest. Klicka här för att läsa lite mer ang artisterna. Klicka här för att läsa lite mer om alla aktiviteter som händer denna återkommande festdag 

 

Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget och läsa lite mer ingånde om Vaggerydsdagen

Vaggerydsdagen är även en stor hemvändardag så Museiföreningen har fullt upp också med aktiviteter i Magnisa Stuga. Kul att dom har uppvisning av veteranmopeder i år. Det blir även musik med skickliga blåsensemblen från Göta musikkår under ledning av Jan Allan Persson



     

  

Ena fasaden på Magnisa Stuga är uppsnyggad och ommålad men i samma fina passande gula färg på den vackra byggnaden       


     



#Vaggerydsdagen #Linda #Isa #Museiföreningen #Magnisa #Allan #Göta

Av Malin wiper - 20 augusti 2015 07:15

  

Vi har varit till Lindströms Café ytterligare en gång sen dom hade invigning och Malmborgs tog över. Här ser ni en del av uteplatsen som är rätt stor         

 

 

Klicka här för att se när dom hade smyginvigningen som vi blev inbjudna till dan före öppnandet


     

Här ser ni Emma som jobbade där den dagen. Hon brukar annars vara på Malmborgs Lilla, men nu alternerar hon mellan dom två ställena. Det visade sig att hon väntar barn och hon fullkomligen strålade. I december händer det och jag gissar att hon får en pojke för det såg så ut.  Vad spännande!. Hon är så cool och duktig. 

                                               

En passande låt som heter Mamy Blue och framförs av Marie Laforet & Vicky Leandros              

Kolla in vilka läckra smörgåsar som Jag tror innehåller tonfiskröra   

 

  

Räksmörgåsarna såg ju helt underbara ut också             

   

Långa lockande smörgåsar med parmaskinka, mozzarella och lite annat gott på toppen  


  

Min man bestämde sig för räksmörgåsen som han verkligen njöt av


  

Jag tog en caesarsallad-bagel som är en favorit


  

Här ser ni en nöjd och belåten man...  Min egen Mr T...  . Kolla tavlan bakom min man, så såg Lindströms ut från början 


  

På bordet hade dom ett Luffarschack så man kunde roa sig lite efter fikat



  

Snyggt på disken

 

I dag skall jag dammtorka och snygga till lite hemma och sen promenera. Vi har fått krångel med vår bil igen så verkstan tyckte inte vi skulle köra med den förrens dom gått igenom den  mer. Det är nåt med hjulinställningen och även fjädringen. Vi har kostat på den många tusenlappar i år så jag hoppas detta är sista reparationen nu på ett tag. Vi får lämna in den på tisdag så nu blir det ännu fler promenader och skall vi nånstans så blir det tåget. Det låter som om bilen skulle gå av på mitten...  det knakar och brakar 

 



#Lindströms #Torpa #Emma #Räksmörgås #Caesarsmörgås #Luffarschack #Marie #Vicky


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards