Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2015

Motorväg som stressar, lugnande bilder och en madrass....

Av Malin wiper - 5 augusti 2015 08:30


  

För nån månad sen då vi var i Jönköping så befann vi oss bredvid en motorväg och jag gick fram till kanten för jag blev helt paff av ljudet från motorvägen. När man sitter i bilen så tänker man inte på farten och hur det låter utifrån. Jag tror nåt i omgivningen förstärkte ljudet också för det var så otroligt stressande att stå där men jag kunde inte låta bli för det kryllade av alla möjliga ekipage.


 

Jag filmade ett klipp men tänk att det lät ännu värre i verkligheten. Här är inte en lämplig plats för avslappning...  . Jag är ju själv en upp i varv person som fick lugna ner mig lite när jag brände ut mig. Numera är jag beroende av att koppla av och njuta i det lilla. Dom flesta av mina skador i kroppen har kommit från att jag varit för snabb och gått in i saker, ramlat och råkat ut för annat....  .  

 

Dettas är en bättre miljö för både mig och många andra. Stadsparken (Linnarbäcken) har lugnande påverkan eller andra vackra platser.


    

Att mata änderna där är också en lisa för själen, dom kommer ända fram till mig ibland och en stod med foten på min sko...  Dom är inte ett dugg rädda.  För ett tag sen så såg jag ett par som satt där på en filt och fikade, hade så gärna velat fota dom men tordes inte. Ibland är jag helt orädd men jag är en "utåtriktad enstöring" ett uttryck jag hittat på själv.

 

  

Min man har köpt en sån här termoskopp till mig...   som jag själv funderat på att införskaffa. När jag är ute och promenerar så måste jag spara in på allt fika jag köper ute. Denna ryms i en liten större axelremsväska och även en smörgås. 

 

 

 

  För nån vecka sen så slängde vi ut våra sängmadrasser eftersom dom har rätt många år på nacken nu och känns knöliga och obekväma.   

  

 

   

Vi hade sån tur att min man var ute och sökte på nätet efter en dubbelmadrass till vår säng. Han hittade en för endast 400 kr hos ett par bara en bit från vårt hus. Madrassen kommer från IKEA ursprungligen och heter Sultan Selfors Gryning. Den var så fräsch och såg nästan oanvänd ut och det blev en sån enorm skillnad, så bekvämt och den är lite mjukare än vår förra. Vi kommer nu att köpa madrasskydd för att skydda den. 

 

Two sleepy people med Seth MacFarlane feat Norah Jones

 

 

I går hjälpte min man mig med att färga ut den grå utväxten men tyvärr var färgen lite för ljus så håret ser vitare ut så jag får ta lite mörkare nästa gång. I dag har min man tagit ut en semesterdag och även inte nu på fredag utan nästkommande fredag. Vi vaknade inte till sol i dag utan lite oklar himmel men det skall bli upp till 24 grader om man får tro väderleken. Vi har en sak på agendan men den avslöjar jag senare. Detta inlägg blev en salig blandning och lite desperat för jag hade inte så mycket att skriva om...  

 

 

                         

 

 

   



#Motorväg #Linnarbäcksparken #Änderna #Termoskopp #Dubbelmadrass #Färga #Seth #Norah

 
 
Ingen bild

Keiju

5 augusti 2015 08:36

Det är inte alltid som man har något att skriva om så man kan få en sammanhängde tråd, men jag tycker du brukar lyckas på ett bra sätt.

Malin wiper

5 augusti 2015 09:13

Vad kul att se dig Keiju. Tack snälla du ;) jag tog ut mig lite vad gäller Byarums hembygdsfest så luften gick ur mig lite

Ha en skön dag
kram från
Malin

 
Hebbe

Hebbe

5 augusti 2015 11:08

Ja nog sitter jag hellre och matar änder,än står vid en motorväg..
Här har det regnad i stort sett hela förmiddagen,ser en liten strimma blått i horisonten,men även en del mörka hotfulla moln..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

5 augusti 2015 11:52

Mitt i prick ;) Här har det regnat i natt men nu skiner solen igen och det är 20 grader varmt.

Ha det bra själv
kram

 
Hebbe

Hebbe

5 augusti 2015 11:11

Ja det var första gången jag gjorde denna isterbandslåda,med kokt potatis och purjolök,smakade hur bra som helst..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

5 augusti 2015 11:53

Den kommer nog att falla min man i smaken. Jag själv gillar inte isterband tyvärr.

Ha det bra
kram

 
Hebbe

Hebbe

5 augusti 2015 11:15

Nä skägget är kvar,ska bara putsa till det en aning,,vågigt hår,knappast,bara när det varit fuktigt under kepsen,då kan det se vågigt ut,när kepsen åker av,,brukar säga att mitt hår är "Självstripigt".Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

5 augusti 2015 11:54

Min man har också skägg och jag personligen gillar skägg på män. Bra att du har kvar det. Nu var du rolig Hebbe lille

kram

 
Ingen bild

SmålandsJenny

6 augusti 2015 05:58

Oj vilka barndomsminnen jag fick av att läsa om din upplevelse av motorvägen. Bor ju ganska nära det där stället men hör inte mycket av vägbullret. Men nu när du skrev så kom jag ihåg hur det lät hos mormor å morfar när man va liten, gamla e4an gick utanför så det va ju ständig trafik och ljud, gick inte prata om man var i trädgården och man vaknade ofta på natten av bilar som gjorde konstiga ljud. När e4an försvann blev det nog lika tyst som där du matar fåglarna. Tur att inte änderna är lika närgångna här, jag tycker dom är lite läskiga när dom kommer för nära. Men vi matar dom ibland för barnens skull.

Malin wiper

6 augusti 2015 07:42

Vad kul att jag väckte upp barndomsminnen hos dig. Rolig för mig att få reda på också hur det varit förut i området eftersom jag bara bott i småland 16 år. När jag blev utbränd och vi bodde i hus med utsikt över vatten så matade jag änder för första gången, det blev som terapi och lungnande. När vi flyttade så blev det inget mer förrens nu då jag tillbringar lite tid i Stadsparken Linnarbäcken

Barn gillar verkligen att mata änder. När man kommer dom nära så märker man att dom inte är så snälla utan fryser ut vissa och hackar och jagar bort andra änder så det finns en hiriarki bland dom också

Ha en skön solig dag
kram från
Malin

 
charles

charles

2 december 2016 04:35

You’ve written nice post, I am gonna bookmark this page, thanks for info. I actually appreciate your own position and I will be sure to come back here.
Ping me Back: https://www.pinterest.com/walshmichelle69/

http://https://www.pinterest.com/walshmichelle69

Malin wiper

2 december 2016 08:34

Thank you very much! I am so glad you visit my site

Have a nice friday
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards