Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 augusti 2015

Av Malin wiper - 10 augusti 2015 15:15

  

Här kommer lite bilder från sist vi var till Malmborgs Lilla i Jönköping. Då träffade vi på härliga Victoria Stenkula igen som nu driver 3 Cafén med sin man Gustaf. Hon blev så glad för inlägget jag skrev när vi var inbjudna till smyginvigning av Lindströms Café som nu drivs av Malmborgs. Hon gillade även bilderna, det känns kul. Klicka här för att komma in på det inlägget                           


  

Vi tog varsin smörgås som blev som en liten lunch. Denna åt min man och den bestod av: salami, brie och grönsaker. Han tyckte den var helt underbart god


  

Jag tog en caesarsallad-smörgås som hade en dressing som var supergod och så även kycklingskivorna

 

  

Vi träffade sen på en glad och trevlig kille på segway som åkte omkring som en turistinformation, vilken härlig service


  

Sen bar det av igen och folk kunde stoppa honom för att ställa frågor 


  

Här badas det för fullt i Vättern som ligger bara ett stenkast från centrum. En oas inne i stan som används flitigt för badnöjen och andra aktiviteter. Klicka här för att se lite bilder från Vätterstranden i Jönköping 25 augusti 2014

 

Snyggt klipp från Vätterstranden


  

En rosa skir ros som höll på att slå ut på Rosariet 

 

Ska jag sitta i en gungstol då får det bli en sån här som är jättesnygg och tidlös...  

  

 

Jag känner att jag snart måste ta lite semester från bloggen, först skall jag göra klart dom inlägg jag redan börjat på. Man behöver en paus ibland för att hämta inspiration och bara vara... .  Min man skall snart ta ut två veckor av sin semester och då har vi planer som jag hoppas inte grusas.

 

I dag hade jag missat nyheterna så jag visste inget om detta med IKEA i Västerås. Det verkar bli mer och mer av såna dåd och det känns oroligt för man vet aldrig vad man kan hamna i när man går omkring på stora ställen. Min mans ena bror bor i Västerås och vi brukar åka dit när vi hälsar på min son i Enköping.


 

        

          Good Afternoon | Forward this Image

 

 

 

#Malmborgs #Salami #Dressing #Segway #Vättern #Ros  

 

Av Malin wiper - 10 augusti 2015 08:15

  

Ibland när vi är ute och åker så hamnar vi i Taberg och då brukar vi ta en fika på Rosetten som är ett Konditori som funnits sen vi fyttade till Småland men det har bytt ägare några gånger. Trevlig personal har dom där också. Att få bra bemötande gör mycket för trivseln och njutningen som väntar 


  

Vi tog smörgåsbakelse denna gång och det ångrade vi inte. Utan att överdriva så har jag aldrig ätit en godare, allt stämde och smakerna gifte sig som man så fint säger. Vi njöt så hejdlöst så vi kunde knappt prata med varandra. Man blev inte så där proppmätt utan när man ätit upp den mådde magen jättebra, och efternjuningen var total. Jag finner inte ord utan man måste själv smaka av den för att förstå.

 

 

En marängfrasig tårta med bär på toppen. Den lockar fram nyfikenhet om vad som döljer sig under det fina skalet

 

Höga baelser som ger en förnimmelse av nötter            


    

Blåbärsdröm med glasyr och chokladkross

 

Så passande med Blueberry Hill med Fats Domino. Man blir bara så glad när man ser att Fats Domino lever fortfarande. Han är nu 87 år gammal och har varit aktiv sen 1949. Hans hem förstördes helt i Orkanen Katrina men han själv plockades upp av en Kustbevakningshelikopter


  

En slags mazarinbakelse med gräddig och bärig top som får tandvattnet att vakna till


  

En hög chokladgräddig bakelse fint paketerad 

 

 

  

En rosa dröm med marsipanfjärilar som lockbete 


  

Denna skapelsen vill man bara sätta tårtspaden i och sen ge sig hän. Tyvärr blev det bara en bråkdel av bilderna visningsbara 

 

 

  

Pudrade wienerbröd med jordgubbs-gömma som gör att man får nåt längtande i blicken av åsynen

 

   

 

 

 

Efter detta vackra och lite annorlunda klipp så önskar jag er alla en fin början på en ny orörd vecka som man skall hanskas varsamt med...  . Vi har nu några låsta dagar då vi har lite på agendan.  



#Taberg #Rosetten #Smörgåsbakelse #Marängfrasig #Fats

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards